Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hoe diefstal op vakantie voorkomen? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hoe diefstal op vakantie voorkomen?

Michael W schreef:
bert sitters schreef:Vervolgens vraag ik de mensen om op mijn fiets te letten.
Zet je hem dan ook nog op slot of vertrouw je die mensen Bert ?
Vanwege de verzekering heb ik een ringslot. Doe ik toch altijd maar even dicht.
Ik heb op mijn vakantiefiets (IDWORX ER) een fietsalarm gemonteerd. Bij ingeschakeld alarm en beweging van de fiets gaat er een signaal van 110 dbl af.
Zie CYCLA.NL
Fiets verder op slot met 1 Axa slot en een kabel. Fiettassen bevestig ik aan het frame met een shorbandje aan de bagagedrager.

Groet Joost
Joost65 schreef:Zie CYCLA.NL
Die site bestaat niet meer, maar het fietsalarm is elders nog wel verkrijgbaar, onder meer bij bike4travel.
Joost65 schreef: Bij ingeschakeld alarm en beweging van de fiets gaat er een signaal van 110 dbl af.
Dus ook bij wind of nietsvermoedende, aan je fiets snuffelende muizen, herten e.d.? Hoeveel vakantiefietsen worden er op campings gejat? Via de zoekfunctie op het forum vind ik daar niks over. Dat maakt het voor mij niet noodzakelijk om zo'n alarm aan te schaffen. Je fiets op slot zetten is voor mij voldoende.
martie schreef:Hoeveel vakantiefietsen worden er op campings gejat? Via de zoekfunctie op het forum vind ik daar niks over.
???
Zie dit topic.

Peter
martie schreef:
Joost65 schreef: Bij ingeschakeld alarm en beweging van de fiets gaat er een signaal van 110 dbl af.
Dus ook bij wind of nietsvermoedende, aan je fiets snuffelende muizen, herten e.d.?
Dit alarm: http://www.lock-alarm.nl/contents/nl/d3 ... _mini.html gaat alleen af als het hert het slot ook doormidden knipt ;)
Heb hem zelf gekocht maar nog niet gebruikt, geen idee of het wat is.
martie schreef:Dus ook bij wind of nietsvermoedende, aan je fiets snuffelende muizen, herten e.d.? Hoeveel vakantiefietsen worden er op campings gejat? Via de zoekfunctie op het forum vind ik daar niks over. Dat maakt het voor mij niet noodzakelijk om zo'n alarm aan te schaffen. Je fiets op slot zetten is voor mij voldoende.
Er worden helaas nogal eens fietsen van campings gejat. Ik ken voorbeelden in Rome, in Noord-Frankrijk, in Luxemburg... Hoe dan ook, je kunt het cycla-alarm afstellen qua gevoeligheid zodat het niet bij elke landende koolmees afgaat, en het geeft eerst ook een waarschuwingssignaal bij beweging. Pas bij herhaalde beweging gaat het echt af.
In hoeverre het alarm nuttig is, blijft de vraag - het helpt eigenlijk alleen (een beetje) tegen brutaaltjes en zeker niet tegen professionele dieven - maar toch geeft het me een wat veiliger gevoel op campings, in hotels, op caféterrassen, bij musea, bij supermarkten etc. En gemoedsrust is ook wat waard...