Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Wilfried stuitert van Parijs naar Roubaix - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Wilfried stuitert van Parijs naar Roubaix

Ik verbaasde me vooral over het mechanisme waarmee velen ( en de reacties geven me weer gelijk ;) ) ervan uitgaan dat als er iets in een smakelijke hapklare brok op de televisie wordt vertoont het ook nog automatisch waar is.
Wat bedoel je nou?
Pedalero schreef:Wat bedoel je nou?
Marten bedoeld vast, dat je maar beter op staal kunt fietsen, omdat Peter Post nog steeds het snelheidsrecord heeft :). Al die sponsoren dwingen de renners om op dat inferieure carbon te fietsen. Staal buigt zo lekker comfortabel mee, net een schommelwieg :P. Gelukkig hoeft zo'n carbon fietsje het maar 1 ritje vol te houden. Aan de andere kant, als je lijf het niet volhoudt, dan maakt het verschil tussen staal/alu/carbon toch niets uit.
Of Marten bedoeld toch iets anders, ben ook wel benieuwd :D
Ik hoop dat Marten zich inhoudt, anders moet die arme AB weer 3 pagina's volschrijven waarom het volgens hem tóch niet zo is :D ;-).
En zo reed in 2010 ene N. Terpstra deze helletocht met een stalen(!) voorvork... Nou moe? :D

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... el___.html
Matthie9000 schreef:Ik hoop dat Marten zich inhoudt, anders moet die arme AB weer 3 pagina's volschrijven waarom het volgens hem tóch niet zo is :D ;-).
vrienden/vijanden? :D
pedalman schreef:En zo reed in 2010 ene N. Terpstra deze helletocht met een stalen(!) voorvork... Nou moe? :D

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... el___.html
reed museeuw zelfs niet eens met een vering ergens in voor- of achtervork?
AB schreef:
Matthie9000 schreef:Ik hoop dat Marten zich inhoudt, anders moet die arme AB weer 3 pagina's volschrijven waarom het volgens hem tóch niet zo is :D ;-).
vrienden/vijanden? :D
haha; ik heb geen kwaads in de zin hoor, gewoon een observatie ;-)
AB schreef:
pedalman schreef:En zo reed in 2010 ene N. Terpstra deze helletocht met een stalen(!) voorvork... Nou moe? :D

http://www.telegraaf.nl/telesport/wiele ... el___.html
reed museeuw zelfs niet eens met een vering ergens in voor- of achtervork?
Mooi die oude beelden en die namen uit het verleden...

Leuk artikel ook. Zo zie je maar weer, niet alles op 50 km kasseien aanpassen als je ook meer dan 200 km over asfalt moet. Maar goed dit 'smakelijke hapklare brokje' zal wel niet per definitie waar zijn. :wink:
Matthie9000 schreef:
AB schreef:
Matthie9000 schreef:Ik hoop dat Marten zich inhoudt, anders moet die arme AB weer 3 pagina's volschrijven waarom het volgens hem tóch niet zo is :D ;-).
vrienden/vijanden? :D
haha; ik heb geen kwaads in de zin hoor, gewoon een observatie ;-)
ik heb ook geen kwaad in de zin als ik doorratel :), gewoon mooie fascinatie, de mens en de fiets, lekker luchthappen, buiten zijn, genieten, je goed voelen, bladiebla
AB schreef:
Pedalero schreef:Wat bedoel je nou?
Marten bedoeld vast, dat je maar beter op staal kunt fietsen, omdat Peter Post nog steeds het snelheidsrecord heeft :). Al die sponsoren dwingen de renners om op dat inferieure carbon te fietsen. Staal buigt zo lekker comfortabel mee, net een schommelwieg :P. Gelukkig hoeft zo'n carbon fietsje het maar 1 ritje vol te houden. Aan de andere kant, als je lijf het niet volhoudt, dan maakt het verschil tussen staal/alu/carbon toch niets uit.
Of Marten bedoeld toch iets anders, ben ook wel benieuwd :D
Gaat je fantasie weer met jou aan de loop? Of te lang in een schommelwieg gelegen? :D
Als je geen keus kunt maken tussen een stug aluminium frame of soepel titanium frame, dan is de tussenweg een trillingdempend stalen frame. Staal, het beste materiaal voor een comfortabele fiets. :lol:

Wilfried mag van mij blijven stuiteren. Parijs Roubaix is professionele sportverdwazing. Volksvermaak voor het klootjesvolk. Gewoon asfalteren die binnenwegen met Europese subsidie gelden. :D

Piet.
PietV schreef:
AB schreef:
Pedalero schreef:Wat bedoel je nou?
Marten bedoeld vast, dat je maar beter op staal kunt fietsen, omdat Peter Post nog steeds het snelheidsrecord heeft :). Al die sponsoren dwingen de renners om op dat inferieure carbon te fietsen. Staal buigt zo lekker comfortabel mee, net een schommelwieg :P. Gelukkig hoeft zo'n carbon fietsje het maar 1 ritje vol te houden. Aan de andere kant, als je lijf het niet volhoudt, dan maakt het verschil tussen staal/alu/carbon toch niets uit.
Of Marten bedoeld toch iets anders, ben ook wel benieuwd :D
Gaat je fantasie weer met jou aan de loop? Of te lang in een schommelwieg gelegen? :D
Als je geen keus kunt maken tussen een stug aluminium frame of soepel titanium frame, dan is de tussenweg een trillingdempend stalen frame. Staal, het beste materiaal voor een comfortabele fiets. :lol:

Wilfried mag van mij blijven stuiteren. Parijs Roubaix is professionele sportverdwazing. Volksvermaak voor het klootjesvolk. Gewoon asfalteren die binnenwegen met Europese subsidie gelden. :D

Piet.
:D cultuurbarbaar met zelfspot!
Het voornaamste wat me opviel was de souplesse, fit- en slankheid van Wilfried.... daar kan geen staal tegenop, zoals veel 50+'ers denken :)
[moderator]Persoonlijke boodschap verwijderd. Als je dit wilt, dan graag via een PB doen en niet via het forum. Bedankt. [/moderator]
Wim schreef: verwijderd
55er schreef:
Wim schreef: verwijderd
Relax Wim, in het echt rijdt Wilfried de Jong (54) gewoon op een stalen pegoretti. En ook dan was zijn slank- en fitheid me wel opgevallen. :wink:
AB schreef:
55er schreef:
Wim schreef:verwijderd
Wim
Relax Wim, in het echt rijdt Wilfried de Jong (54) gewoon op een stalen pegoretti. En ook dan was zijn slank- en fitheid me wel opgevallen. :wink:
De fitheid van de 54 jarige Wilfried valt me tegen. Twee dagen nodig hebben voor circa 46 km kasseien in een traject van circa 120 km en klagen over de kramp in zijn handen. Zeker te veel geknepen in het stuur. Of is het allemaal commerciële show?

http://www.routeyou.com/route/view/2258 ... e-120km.nl

Piet.
Ach je moet het een beetje van de vrolijke kant zien mannen, ik vond het een super leuke reportage.
Wie kan dat beter dan Wilfried? En laat het maar een beetje overkomen als zijnde een zware klassieker, want dat is het ook!!!

Ik kan het beamen, deze 53er heeft hem op zijn palmares staan, 260km bij idioot zware regen. [Had het bloed letterlijk in mijn handen staan.]
En daar bij nog vele andere zoals 3 Keer de Ronde van Vlaanderen, en wat dacht je van drie weken geleden 211 km door de Ardennen en de Eifel bij steen koud weer op een stalen Gazelle. En het seizoen moet nog beginnen. :wink:

Trouwens... gisteren een testritje gemaakt op een Santos race lite met Rolhoff en riem aandrijving, moet zeggen; "dat rijdt ook geweldig" :wink:


Henk

kunst en fietswerk
Henk,

Allereerst mijn complimenten over jouw prestaties. Parijs Roubaix in de regen is zeer zwaar en link. Ik vond de reportage van Wilfied prachtige beelden bevatten met veel achtergronden uit het verleden met rijders en vrijwilligers uit dat verleden.

Als ik ooit daar op de fiets rij, zal ik zeker een stuk kassei pad meenemen. Voor zover de info bekend is, gaat de route ook over particulieren kassei paden en die zijn normaal afgesloten.

Piet.
PietV schreef: De fitheid van de 54 jarige Wilfried valt me tegen. Twee dagen nodig hebben voor circa 46 km kasseien
het is televisie, dus zal Wilfried ieder stukje wel 10 keer hebben moeten rijden (met tussendoor verplicht afkoelen :shock: ) voordat de cameraman het er goed had opstaan :D
Hier de stille getuigen van "de Hel van het Noorden" die een paar woordenboekjes op mijn bureau ondersteunen...

De naam "Hel van het Noorden" is onstaan in 1919 toen na WO1 een journalist die de route verkend had, de renners vertelde dat ze dat jaar door
"De Hel van het Noorden" zouden fietsen, omdat het landschap de gruwelijke lidtekens van de oorlog droeg.
Winnaar was Henri Pelissier die dat jaar ook Bordeaux-Parijs zou winnen. 640 km in 1 dag. [overigens ook op mijn palmares]

Afbeelding

@ Marten; wat vind jij van de Santos race lite met riemaandrijving?

Vogens mijn een ideale Parijs-Roubaix fiets !?


Henk

kunst en fietswerk