door
Henrie » ma 30 jul, 2012 00:53
Persoonlijk vind ik fietshandschoenen wel heel fijn. Maar het ligt er wel aan hoe je op je fiets zit. Als je vrij rechtop zit, steun je niet heel veel op je handen. Dan zijn handschoenen niet echt nodig, denk ik. Maar op een racefiets of mountainbike zit je ver voorover en steun je dus veel op je handen. Ik vind een paar handschoentjes dan wel fijn...
Hardloopshirts heb ik ook wel eens aangehad bij het fietsen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo'n succes. Hardloopshirts zijn achteraan niet veel langer dan vooraan. En als je dan op de fiets gaat zitten (zeker als je een sportieve houding voorover hebt) heb je al snel dat het shirt achteraan niet lang genoeg is (al is dat met een fietsbroek niet zo'n probleem) en vooraan juist te lang, waardoor daar alles 'op een hoop' zit, rond je middel...
Duur hoeft het niet te zijn. Ik heb ooit een Agu-shirt en -broek gekocht. Het shirt vind ik niks en gebruik ik nooit meer (geen zakken achterop, slechte pasvorm), maar de broek is eigenlijk prima. Kostte iets van €40 of zo. Het shirt was maar €30 geloof ik. Ik heb ook een setje van Craft. Die vind ik wel fijner (vooral het shirt), maar die is ook veel duurder. Zo'n setje kost al snel €150-180, om het over winterkleding nog maar niet te hebben (ik heb een fietsbroek en -jas met windstopper en dat setje kostte ruim €300)... Kleding van craft vind ik over het algemeen wel heel fijn spul. Ik heb er ook een aantal hardloopshirts van. Het is niet goedkoop, maar wel heel goed spul, waar je lang mee kunt doen (en dan is het ineens niet eens zo heel duur meer)...
Als sokken heb ik meestal hardloopsokjes aan. Ik heb 2 paar die ik met hardlopen toch nooit aandoe (die heb ik gekregen bij een hardloopwedstrijd) en ik heb 3 paar sokken van X-Socks. Die laatsten zijn wel erg duur (€16 per paar), maar die heb ik dan ook vooral voor het hardlopen (met andere sokken krijg ik snel last van blaren). Helaas verkleuren ze bij mij wel altijd in de was. Kennelijk doe ik iets fout, maar ik zou niet weten wat. X-Socks heeft trouwens ook een kledinglijn, onder de naam X-Bionic, die ook fietskleding maakt. Kun je er net zo bijlopen/fietsen als Laurine van Riessen en Diane Valkenburg...