Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Hemelvaarttrektocht 2004 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Hemelvaarttrektocht 2004

Er schiet me ineens wat te binnen.
http://www.ns.nl/ns_werk/2004_ah_nm_22_23mei.html schreef:Arnhem-Nijmegen
Wanneer: zaterdag 22 en zondag 23 mei
Oorzaak: onderhoud en vernieuwing aan het spoor

Gevolgen: er rijden geen treinen:
· de Sneltreinen tussen Zwolle en Roosendaal, de Intercity's tussen Den Helder en Nijmegen en de stoptreinen tussen Zutphen en Nijmegen rijden niet tussen Arnhem en Nijmegen

Alternatief: maak gebruik van de bussen:
· maak tussen Arnhem en Nijmegen gebruik van de bussen
Extra reistijd: een half uur
http://www.ns.nl/ns_werk/2004_ah_tl_22_23mei.html schreef:Arnhem-Tiel
Wanneer: zaterdag 22 en zondag 23 mei
Oorzaak: onderhoud en vernieuwing aan het spoor

Gevolgen: er rijden geen treinen:
· er rijden geen treinen tussen Arnhem en Tiel

Alternatief: maak gebruik van de bussen:
· maak tussen Arnhem en Tiel gebruik van de bussen
Extra reistijd: een half uur
http://www.ns.nl/ns_werk/2004_frankf_asd_22_23mei.html schreef:Frankfurt (M) Hbf-Koeln Hbf-Amsterdam Centraal Internationaal
Wanneer: zaterdag 22 en zondag 23 mei
Oorzaak: werk aan het spoor

Gevolgen: treinen rijden via een andere route
· zaterdag 22 mei rijden ICE 122 en ICE 120 en zondag 23 mei rijden alle ICE-International treinen (behalve ICE 106 uit Basel SBB) van Frankfurt (M) Hbf en Koeln Hbf naar Amsterdam Centraal via een andere route en stoppen niet in Koeln Hbf
· de genoemde treinen stoppen extra in Koeln Deutz (tief), op de andere oever van de Rijn.

Alternatief: ga eerder op reis
· reizigers kunnen gebruik maken van lokale treinen tussen Koeln Hbf en Koeln Deutz
· men moet 11 minuten eerder vertrekken uit Koeln Hbf en in Koeln Deutz kan men dan overstappen op ICE-International
Extra reistijd: 11 minuten eerder vertrekken
En houdt voor de zekerheid dus het algemene overzicht bij!

Beste hemelvaartgangers,

Er ontstaat geloof ik een campingzoektocht. Zoals Freek al aangaf zijn er in Delft twee campings. De besproken natuurcamping, maar voor degeen die geen kampeerkaart in bezit hebben, is de volgende camping een optie: Delftse Hout aan de Korftlaan 5 te Delft. Een naar mijn idee betere optie [Ik spreek trouwens niet uit ervaring] is de camping in Delfgauw (De Uylenburg aan de Noordeindeseweg 70). Leon; in Den Haag zijn geen campings.
Ik zie jullie volgende week donderdag op Den Haag Centraal.

Tot dan,

Groetjes Tanja

Ik bedoelde inderdaad camping De Uylenburg in Delfgauw (beetje Delft, toch? :wink: ).

Voor de mensen die daar overnachten en vroeg opstaan: rond 7:15 kom ik daar op donderdagochtend langsgefietst richting Rotterdam, Turkije.
Degenen die me nog uit willen zwaaien, hebben dan nog een kans :D

Iedereen veel plezier!!

Freek

oke, dus het wordt de uylenburg? hoe moet je daar komen, is daar info over te vinden, of stel ik dan weer eens ene domme vraag? :oops:

groetjes nathalie

Ja... en moet Els nu appeltaart bakken of niet?

Dick

Mensen,

ff via google de twee camping opgezocht.
De camping de Uylenburg is een natuurcamping (heb je dus zo'n kaart voor nodig).
Website: http://www.uylenburg.nl/camping/

Dit is de website van Delfste Hout: http://www.delftsehout.nl/

Dit lijk mij een betere optie omdat niet iedereen een kaart zal hebben die nodig is voor en natuurkampeerterein.


Hierbij ook nog twee campings in Wassenaar.
Ligt ong 13 km van Den haag en is dus ook goed te doen.

Groet Anouk

Camping Maaldrift
Maaldrift 10
2241 BN Wassenaar
(+31) (0) 70 511 36 88

Openbaar vervoer: bus 43, halte camping Maaldrift
Kosten: tent EUR 2,35, caravan EUR 2,35 , camper EUR 3,25 p.n. volwassene EUR 2,35 pppn, onder de 7 jaar EUR 1,20. Electra EUR 1.50. Honden zijn toegestaan
Ligging: 7 km van het Wassenaarse strand.
Faciliteiten: douche, toilet, wasmachine, droger
Open: 1 april - 1 oktober


Camping Duinhorst ****
Buurtweg 135
2244 BH WASSENAAR
(+31) (0) 70 324 22 70

Openbaar Vervoer: bus 43, richting Leiden
Kosten: EUR 13,70 voor 2 personen en kleine tent(met auto) en EUR 14,65 voor grote tent

Dick,

Volgens mij zal niemand een stuk appeltaart afslaan tegen lunchtijd.
Ik in elk gaval niet :lol:

Groet Anouk

Camping Maaldrift in Wassenaar is niet het type camping waar de doorsnee fietser een plekje zal vinden (als er al een plekje is). Een stacaravanterrein
Bovendien ligt het terrein pal tegen de N44 (en dan bovendien nog aan de verkeerde kant).
Ga toch lekker naar de Delftse Hout, daar heb je ook geen parkeerprobleem.

Dick

Misschien wel een goed idee delftse hout. Dank voor de tip!
Freek kom je hier ook langs fietsen? Zal ik voor jou vroeg opstaan. :cry: Een kopje thee kan je altijd krijgen.
groetjes
Gudy

Als we het dan ook nu houden op Delftse Hout, dan kan iedereen daar vanaf nu rekening mee houden. Wellicht dat een van de mensen die ook daadwerkelijk daar wil overnachten dit kan aankondigen bij de camping. Dan weten ze dat er een groepje fietsers komt en dat er wellicht een paar auto's komen die langer blijven staan dan 1 nacht.

Even voor alle duidelijkheid: camping Uylenburg noemt zich wel natuurcamping, maar staat niet in het groene boekje van de Stichting Natuurterreinen. Een natuurkaart is dus niet verplicht. Overigens vind ik dat iedere wereldfietser zo'n kaart moet hebben. De aangesloten natuurkampeerterreinen zijn echt op maat voor een fietser.
Camping Delftse Hout is meer een recreatiepark aan het water, met chalets, en andere toeters en bellen. Zal met Hemelvaart wel lekker gevuld zijn met recreatiepubliek dat je zal bekijken als een buitenbeentje.
Weet iemand de prijs voor een klein tentje aldaar? Ik schat zo in dat dit niet goedkoop is. Een voordeel, je kunt er pinnen of betalen met je credit card. Je hoeft niet te koken, want ze hebben een patatje oorlog.
Verder is er ook nog het alternatief van natuurcamping de Grutto in Delft. Een op de vier wereldfietsers heeft toch wel zo'n natuurkampeerkaart. Overigens is zo'n kaart niet duur! Die kaart kun je o.a. aanschaffen in de Fietsvakantiewinkel en in veel reisboekhandels.
Wie zoekt de exacte tarieven op die de diverse campings in Delft vragen voor kleine tentjes?
Waar laat ik mijn automobiel, zie ik als een luxe probleem. Er zijn dat weekend geen spoorwerkzaamheden in de regio Den Haag. Er gaan daar zat treinen en bij stremming zijn er voldoende alternatieven.
Wil je toch met de auto komen en zoek je een goede plek, neem dan even contact op met Hagenees Maarten Smit, de fietsende Willy Wortel, die weet vast wel iets op maat voor jou.

Klopt allemaal Bert,
maar bij de door jou genoemde nadelen van de Delftse Hout vergeet je één voordeel: je kunt daar prima parkeren en dat is bij Uylenburg minder goed geregeld.
Je kunt overigens met meerdere personen op één natuurkampeerkaart kamperen.

de Grutto is een natuurcamping. Daar is niets mis mee maar de sanitaire- en waasvorzieningen zijn er spartaans en ook daar kun je je auto slecht kwijt.

Dick

Waar laat ik mijn auto in Timboektoe? Wij zijn toch WERELDFIETSERS en toch niet afhankelijk van de vraag, waar laat ik mijn auto? Wat is Spartaans? Zijn wij als wereldfietser echt niks meer gewend?
Op de Grutto is overigens wel een warme douche!!!!!!!!!! Een voorziening die je tijdens je tochten echt niet overal treft. Hoe is het sanitair op camping Uylenburg. Kan iemand de douchestraal testen? Hoe is de vormgeving van het tegelwerk?
Het wordt tijd voor een nieuwe thema-tocht om Wereldfietsers voor te bereiden op het echte werk: Spartaans overnachten in Nederland!

Lange of korte discussies over met de trein of auto komen zijn niet echt nuttig op dit moment. Er is behoefte aan parkeerplekken voor een aantal auto's. Dus een plek kiezen om (vantevoren) te verzamelen lijkt me niet meer dan normaal.


Een hele andere vraag, hoe moet je om 10 uur in Den Haag komen als je pas om 9.00 uur met je fiets de trein in mag?

Je hebt toch een fiets bij je en bepakking. Dan kun je toch ook met je bepakte fiets naar het het verzamelpunt fietsen! Dus hoeft de parkeerplaats voor de automobiel niet perse op het verzamelpunt te zijn?
Nogmaals neem voor advies contact op met Maarten Smit. Maarten gaat altijd met de auto richting kampeerweekend. Parkeert zijn auto op een plek die hij handig vindt en fietst vervolgens het laatste stuk naar de camping.

he jarno,

ik moet uit haarlem komen, en ga nu al elke dag op en neer... het grootste deel van de tijd heb ik vertragingen... dus ik ga het er niet op wagen om 's ochtends te komen... of wel maar dan fiets ik wel... dat hangt er vanaf of we wat vinden om te camperen of niet.

ik heb wel even gekeken bij de delftse hout, naar de prijzen....:
KAMPEERTARIEVEN PER NACHT
PER PLAATS inclusief 2 personen, auto, tent of caravan € 24,00
KAMPEERAUTO-PLAATS inclusief 2 personen € 23,00
GRAND COMFORTPLAATS inclusief 2 personen, electra, riool, kabel-TV, auto
caravan
kampeerauto
€ 30,00
€ 28,00
Extra persoon vanaf 3 jaar € 1,50
BIJZETTENTJE GRATIS
HOND
honden worden niet op alle kampeervelden toegestaan en nooit meer dan 1 hond per plaats € 2,00
ELECTRICITEIT (10 AMP./230V.) € 3,50
AANSLUITING KABEL TV € 1,00
TOERISTENBELASTING P.P.P.N € 0,50
LAAGSEIZOEN-KORTING PER PLAATS, PER NACHT
01-01 tot 27-03 / 06-09 tot 31-12 € 4,50
LAAGSEIZOEN-KORTING PER PLAATS, PER NACHT
27-03 tot 03-04 / 31-05 tot 03-07 / 28-08 tot 06-09 € 3,50
LAAGSEIZOEN-KORTING PER PLAATS, PER NACHT
03-04 tot 09-04 / 12-04 tot 29-04 / 09-05 tot 19-05 / 23-05 tot 28-05 / 03-07 tot 10-07 / 14-08 tot 28-08 € 2,50
55+ SENIORENKORTING PER PLAATS
01-01 tot 03-07 / 14-08 tot 31-12 € 2,00


lijkt me een beetje duur voor 1 nacht?


en het lijkt me dat er even moet worden gekeken naar twee dinegn, wie er een natuurkaart hebben en wie er allemaal uberhaupt van plan is te camperen daar, dan kan dat samengevoegd worden....

of maak ik het nou een beetje ingewikkeld voor iedereen? :oops:

Nog iets, er wordt verzameld op Hemelvaartsdag. Dan geldt het spitsverbod voor fietsen in de trein niet!

bert sitters schreef:Nog iets, er wordt verzameld op Hemelvaartsdag. Dan geldt het spitsverbod voor fietsen in de trein niet!
:D Goed nieuws. Dat maakt het, in elk geval voor mij, ineens een stuk aantrekkelijker om met de trein te komen. Behalve dan dat ik enige afkeer heb tegen die dingen.

Er is ook nog camping Duinrell, vier sterren, meer dan 1400 kampeerplaatsen, veel attracties.
Maar wel parkeerruimte voor automobielen. Wereldfietsers die dat belangrijker vinden dan een leuk plekje in de natuur kunnen natuurlijk daarvoor kiezen. Zoiets heet persoonlijke vrijheid. Wij zijn echter een vereniging van Wereldfietsers en moeten onze keuze voor een kampeerterrein niet dominand laten bepalen of er wel voldoende automobielen gestald kunnen worden. Wij zijn toch allenal redelijk zelfstandige mensen en moeten toch in staat zijn om het stallen van een auto zelf om te lossen. Auto's zijn vaak heel handig, maar ze moeten niet de inrichting van ons leven gaan bepalen! Ik schat ook zo in dat de meeste Wereldfietsers veel verder kunnen kijken dan het blikveld van hun achteruitkijkspeigel.

Bert,

ik heb niet eens een auto.

maar ik kan me, gezien bijvoorbeeld afgelopen weekend, heel goed voorstellen dat het merendeel van de deelnemers aan deze trektocht met een Twinny-load op pad gaat. Vandaar.
Waar jullie willen kamperen, de auto parkeren en of je warm of koud wilt douchen zal mij persoonlijk aan m'n rug jeuken. Mijn ervaring is dat het, wanneer ik eenmaal m'n ogen dicht heb, er niet toe doet waar m'n tent staat en dat ik dan ook m'n buren niet meer ruik. Ik geef de informatie door die ik heb, niets meer, niets minder.

Op de medewerking van de NS zou ik overigens niet blind vertrouwen. 5 mei bijvoorbeeld was voor de NS een gewone werkdag waarop je niet met de fiets de spits in mocht en reizigers in bezit van een voordeel-urenkaart het prijsverschil moesten bijleggen. Dat leidde op die zo feestelijke dag her en der tot Duitse toestanden.

Dick