Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Vraag en Antwoord met Frank van Rijn - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Vraag en Antwoord met Frank van Rijn

Ik kwam hem net tegen, lekker op de fiets. Hij laat zich dus niet gek maken door al die vragen.
Reinder schreef:Ik kwam hem net tegen, lekker op de fiets. Hij laat zich dus niet gek maken door al die vragen.
Frank kennende zal hij dermate schrikken van al die vragen dat hij meteen alles terzijde legt :shock:
De vragen gebruiken als basis voor een interview zal echter wel lukken.

Frank, waar gaat je volgende reis naartoe?
Leon
Wanneer trek je de grens en zeg je "dit was mijn laatste tocht"?
Leon schreef:De vragen gebruiken als basis voor een interview zal echter wel lukken.

Frank, waar gaat je volgende reis naartoe?
Leon
Naar de Wereldfietsbeurs in Bussum?
Waar ik nu zo benieuwd naar ben:
--Stel dat je niet meer zou kunnen fietsen....hoe kijk je naar dat leven (angst en beven? het leven komt zoals het komt? Of misschien ook wel relaxed?)

--Stel je was altijd huisje-boompje-beestje gebleven, was je dan een ander mens geweest? (wat het heeft het altijd maar fietsen met je hoofd/persoonlijkheid gedaan?)

--mijn grote angst bij hele lange feitsreizen (en daarom doe ik dat niet) is dat je er raar van kan worden. Kan je me geruststellen?)
Beste Frank,

Bedankt voor het signeren van je nieuwste boek.

Je rijdt al sinds jaar en dag op hele conventionele fietsen met derailleurs en pas sinds vrij recent op een aluminium frame, ipv staal.

Hoe kijk je aan tegen alle hightech technische ontwikkelingen zoals Rohloff versnellingsnaven, hydraulische remmen, tandriem overbrengingen, aluminium en titanium frames, enz, enz.?

Ben je er wel eens nieuwsgierig naar en zou je de nieuwste technieken (die je sponsor Gazelle niet in haar assortiment heeft) wel eens graag uitproberen? Of kijk je alleen maar of er Schwalbe banden en een Brooks zadel op zitten en maakt alle moderne techniek je verder niet zo veel uit?
Hoi Frank,


Ik volg je al jaren, (niet op de fiets overigens :D ) heb al je boeken gelezen, lag soms schaterlachend bij mijn tentje als ik je onderkoelde humor lees. Ook heb ik vele lezingen van je bijgewoond. Heb zelfs een stuk met je op gefietst op weg naar Bredevoort destijds over het fietserspad samen met Dries van Agt.

Je bent altijd een voorbeeld en held voor me.

M,n vraag; wat is/was jouw idool? Je hebt Gerard Monnink persoonlijk gekend, kan me voorstellen dat hij jouw inspiratie was?

Welk slaapmatje gebruik jij?
Welke brander gebruik jij?


Hartelijke groet,

Henk Kamphuis

kunst en fietswerk
Bedankt voor alle vragen; eerste serie antwoorden is inmiddels toegevoegd aan de openingspost. :D
Helaas moeten we de vragensessie nu stoppen. (Frank krijgt blauwe vingers van het typen :) )
De rest van de antwoorden volgt snel!
Tweede serie antwoorden in in de openingspost geplaatst (die onderhand wat lang begint te worden...).
Morgen volgt de derde en laatste serie.
Laatste serie antwoorden toegevoegd aan de openingspost.
Ook namens Frank: Bedankt voor de belangstelling en de reacties!
Gr,
Mark

Uitgeverij Elmar

Afbeelding
Mark,

Bedankt voor de moeite. Is een leuk initiatief.

Ik heb nu het topic gesloten.

Edit: Op verzoek van de Uitgeverij blijft hij nog even open zodat mensen kunnen reageren. (Geen nieuwe vragen stellen.)


Hans (moderator)
Frank schreef: De Andes vond ik prachtig en ook de Sahara, de Himalaya en de parken in de VS, maar Spanje, Frankrijk en nog zo'n 100 landen vond ik mooi. De vraag is dus niet te beantwoorden of misschien toch: lees al mijn boeken, maar dat heb je waarschijnlijk al gedaan. De wereld wordt voor de echte reiziger steeds groter!
Inderdaad heb ik al je boeken, en door jou geïnspireerd ook heel wat kilometers afgelegd o.a. door Death Valley, maar dan wel met genoeg water.
We hebben het altijd over weer "een leuk Frank Van Rijn" weggetje, o.a. in Albanië in de Kelmendi tussen Shkodër en Gusinje. De wereld wordt door jouw boeken een stuk kleiner.
Hallo Frank,
Ik heb net gisteravond je boek uitgelezen. Het is weer een vermakelijk boek met veel observaties over het leven op Madagaskar en van een fietser die kan genieten van alles wat hij tegenkomt.
Een aanrader voor iedereen die geïnteresserd is in Madagaskar. Uiteraard moeten geïnteresserde fietsers wel rekening houden met de temperatuurvertaling van Frank:
"Best fris, ik ga een truitje aandoen" = het wordt kouder dan 26 ° C
"Al wat beter" = 30 °C
"Lekker fietsweer" = 35 °C
"Warm" = 40 °C
Groeten,
Leon