Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Brandertje voor kop koffie - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Brandertje voor kop koffie

Die bialetti heb ik in een grote versie, ik geloof 4kops. Daar zou ik eventueel een kleinere van kunnen aanschaffen en daar tevens warm water mee maken.

Ik zal toch iets moeten meenemen, tot nu toe heb ik alleen een laag pannetje 3cm hoog ofzo hiermee is het niet handig om water te maken.

Die kelly kettle is mij net iets te hardcore :wink:
Een Esbit pocketstove voor een snelle kopje tea of koffie of een Heet kopje soep.

met 2 spiritus tabletjes heb ik een RVS mug met 30cl water aan de kook in 5 minuten
en dat voor maar 9.95

en ik heb het altijd in mij rugzak in geval van nood.

http://www.bever.nl/esbit-brander-esbit ... olour=5806

en navul is 3.50 voor een pak van 20 tabs, maar een spiritus brander van Trangia past er ook in en spiritus of sterk drank :twisted: is meest overal te krijgen :D

http://www.bever.nl/trangia-brander-b25 ... olour=5806

hiermee kan je ook nog een ei bakken. :idea:

en zo en Expresso potje zo als Wimmert laat zien gebruik ik ook als ik langer tijd weg ga anders kook ik mij koffie cowboy style :wink:

Groetjes

Hendrik
Zou voor in NL gewoon gebruik maken van iets van campinggaz.
Voor frequenter gebruik zou ik eerder kijken naar iets op vloeibare brandstof (veel goedkoper).
Zelf heb ik heel goede ervaringen met MSR
Als je dan toch al heet water meeneemt dan is deze omgebouwde fietspomp wellicht nog een idee: http://www.greenem.nl/columns/2012/03/9 ... handpresso

Een lekker kopje espresso bereidt met ca. 16bar voor een kleine 100,- euro te koop(169,- in luxe reisetui). :cry:
Over een paar dagen komt mijn optimus nova plus binnen ;)
Nu nog opzoek naar een 350cc bialetti
Of met deze op verkansie!
http://www.velopresso.cc
Hier heb ik de mijne vandaan: http://www.bialettistore.nl/bialetti-mo ... ss-4-kops/

Goedkoper kon ik hem toen net vinden.
@JanW: zijn dat geen grote dingen in je bagageruimte! Pot, koffie. Je hebt wel wat over voor een bakkie ..
arnob schreef:@JanW: zijn dat geen grote dingen in je bagageruimte! Pot, koffie. Je hebt wel wat over voor een bakkie ..
Nee niet voor mij, maar voor Wimmert die er zo een wil aanschaffen. De mijne gebruik ik wanneer ik met hetgezin ga kampreren.
Ik heb zelf veel in het buitenland gewerkt en aangezien de koffie meestal bocht is ben ik op zoek geweest naar een snel en makkelijk bakkie. Ik ben toen uitgekomen bij de sticks espresso van Nescafe weegt niet en is waterdicht verpakt. Die wil ik mee gaan nemen.
Zo besteld!
Alleen bij boll scheelde 3,95 bezorg kosten en zelfde prijs.
Ik kan niet zonder goeie koffie bij mijn eerste broodje van de dag :)
Overigens heb ik een optimus nova plus gekocht om het te verwarmen.
Wimmert schreef:Zo besteld!
Alleen bij boll scheelde 3,95 bezorg kosten en zelfde prijs.
Ik kan niet zonder goeie koffie bij mijn eerste broodje van de dag :)
Overigens heb ik een optimus nova plus gekocht om het te verwarmen.
Welke heb je besteld, 2-,3- of 4-kops? En als je hem in huis hebt, zou je hem dan eens op de weegschaal willen zetten? Ik kan nergens het gewicht van het apparaat vinden.

Groet, Joop
4kops 230ml bij bol.
Ik zal hem wegen.
Ik heb de mijne net gewogen, ook een 4-kops. 484gr
Een late bijdrage in dit topic, maar misschien heeft iemand er nog wat aan.
Zelf ben ik niet zo'n fan van de mokapotjes, omdat het water kokend op de koffie komt (wat een verbrande verbrande smaak geeft) en er verder weinig met parameters te tweaken valt (koffie zetten is een andere hobby van me).

Zelf denk ik er over een AeroPress mee te nemen, een veelzijdig stukje gereedschap, al is een opvouwbaar filter wel het beste wat betreft pakvolume (maar de koker van de AeroPress laat zich prima vullen met bonen of gemalen koffie). In een goede koffiebar kan je wel eens wat AeroPress koffie proeven, de smaak zit een beetje tussen cafetière en filterkoffie in. Als je je helemaal uit wilt leven kan je nog een handmolentje meenemen, de Hario Slim Mill is bijvoorbeeld vrij compact en goed betaalbaar.
Ik hou van lekkere koffie, maar ook van lichtgewicht en handig. Ik ben uitgekomen op een Ortlieb opvouwbaar filter. Met mijn vrouw kamperend gebruik ik het zoals bedoeld (twee haringen erdoor boven een pannetje. Als ik alleen kampeer plaats ik hem in een grote plastic beker. Dat past precies bij de beker van mij, en dan heb ikm mooi een grote mok koffie. Mits gemaakt met goede koffie smaakt het echt heel aardig. Het water kan ik de avond tevoren na het eten koken en in de thermosfles doen. De volgende ochtend is het bij mij nog steeds heel heet. Dit bespaart me de brander tevoorschijn halen.
Als ik onderweg koffie wil doe ik heet water in een thermosfles (in een bikebuddy houder op mijn fiets). Daar kan ik dan thee van maken, maar ook chocolademelk (er zijn zakjes waarin ook melkpoeder zit zodat je geen melk nodig hebt), en ook oploskoffie. Voor dat laatste heb ik onlangs in de VS bij Starbucks hun oploskoffie gekocht omdat ik er zulke goede berichten over had gehoord. Dat is inderdaad werkelijk een totaal andere kwaliteit dan Nescafe etc. Het nadeel is dat het echt duur is, en dat ik het in Nederland nog niet gezien heb, al heb ik nog niet heel goed gekeken.
Wim
Silverfox schreef: met 2 spiritus tabletjes heb ik een RVS mug met 30cl water aan de kook in 5 minuten
Ik zoek nog iets om water in te koken, dit kan dus gewoon in zo'n RVS beker? En waarmee zou je dit kunnen afsluiten om het water sneller aan de kook te brengen?
Tot nu toe heb ik alleen nog maar een klein plat koekepannetje, maar om hier nou water in op te gaan warmen lijkt mij een gepruts van niets.
482 gram weegt hij.
Wimmert schreef:482 gram weegt hij.
Bedankt voor de info, trouwens ook bedankt aan JanW die al eerder het gewicht meldde.
Eigenlijk best wel een flink (extra) gewicht voor een lekker bakkie koffie. Ik ga de voor- en nadelen t.o.v. oploskoffie eens op een rijtje zetten.


Groet, Joop
Ik heb hier een 1-kops Bialetti moka pot, weegt 232g.
Wat betreft gewicht en pakformaat is een opvouwbare filterhouder waarschijnlijk wel het voordeligste. Een andere optie die ik nog niet langs zag komen is een cafetière (french press), die zijn er met plastic kannen die je direct als drinkbeker kan gebruiken, mocht je daar waarde aan hechten. Of in zo'n soort uitvoering, heb je direct een pannetje om eten in te koken.
Er is gewicht en de smaak van heerlijke koffie op de vroege ochtend.
Aangezien ik met aanhanger rijd maakt mij hetbgewicht niet uit.
Ik neem wel een boek minder mee.