Wat is de benodigde minimale snelheid om bergop ook nog wat aan de USB-Werk te hebben?eindgebruiker schreef:Kijk aan, dus toch de invloed van de tussenbatterij.
Dankjewel.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ik zie niet direct hoe bovenstaande conclusie te rijmen valt met het antwoord van B&M dat je eerder postte? B&M zei toch juist dat de E-Werk meer stroom kan leveren dan de USB-werk? Of scheelt er iets met mijn Duits of spreken jullie nu over E-Werk met externe bufferaccu VS USB-Werk met interne bufferaccu?frank bueters schreef:Hoe dan ook, de conclusie is dat iemand die gewoon een USB apparaat aansluit dat toch niet anders kan dan 5V/1A beter uit is met de USB-Werk.
frank bueters schreef:das E-Werk ist leistungsstärker als das USB-Werk und bringt daher schneller und langanhaltender die USB-Spannung.
Je hebt helemaal gelijk. Er schort niets aan je duits, ik heb het te snel en verkeerd gelezen, beetje domLasse schreef:Ik zie niet direct hoe bovenstaande conclusie te rijmen valt met het antwoord van B&M dat je eerder postte? B&M zei toch juist dat de E-Werk meer stroom kan leveren dan de USB-werk?
Hoeveel mA heb je nodig?AB schreef:Wat is de benodigde minimale snelheid om bergop ook nog wat aan de USB-Werk te hebben?eindgebruiker schreef:Kijk aan, dus toch de invloed van de tussenbatterij.
Dankjewel.
Het maakt ook wel uit welke (naaf)dynamo je gebruikt. Het onderzoek is gedaan met een SON28. Die geeft in vergelijking met sommige anderen al op lage snelheid redelijk wat stroom:eindgebruiker schreef:Uit het eerder aangehaalde (inmiddels drie jaar oude) artikel in Fahrradzukunft blijkt dat de E-Werk bijzonder efficiënt is:
De ene Android smartphone is de andere niet. Belangrijkste stroomverbruiker is het scherm: hoe meer pixels hoe meer je nodig hebt.Lasse schreef:Iemand een idee hoeveel Watt nodig is om met een Android smartphone constant op GPS te kunnen navigeren? Kwestie van in te kunnen schatten welke laders goed genoeg zijn.
Het aantal uur dat je met een vooraf volledig opgeladen batterij de GPS-functie kunt gebruiken volstaat ook, in combinatie met het mAh en het voltage (waarschijnlijk 3,6V) van de batterij (die staan normaal op de batterij geschreven).
Ik heb een HTC Desire HD. Als ik op 'geluid' navigeer dan verbruik ik ongeveer 15% batterij per uur. Mijn batterij zit op 1200mAh. Het scherm gebruik ik niet want dan ben je erg snel door je batterij heen...Lasse schreef:Iemand een idee hoeveel Watt nodig is om met een Android smartphone constant op GPS te kunnen navigeren? Kwestie van in te kunnen schatten welke laders goed genoeg zijn.
Het aantal uur dat je met een vooraf volledig opgeladen batterij de GPS-functie kunt gebruiken volstaat ook, in combinatie met het mAh en het voltage (waarschijnlijk 3,6V) van de batterij (die staan normaal op de batterij geschreven).
Bedankt voor de data (ik heb zelf nog geen smartphone dus kon zelf de test niet doen). Dan zou de HTC Desire HD bij navigatie op geluid zo'n 0,9W verbruiken of 180mA bij 5V voeding.eric190173 schreef:Ik heb een HTC Desire HD. Als ik op 'geluid' navigeer dan verbruik ik ongeveer 15% batterij per uur. Mijn batterij zit op 1200mAh. Het scherm gebruik ik niet want dan ben je erg snel door je batterij heen...
"De E-Werk levert sneller en langduriger USB-spanning."Wim schreef:In het antwoord van B&M staat dat de ewerk meer vermogen levert. Over efficiency staat er niets. Als die gelijk is moet je dus bij de ewerk iets harder trappen.
Natuurlijk. De input is altijd gelijk, dat ben je zelf. Wat er aan electrisch vermogen uitkomt is het gevolg van de efficiëntie van de dynamo en de lader. Even uitgaande van dezelfde dynamo dan is het vermogen een rechtstreeks gevolg van de efficiëntie van de lader. De E-werk is efficiënter en levert onder gelijke omstandigheden meer stroom dan de USB-werk. (of omgekeerd, de E-werk levert meer stroom dus is efficiënter dan de USB-werk)eindgebruiker schreef:"De E-Werk levert sneller en langduriger USB-spanning."Wim schreef:In het antwoord van B&M staat dat de ewerk meer vermogen levert. Over efficiency staat er niets. Als die gelijk is moet je dus bij de ewerk iets harder trappen.
Ik maak daaruit op dat je minder snel hoeft te gaan, en dus minder hard hoeft te trappen.
Waar kan ik zo een apparaat kopen, en weet U iets over de prijs van dergelijk apparaat.frank bueters schreef:Het is best verbazingwekkend.eindgebruiker schreef:Kijk aan, dus toch de invloed van de tussenbatterij.
Dankjewel.
Het antwoord kan op twee manieren worden uitgelegd:
Óf de USB-Werk heeft betere electronica dan de E-Werk en werkt efficiënter.
Óf de USB-Werk blijft het aangesloten apparaat tijdens kortdurende stilstand laden vanuit het bufferbatterijtje waardoor een langere laadtijd en dus meer stroom.
Hoe dan ook, de conclusie is dat iemand die gewoon een USB apparaat aansluit dat toch niet anders kan dan 5V/1A beter uit is met de USB-Werk.
Wanneer je ook andere instellingen kunt gebruiken, zoals bijvoorbeeld laden op 12 Volt, dan zou de E-Werk eventueel efficiënter kunnen zijn.
Frank