Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsvakantiewiki volledig gereorganiseerd en uitgebreid - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Fietsvakantiewiki volledig gereorganiseerd en uitgebreid

Ik heb persoonlijk aan de hand van o.a. dit topic de Wiki-pagina over GPS vernieuwd. Iedereen is natuurlijk vrij om bij te dragen. Met name de info over de diverse apps en over het opladen van stroom kan nog wel wat uitbreiding gebruiken.

Tip: bewerken in een teksteditor kan voorkómen dat je dubbel moet typen... :oops:
Robertjan schreef:Ik heb persoonlijk aan de hand van o.a. dit topic de Wiki-pagina over GPS vernieuwd.
Mooi gedaan, maar .... enkele puntjes ter overweging.

In Nederland heeft GPS-winkel WayPoint .... Merk op dat de data in deze kaarten heden (2013) weleens verouderd kan zijn.
Ik zou eerder zeggen behoorlijk verouderd en zeker veel te duur. Moet je daar nog wel reclame voor maken? Zie hieronder.

Waypoint, ... Een paar keer per jaar wordt er van deze kaart een update uitgebracht.
Deze kaart wordt volgens mij al jaren niet meer geupdate omdat er een 'dure' Garmin-topo Benelux (á 129 euro) voor in de plaats is gekomen. Wel proberen ze hem nog steeds te verkopen in hun 'bundelaanbiedingen'.
Daar heb ik erg over getwijfeld, inderdaad. Ik heb ook bewust de gratis kaarten boven de betaalde kaarten gezet, zodat eenieder eerst zo voordelig mogelijk op pad kan alvorens naar iets betaalds op zoek te gaan. Ik zou verwachten dat men in Nederland dan ook eerst voor de Open Fiets Map kiest, alvorens te kijken naar andere kaarten.
Robertjan schreef:Daar heb ik erg over getwijfeld, inderdaad.
Misschien ook nog ergens vermelden: de leercurve is behoorlijk steil bij Garmin toestellen.
Telkens zie en lees je dat men toch wel echt de gebruiksaanwijzingen in moet duiken om het toestel een beetje te leren kennen. Gewoon kopen en er mee op stap gaan zit er niet bij :wink:
Michael W schreef:
Robertjan schreef:Daar heb ik erg over getwijfeld, inderdaad.
Misschien ook nog ergens vermelden: de leercurve is behoorlijk steil bij Garmin toestellen.
Dat geldt al voor de Garmin software ontwikkelaars, die zitten ook nog maar aan het begin van de curve: de menu's zijn een ' wacht hier is nog plek' chaos zonder enige logica, de software is niet stabiel en crasht onderweg, bestanden worden overschreven zonder waarrschuwing etc.

Ze vinden het zelf ook een wonder als het een keer goed gaat

Afbeelding