Heb de Ortlieb Bike packer plus serie (voor, achter en stuurtas). De tassen worden altijd qua gewicht goed over de fiets verdeeld. Ook tijdens de trip blijft het gewicht goed verdeeld, omdat ik altijd een papiertje heb in welke tas wat moet zitten. Voor de reis controleer ik de tassen altijd even op de weegschaal. Bovenop de achtertassen heb ik nog een rackpack plus met tent, slaapzak, slaapkussentje, extra slot en matje. Na iedere fietsvakantie kort of lang maak ik mijn tassen met een sopje zowel binnen als buiten weer schoon en controleer dan meteen of de schroeven nog vast zitten. Tot op heden geen problemen. Aan zowel binnen als buitenkant zit een hard plastic plaat (misschien dat dit het doorscheuren tegen gaat). Bij de nieuwere Ortlieb tassen wordt deze plastice plaat niet meer gebruikt. Het waarom niet, is mij niet duidelijk.
De stuurtas en met name de kaarthouder moet je wel met beleid bedienen, de drukknoppen gaan vaak moeilijk los, ook van de tas zelf. Maar ook hier heb ik tot op heden nog geen problemen ondervonden.
Om mijn voor en achterdrager rol ik altijd ductape om beschadigingen aan tassen en drager te voorkomen. Opvulbeugeltjes kan je al na gelang wel of niet gebruiken.
Frits
De stuurtas en met name de kaarthouder moet je wel met beleid bedienen, de drukknoppen gaan vaak moeilijk los, ook van de tas zelf. Maar ook hier heb ik tot op heden nog geen problemen ondervonden.
Om mijn voor en achterdrager rol ik altijd ductape om beschadigingen aan tassen en drager te voorkomen. Opvulbeugeltjes kan je al na gelang wel of niet gebruiken.
Frits