Additionally, paste this code immediately after the opening tag: foutmeldingen bij bekijken forum - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

foutmeldingen bij bekijken forum

Ik heb de website van WF als snelkoppeling op mijn scherm staan en ik kijk vrijwel dagelijks naar. Helemaal geen foutmeldingen meegemaakt, alles in orde.
Problemen vanuit Vodafone in Rotterdam? :lol:
Dit is een fout van het operating systeem (Windows). De provider moet dit oplossen.
eindgebruiker schreef:Dit is een fout van het operating systeem (Windows). De provider moet dit oplossen.
Lijkt me sterk dat de mysql-dabase op een windows-machine draait; en ook al zou dat zo zijn dan zit het probleem zeker niet in het besturingssysteem ...

... en moet het opgelost worden door technische (server-)mannen ;-)
Matthie9000 schreef: Lijkt me sterk dat de mysql-dabase op een windows-machine draait; en ook al zou dat zo zijn dan zit het probleem zeker niet in het besturingssysteem ...
MySQL-databases doen het prima op Windows en dat is in dit geval waarschijnlijk ook zo. Ik zou ook niet te snel roepen dat het probleem zeker niet in het OS zit. Het zou niet de eerste keer zijn dat een probleem met de WF-site veroorzaakt worden door een storing op de server van de provider. Het wordt denk ik tijd voor een wat duurder abonnement met betere ondersteuning, of een eigen server (en een eigen databaseserver); daar heeft deze site onderhand wel recht op.
Zonet bij mij ook deze error. Ik heb ook een snelkoppeling op mijn scherm staan. Bij de tweede poging geen probleem.

Ronald
vincent schol schreef:MySQL-databases doen het prima op Windows en dat is in dit geval waarschijnlijk ook zo. Ik zou ook niet te snel roepen dat het probleem zeker niet in het OS zit. Het zou niet de eerste keer zijn dat problemen met de WF-site veroorzaakt worden door storingen op de server van de provider. Het wordt denk ik tijd voor een wat duurder abonnement met betere ondersteuning, of een eigen server (en een eigen databaseserver); daar heeft deze site onderhand wel recht op.
Zo'n prachtige foutmelding ruikt anders naar onvoldoende (geconfigureerd) geheugen dat beschikbaar is (of inefficiënte sql-queries). Dat mysql-databases draaien onder windows wil niet zeggen dat het een goed idee is ;-), voor de rest ben ik het er helemaal mee eens.
Ja de database (en rest van de site) draait op Windows Servers. En ja die zijn in basis goed geconfigureerd. Dat heeft Vevida prima op orde. Maar de site van de Wereldfietser is ook niet je standaard-huis-tuin-en-keuken-site en zou op zwaardere (virtuele) hardware moeten draaien. Daar is men zich binnen de vereniging volgens mij ook van bewust.

Overigens zou ik absoluut niet gaan voor een 'eigen' server. Wellicht dat er nu leden zijn die kunnen helpen als er vervelende zaken gebeuren, maar dat zal niet altijd het geval zijn.
Speciaal voor Matthie9000, en voor Vevida:

http://blogs.msdn.com/b/sql_protocols/a ... -full.aspx

Wat Vevida niet op orde heeft is hun monitoring. Dit duurt al een paar dagen.
Jarno schreef:...
Overigens zou ik absoluut niet gaan voor een 'eigen' server. Wellicht dat er nu leden zijn die kunnen helpen als er vervelende zaken gebeuren, maar dat zal niet altijd het geval zijn.
Niet eigen in de zin van behorende bij de inventaris van de vereniging maar een dedicated server, al dan niet virtueel, waar geen andere sites op draaien. De WF-site is al eens plat gegaan omdat een belendende site met spam werd bedolven. Het lijkt me daarom niet onverstandig om zowel de web- als databaseserver voor ons 'zelf' te hebben. Nu ben ik geen expert op het gebied van hosting dus er zullen wellicht betere oplossingen zijn die dezelfde bedrijfszekerheid bieden. Momenteel lijkt daar toch het nodige aan te schorten.
Overigens heeft niet alleen het forum er last van maar de homepage ook. Dit versterkt het vermoeden dat het probleem op een niveau ligt buiten het directe bereik van onze webmasters.
Afbeelding
Free Image Hosting by imgbox.com
Drupal schijnt ook niet alles te zijn: www.l1.nl, de provinciale omroep hier, is al de hele middag compleet offline. Deze site is dan zo slecht nog niet :D
Leon
eindgebruiker schreef:Speciaal voor Matthie9000, en voor Vevida:

http://blogs.msdn.com/b/sql_protocols/a ... -full.aspx

Wat Vevida niet op orde heeft is hun monitoring. Dit duurt al een paar dagen.
Dat én hun configuratie; want oorzaak no. 1 slaat gelijk terug op verkeerde instellingen mbt geheugen (hoewel het wel aan oorzaak no. 2 zal liggen of dat er teveel inefficiënte sites op 1 server gedraaid worden), maar je hebt idd gelijk dat het probleem buiten mysql zit. Wel opvallend weer dat ook deze problemen ontstaan bij windows/IIS ;-).

Leon schreef:Drupal schijnt ook niet alles te zijn: http://www.l1.nl, de provinciale omroep hier, is al de hele middag compleet offline. Deze site is dan zo slecht nog niet :D
Leon
Één ding is zeker, als je van rommel in je broncode houdt lijkt het me een geweldig systeem.
Matthie9000 schreef: Één ding is zeker, als je van rommel in je broncode houdt lijkt het me een geweldig systeem.
Jep
Matthie9000 schreef:
Leon schreef:Drupal schijnt ook niet alles te zijn: http://www.l1.nl, de provinciale omroep hier, is al de hele middag compleet offline. Deze site is dan zo slecht nog niet :D
Leon
Één ding is zeker, als je van rommel in je broncode houdt lijkt het me een geweldig systeem.
Laten we vooral van alles er aan de haren bijslepen waar we ook een mening over hebben, dat brengt de oplossing ongetwijfeld dichterbij ...
vincent schol schreef:
Matthie9000 schreef:
Leon schreef:Drupal schijnt ook niet alles te zijn: http://www.l1.nl, de provinciale omroep hier, is al de hele middag compleet offline. Deze site is dan zo slecht nog niet :D
Leon
Één ding is zeker, als je van rommel in je broncode houdt lijkt het me een geweldig systeem.
Laten we vooral van alles er aan de haren bijslepen waar we ook een mening over hebben, dat brengt de oplossing ongetwijfeld dichterbij ...
Tss, niet zo happen ;-)
Na 8 x een foutmelding eindelijk dit draadje kunnen openen. Mijn poging een reactie te geven ging gepaard met eerst 3 x een foutmelding. Ik heb het idee dat het probleem 's avonds groter is dan overdag. Op dit moment waren er 15 gebruikers/bezoekers aanwezig.

Als leek op dit gebied kan ik verder geen bijdrage leveren, niet meer dan de vraag of iemand al de hostingfirma Vevida gebeld heeft. :lol:
Ze hebben een klantenservicelijn.

Als gebruiker van het forum hoop ik toch spoedig verlost te zijn van deze, overigens te overkomen, handicap.

Groet,
Arno
Gedurende de nacht heeft hostingprovider Vevida wijzigingen doorgevoerd op hun server. De problemen zouden hiermee opgelost moeten zijn. Mochten er tóch problemen zijn, dan is melden natuurlijk gewenst.
Robertjan schreef: Mochten er tóch problemen zijn, dan is melden natuurlijk gewenst.
De foutmelding was er weer; een paar keer achter elkaar 8)
idem
Ik ook, grappig genoeg alleen bij dit topic.