m-gineering schreef:
Magura's remmen misschien niet harder, maar de doseerbaarheid maakt het wel makkelijker aan de goede kant van de grens te blijven.
/marten
De auto-/motorfietsen-industrie heeft de kabelremmen al een mensenleven geleden afgeschreven.
Dat moet te denken geven.
Gerrit Gaastra gebruikt ook geen kabelremmen, ook dat moet te denken geven.
Gerrit moet maar eens tegen zn vrienden van Magura zeggen dat Magura in hun folder/documentatie eens DUIDELIJK moet uitleggen wat de bedoeling is van HYDRAULISCHE remmen want, zoals uit deze draad blijkt zijn er nog veel mensen zijn die dat niet weten.
Zoals M-gineering schrijft gaat het om de superieure doseerbaarheid van hydraulische remmen, that's all.
Magura moet dmv een diagram (mannen houden van afbeeldingen....) laten zien dat vanwege de stick-slip van kabelremmen je eerst 50% van de handkracht moet lossen voordat de remtang open gaat.
Bij hydraulische remmen is dat slechts 10-15%.
Nou, dat is het hele verhaal. Niks hocus pocus, vage mythes of marketing gedreutel.
Dat merk je heel goed: Magura's bedien je met je handen zoals je de rem in de auto indrukt; geleidelijk. Bij kabelremmen rammel je maar wat met de hendels en je wacht af wat er gebeurd. Blijkt dat je te zacht of te hard afremt dan ga je daarna wat harder/zachter met de hendels rammelen.
Overigens kan het niet anders zijn dat alleen mensen die zelf nooit met hydraulische remmen gereden hebben malle dingen over die remmen beweren.Heb je eenmaal met hydraulische remmen gereden dan wil je nooit meer iets anders.
Dan komt automatisch de volgende vraag: waarom bij de Tour de France niet die superieure hydraulische remmen ? Geen idee.