door
Revanho » za 07 jan, 2012 11:14
Zoals o.a. Roald aangeeft zijn er volgens mij soms heel legitieme redenen om anoniem te posten op een forum.
Natuurlijk zijn er (veel te veel) mensen die van die anonimiteit misbruik maken om de alle remmen los te laten en beledigende, domme, ... dingen te gaan posten. Maar ik beoordeel dan toch liever mensen op de inhoud van wat ze schrijven, dan op het al dan niet anoniem posten. Ook omdat je van mensen die een echte naam gebruiken niet de garantie hebt dat ze wel hun echte naam gebruiken.
Het is niet omdat je anoniem wenst te posten, dat je ook werkelijk iets te verbergen hebt naar de anderen mensen op dit forum toe. Men kan goede redenen hebben om niet te willen dat werkelijk iedereen weet wat je over een bepaald onderwerp denkt, wanneer je van huis weg bent, wat je hobby's zijn, .... Het kan in sommige gevallen - zelf als wat je post doordacht, niet beledigend, ... is - toch in je nadeel spelen op je werk, bij het zoeken naar werk, ... (Het zoeken op iemands naam is tegenwoordig bij veel sollicitatieprocedures toch geen uitzondering.)
Hier post ik wel met mijn eigen naam, maar dat doe ik dus niet altijd en overal.
Renaat