door
Robbert » di 25 mei, 2004 22:18
Op de Santos Travelmaster worden op alle TM 2.6 modellen (ook die met deore onderdelen) een aantal specifieke onderdelen gebruikt die ervoor zouden moeten zorgen dat er zo weining mogelijk problemen opduiken tijdens het gebruik.
Hieronder staan een aantal van deze onderdelen:
*handgemaakt wielen met Exal SP19 velgen, DT alpine 3 spaken (de tandemspaak van DT) en messing prolovk nippels zodat loslopen van de spaken veel minder vaak voorkomt
*Santos Travelmaster pedalen; grote BMX achtige pedalen met cr-mo assen en industrie lagers. De
*WTB balhoofdstel met grote kogellagers en smeernippels om van buitenaf de lagers van vet te kunnen voorzien
*Schwalbe Marathon XR banden
*leren handvatten
*leren Selle Italia FLX zadel met gel erin
*gepoedercoat frame
Dit wilde ik graag vermelden zodat een ieder voor zich kan bepalen of en waarom de ene fiets duurder is dan de andere hoewel de Shimano groep op het eerste gezicht hetzelfde is. Een fiets bestaat immers uit meer dan alleen Shimano onderdelen.
De levertijden bij Santos zijn momenteel helaas langer dan we zouden willen. Ook wij (ik werk bij Santos) hadden het liever anders gezien en streven een levertijd van 4 weken na. Aangezien we elke fiets naar wens van de klanten opbouwen kunnen we niet vooruit werken en zorgt een sterk stijgende vraag voor een oplopende levertijd.
Het handmatig opbouwen van de fietsen en het maken van de wielen kost veel tijd. De drukte wordt echter niet gebruikt als excuus om fietsen af te raffelen. We blijven opbouwen zoasl we dat altijd deden. Met twee extra mensen erbij sinds begin mei moeten we in staat zijn om medio eind juni de levertijden weer terug te hebben op ongeveer 5 a 6 weken.
Ik wens jullie veel plezier met het maken van de juiste keuzes m.b.t. de fietsen en de toebehoren. En veel plezier ermee op de aanstaande reizen!
Groeten,
Robbert