Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Tent - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Tent

en met de tuislang afgespoeld.
Lekkere vergelijking: paar regendruppels met een geconcentreerde waterstraal..

Vond die met die auto ook wel geinig btw.. :)

* Heeft de poncho maar ff buiten beschouwing gelaten.. *
Nu denk je dat ik de straal op het balhoofdstel gericht heb. Denk je echt dat ik fors benedengemiddeld intellligent ben of waarom gooi je dan alle argumenten onmiddellijk in de prullenbak?
Joxer schreef:
grundig schreef: Nooit begrepen.. :?:
Van die mafkezen die hun fiets in de tent parkeren :?
Nee, dat zou ook heel heel dom zijn!
Overigens is wel heel prettig droog klussen, maar dat terzijde ;-)

Ik gebruikte het enkel als indicatie voor de grootte van de tent.
Probeer maar eens een fiets te parkeren in een tunnel- of koepeltent!
Tatonka Alaska 3 - een tunnel. Past niet rechtop, maar wel liggend.

Groeten,

Mafkees :roll:
Carl schreef:
grundig schreef: Van die mafkezen die hun fiets in de tent parkeren :?

Mafkees :roll:
Hij is niet de enige die daar niets van begrijpt :wink:
Ik doe het zelf ook niet, zie er het nut niet van in.Maar om mensen die daar anders over denken meteen als mafkees te kwalificeren, lijkt me een goede discussie niet ten goede te komen.
+1
nvt
Ik ken mensen bij wie de fiets beduidend groter is dan de tent!

Walter
waltertje schreef:Ik ken mensen bij wie de fiets beduidend groter is dan de tent!
Walter
Bij dezen wil ik mezelf ook ff beschuldigen van zelfkennis :D
(Hij is vooral hoger)
Afbeelding

:D

** Matthie vertoeft prima in een dubbellaags doodskistje van <1kg!
Dus als het op die manier bedoeld is heb ik geen moeite met de term "mafkees".
Bedoelde mafkees als in mafkees..
Nooit geweten dat er meer dan een betekenis voor bestond.. Thx :wink:
nvt
nvt
+1
Ik probeerde nog een positieve draai te geven aan etc.
Dat hier mensen met lange tenen zitten was me al wel duidelijk maar had ik het bedoeld zoals door sommigen kennelijk opgevat had ik heel andere bewoordingen gebruikt..

Mocht je je aangesproken voelen kijk dan vooral eerst naar jezelf..
Vat aub dus niet alles zo persoonlijk op.

Gebruik van directe terminologie zet mensen - meestal -aan het denken en dat was ook precies de bedoeling. Zou me rotschamen naast een fiets in een tent te liggen alleen omdat je 'het niet vertrouwt'. Wat zegt dit over jezelf??

Ga er verders ook geen woorden meer aan vuil maken.

Dank Wim voor nog een plusje btw.. :lol:
Ik probeerde nog een positieve draai te geven aan etc.
Dat hier mensen met lange tenen zitten was me al wel duidelijk maar had ik het bedoeld zoals door sommigen kennelijk opgevat had ik heel andere bewoordingen gebruikt..

Mocht je je aangesproken voelen kijk dan vooral eerst naar jezelf..
Vat aub dus niet alles zo persoonlijk op.

Gebruik van directe terminologie zet mensen - meestal -aan het denken en dat was ook precies de bedoeling. Zou me rotschamen naast een fiets in een tent te liggen alleen omdat je 'het niet vertrouwt'. Wat zegt dit over jezelf??

Ga er verders ook geen woorden meer aan vuil maken.

Dank Wim voor nog een plusje btw.. :lol:
grundig schreef:Zou me rotschamen naast een fiets in een tent te liggen alleen omdat je 'het niet vertrouwt'.
Tja, wat zegt dit over jou ?? 8)
Ik heb evenmin ooit een fiets in de tent gelegd, en ben het ook niet van plan. Toch zou ik een zekere wellevendheid op prijs stellen. Dat heeft niets met lange tenen te maken, maar met manieren om het forum voor iedereen leuk te houden. Dus zakelijke meningsverschillen zijn prima, en echte argumenten ook. Maar persoonlijke diskwalificaties en pesterige lolligheden zijn dat niet. Ik heb het vaker gezegd: als beleefdheid niet kan hoeft het ook voor mij niet meer.
Wim
Hoe een misverstand kan leiden tot deze discussie. Leidend zou moeten zijn wat de vragensteller er aan heeft.

Dus kom op jongens, zand erover, group hug en terug naar de inhoud.

Afbeelding
Om terug te komen op de vraag: kijk ook eens op deze website: http://www.fliegfix.com/kategorien/alle ... --zelte/63
Veel goede merken en modellen bij elkaar, overzichtelijk gepresenteerd.

Ik heb bij deze Oostenrijkse internetshop een jaar geleden een goede tent (Hilleberg Nallo 2GT) gekocht die aanmerkelijk goedkoper was dan in Nederland of zelfs Duitsland. (Ja ik weet het: als er dan iets mee is zijn de transactiekosten hoger). Die 2GT heeft een ruim voorportaal voor al je tassen. Alle details zijn perfect uitgedacht. De binnentent is wat smal (risico op Brokeback mountain-achtige taferelen), maar voor een stelletje geen probleem. Je kunt ook de 3GT kopen, die is 30 cm breder. Ik heb de tent alleen nog maar gebruikt tijdens een (korte) fietsvakantie en een keer kamperen hoog in de bergen op onregelmatig terrein; voor beide doeleinden lijkt-ie geschikt. In 2013 gaan we er langer mee weg en hopelijk gaat-ie nog heel lang mee.

Hilleberg is zoals Wim al aangaf erg duur. Vaude of Helsport zijn denk ik ook prima. Kijk ook goed wat je met de tent wilt. Als je ermee in de sneeuw en/of keiharde wind gaat kamperen, dan worden er extra eisen gesteld, leidend tot meer gewicht.