Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Update 01-05-2013 Proefkamperen / Bullitt - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Update 01-05-2013 Proefkamperen / Bullitt

@bergbeklimmer: met jouw onderschrift kan ik me voorstellen dat je helemaal geen remmen wilt hebben ..
arnob schreef:@bergbeklimmer: met jouw onderschrift kan ik me voorstellen dat je helemaal geen remmen wilt hebben ..
Het is: live fast, die young
En niet: live fast, die in the first hairpin downhill
Peter Rodenburg schreef:Ik heb maar een vraag: Waarom?
Waarom een transportfiets? Heb je zoveel bagage die je anders niet mee kunt nemen?
Ik kan me heel wat handigere (lichtere) fietsen voorstellen.

Maar goed, what ever floats your boat denk ik maar....
Waarom gaan mensen vakantiefietsen op een: vouwfiets, Omafiets, tandem, ligfiets "Ieder nadeel heb zijn voordeel"

Als ik 30kg op de Bullitt vervoer rijdt dit lekkerder dan een aanhanger achter de fiets.

De fiets heb ik gekocht ter vervanging van de auto, boodschappen doen, alle fotospullen op de fiets kunnen vervoeren en om op vakantie te gaan.

Gr
Mooie fiets, aardige foto's ook met een jaren '70 sfeertje.

Het lijkt me dat het stuur vrij laag staat en het zadel hoog. Ook vind ik de horizontale buis op het oog kort. Is het frame wat aan de kleine kant?
Probeer eens wheel tec staat goed aangeschreven.
En naaf dynamo lijkt mij geen discussie op een dagelijkse fiets of je moet graag met batterijen klooien....
Daarnaast is ern fijne 60lumen koplamp zijn gewocht in goud waard.
Al is het maar voor zichtbaarheid.
Dus grammen jagen op een dergelijke fiets lijkt mij dan ook een contradictio in terminis.
robert-hart schreef:... alle fotospullen op de fiets kunnen vervoeren ...
Dit maakt me toch nieuwsgierig, zijn die kiekjes op de eerste pagina (middenformaat) analoog, of is het een digitaal filtertje? Omdat de ontwikkeling nogal uiteenlopend is ging ik uit van het laatste, maar daar heb niet zo gek veel fotospullen voor nodig. Maargoed, authentiek of 'nieuwerwets', smaakvol zijn ze sowieso ;)
Jonathan schreef:Mooie fiets, aardige foto's ook met een jaren '70 sfeertje.

Het lijkt me dat het stuur vrij laag staat en het zadel hoog. Ook vind ik de horizontale buis op het oog kort. Is het frame wat aan de kleine kant?
Hart trapas tot de bovenkant van de zadelpenbuis 49cm
Horizontale buis 51cm
Stuur/handvatten op 94cm
Zadel op 104cm
urje schreef:
robert-hart schreef:... alle fotospullen op de fiets kunnen vervoeren ...
Dit maakt me toch nieuwsgierig, zijn die kiekjes op de eerste pagina (middenformaat) analoog, of is het een digitaal filtertje? Omdat de ontwikkeling nogal uiteenlopend is ging ik uit van het laatste, maar daar heb niet zo gek veel fotospullen voor nodig. Maargoed, authentiek of 'nieuwerwets', smaakvol zijn ze sowieso ;)
Hoi de kiekjes zijn met een iphone gemaakt sommige met een digitaal filtertje (instagram) of met Photoshop (saturation, contrast).

Ik doe ook interieurfotografie dan moeten er flitsers mee en dan komt de fotokoffer+/- 80kg.
robert-hart schreef:
Peter Rodenburg schreef:Ik heb maar een vraag: Waarom?
Waarom een transportfiets? Heb je zoveel bagage die je anders niet mee kunt nemen?
Ik kan me heel wat handigere (lichtere) fietsen voorstellen.
Als ik 30kg op de Bullitt vervoer rijdt dit lekkerder dan een aanhanger achter de fiets.
Dat vraag ik me af. De Bullitt is met 24 kg zeker 6 kg zwaarder dan een doorsnee vakantiefiets en met 30 kg lading erbij zeker 36 kg zwaarder. En dat op 2 wielen, waarvan de kleinste maar 20 inch en bovendien ongeremd. Ik ken de breedte van velg en banden van de Bullitt niet, maar een vakantiefiets met bagagewiel of -wagen is lichter en stuurt beter.
Bovendien heeft de Bullitt een externe stuurstang tussen stuur en de vork, wat aan slijtage onderhevig is en geringe speling is niet bevorderlijk bij hogere snelheden.

De Bullitt is een leuke fiets om erbij te hebben, maar als vakantiefiets ongeschikt voor het zwaardere terrein of zware hellingen.

Piet.
PietV schreef:
robert-hart schreef:
Peter Rodenburg schreef:Ik heb maar een vraag: Waarom?
Waarom een transportfiets? Heb je zoveel bagage die je anders niet mee kunt nemen?
Ik kan me heel wat handigere (lichtere) fietsen voorstellen.
Als ik 30kg op de Bullitt vervoer rijdt dit lekkerder dan een aanhanger achter de fiets.
Dat vraag ik me af. De Bullitt is met 24 kg zeker 6 kg zwaarder dan een doorsnee vakantiefiets en met 30 kg lading erbij zeker 36 kg zwaarder. En dat op 2 wielen, waarvan de kleinste maar 20 inch en bovendien ongeremd. Ik ken de breedte van velg en banden van de Bullitt niet, maar een vakantiefiets met bagagewiel of -wagen is lichter en stuurt beter.
Bovendien heeft de Bullitt een externe stuurstang tussen stuur en de vork, wat aan slijtage onderhevig is en geringe speling is niet bevorderlijk bij hogere snelheden.

De Bullitt is een leuke fiets om erbij te hebben, maar als vakantiefiets ongeschikt voor het zwaardere terrein of zware hellingen.

Piet.
Wat moet jij dan wel niet van een tandem vinden met twee mensen van 95kg erop en bagage?
PietV schreef: Dat vraag ik me af. De Bullitt is met 24 kg zeker 6 kg zwaarder dan een doorsnee vakantiefiets en met 30 kg lading erbij zeker 36 kg zwaarder. En dat op 2 wielen, waarvan de kleinste maar 20 inch en bovendien ongeremd. Ik ken de breedte van velg en banden van de Bullitt niet, maar een vakantiefiets met bagagewiel of -wagen is lichter en stuurt beter.
Bovendien heeft de Bullitt een externe stuurstang tussen stuur en de vork, wat aan slijtage onderhevig is en geringe speling is niet bevorderlijk bij hogere snelheden.

De Bullitt is een leuke fiets om erbij te hebben, maar als vakantiefiets ongeschikt voor het zwaardere terrein of zware hellingen.

Piet.
Ik vraag me af waarom al die opmerkingen nodig zijn:
-De bob yak weegt 6.1 kg, dus je gewichts-argument houdt geen steek. Karren met tweewielen zijn zowiezo omdat ze kunnen kantelen. (en ja, dat doen ze)
-Kleine wielen rollen even goed als grote, en 20 inch hoeft bij normale obstakels helemaal geen probleem te vormen.
-De bullit stuurt volgens alle reviews erg licht, hoe zwaar of licht iets stuurt heeft meer te maken met de balhoofd en de voor of naloop, dan met het gewicht dat er op het wiel rust.
-Alle bewegende onderdelen op je fiets zijn aan slijtage onderhevig en er is geen reden om aan te nemen dat het stuurmechanisme van de bullit is ontworpen door klojo's die nog nooit hebben gehoord van afgedichte lagers.
-Dat de bullit geen atb is, daar gaat niemand over discussiëren, maar waarom een fiets met gewone zithouding en een normale atb groep ongeschikt zou zijn voor zware hellingen is mij volledig onduidelijk. (tenzij het over de rem gaat, en dat is een (tijdelijke?) keuze van de TS, die op generlei wijze gelieerd is aan het frame)

Niet met de bedoeling een oorlog te starten, maar wel even aangeven dat ik onderbouwing wel belangrijk vind, en dat iedereen zelf mag bepalen wat hij/zij een vakantiefiets noemt. (overigens naar mijn mening, elke fiets waarmee je op vakantie bent of bent geweest (en dus niet al die fancy dingen die nooit verder dan de rand van het dorp geraken.))
Ik vind de bullitt een coole unit, hou ons op de hoogte :D !
Matthie9000 schreef:Ik vind de bullitt een coole unit, hou ons op de hoogte :D !
Ik ook, is weer eens wat anders dan nog meer van hetzelfde en stevige hellingen kan hij goed oefenen daar bij Schoorl :wink:
EnriceV schreef:... en dat iedereen zelf mag bepalen wat hij/zij een vakantiefiets noemt. (overigens naar mijn mening, elke fiets waarmee je op vakantie bent of bent geweest (en dus niet al die fancy dingen die nooit verder dan de rand van het dorp geraken.))
+1
Alle vakantiefietsers zijn een keer begonnen, en als je doorvraagt:
-was de fiets klote
-was de vakantie geweldig

Dit is een hint :D
Mooi project dit. Ik ben benieuwd naar je belevenissen.
Okee okee ik moest wel een Bullitt kopen echt leuk vind ik het ook niet. Maar ja die tent gaat nou eenmaal niet mee op een echte vakantiefiets :wink:


Afbeelding
EnriceV schreef: Ik vraag me af waarom al die opmerkingen nodig zijn:
...
Niet met de bedoeling een oorlog te starten, maar wel even aangeven dat ik onderbouwing wel belangrijk vind, en dat iedereen zelf mag bepalen wat hij/zij een vakantiefiets noemt.
Absoluut.

Deze fiets wordt niet voor niets door veel fietskoeriers gebruikt - ook in heuvelachtig gebied. En natuurlijk zijn fietsen die door fietskoeriers gebruikt worden niet noodzakelijk geschikt voor vakantiegebruik - er worden ook wel wat fixies gebruikt door fietskoeriers - het stuurgedrag en de stevigheid van de fiets zijn in ieder geval prima.

Ik verwijs nogmaals naar: http://www.wereldfietser.nl/phpbb/viewt ... 23&t=18818

en: http://www.cargovelo.be/reisblog

Renaat
Zo kan het ook:

Afbeelding
HansB schreef:
PietV schreef:
robert-hart schreef:Als ik 30kg op de Bullitt vervoer rijdt dit lekkerder dan een aanhanger achter de fiets.
Dat vraag ik me af. De Bullitt is met 24 kg zeker 6 kg zwaarder dan een doorsnee vakantiefiets en met 30 kg lading erbij zeker 36 kg zwaarder. En dat op 2 wielen, waarvan de kleinste maar 20 inch en bovendien ongeremd. Ik ken de breedte van velg en banden van de Bullitt niet, maar een vakantiefiets met bagagewiel of -wagen is lichter en stuurt beter.
Bovendien heeft de Bullitt een externe stuurstang tussen stuur en de vork, wat aan slijtage onderhevig is en geringe speling is niet bevorderlijk bij hogere snelheden.

De Bullitt is een leuke fiets om erbij te hebben, maar als vakantiefiets ongeschikt voor het zwaardere terrein of zware hellingen. Piet.
Wat moet jij dan wel niet van een tandem vinden met twee mensen van 95kg erop en bagage?
Met die tandem kun je prima op vakantie. Al is 2 x 95 kg + 30 kg bagage wel veel. Gelijk de Bullitt als vakantie fiets met 30 kg lading ongeschikt in zwaar terrein, zoals zandpaden. Zware hellingen op beschikt de tandem over twee rijders en voor de afdaling vaak een extra schijfrem in het achterwiel. Maar in de bergen mag je een tandem niet vergelijken met een 30 kg beladen Bullitt van 24 kg netto.

Piet.