Wij gebruiken hier al sinds 2009 de Croozer voor 2 voor het gewone woon-opvang verkeer, dagjes fietsen, wandelwagen en van de zomer drie weken tijdens de fietsvakantie. Het is misschien niet de Rolls onder de fietskarren, maar het is een prima fietskar. Prijs-kwaliteit vindt ik okay. De wandelset die erbij zit, vind ik ideaal.
Ik begin mij nu wel wat zorgen te maken over de stoffen bodem van de kar. Want, ondanks 1000x zeggen 'niet in de kar staan' wordt er toch veel ingestaan en begint de onderkant wel erg naar beneden te hangen. Verder nooit pech of zo meegehad.
Van de de zomer gingen we onze drie kinders (1,2 en 4 jaar) op fietsvakantie in NL en heb ik een week van tevoren een Burley via Marktplaats aangeschaft. Deze heeft een harde plastic bodem. Ik vind alleen dat de kinderen minder fijn zitten en meer last van hobbels hebben. Maar verder ook prima kar, zat alleen geen wandel set bij. (was in ons geval ook niet nodig).
Naast de kar hadden we een voorzitje voor de jongste twee en een achterzitje voor de oudste. De afwisseling beviel goed. Het is net wat gezelliger fietsen met een kind op je fiets ipv in de kar. Maar zonder kar lijkt mij lastig met slapen enzo. Al blijft dat in de kar ook altijd wat geklooi met koppies die alle kanten opgaan, ondanks handdoeken enzo. De jongste twee vielen wel snel in slaap in de kar, trouwens. (oudste ook nogal es, ging vervolgens 's avonds niet snel slapen maar da's logisch). Ze zaten erg graag in de kar met boekjes en stiften etc. Dat viel mij mee. Met natuurlijk de nodige stops, we kwamen vaak niet verder dan km of 40. Hetgeen ik ook wel genoeg vond gezien alle hectiek met tent opzetten, kinderverzorging en drie kids die elkaar wakker houden..
Dit jaar de follow maar aanschaffen voor de oudste (nu 5). (Follow me was tot op heden echter niet leverbaar) Het zal wel weer een hele caravan worden, maar gezien het succes van vorig jaar, kijken we er erg naar uit.
Ik heb trouwens nog niet eerder zoveel gezinnen (of opa's en oma's met kleinkinderen!) op fietsvakantie gezien als afgelopen zomer. Met kinderen achterop, aanhangfietsen met daarachter nog een kar, bakfietsen, alleen zitjes, zelf fietsende kinderen van 4 of 5 jaar jong, karren, Hase-varianten. Dus alles kan! Leuke trend in ieder geval. Succes met je keuze.
Heeft iemand nog tips hoe we met deze caravan in het buitenland kunnen komen (eigen auto past niet, geen trekhaak)? Trein zie ik niet zitten met bagage, kinderen, kar etc. Fietsbus?
Groet Marieke