Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Prototype fietstent in onderzoeksfase: graag uw mening! - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Prototype fietstent in onderzoeksfase: graag uw mening!

Ik sluit me bij de anderen aan....je wilt optimale vrijheid om even lekker naar een dorpje oid te kunnen fietsen....
En als je de tent opgezethebt wil of moet je soms wel eens wat onderhoud aan de fiets doen...En wat als het eens goed fout gegaan is en de fiets naar een fietsenmaker moet en je kunt hem pas de volgende dag ophalen?

Nee, lijkt me niet gemakkelijk.
Succes met je idee!
De consensus is denk ik wel dat we niet de behoefte hebben aan een fietstent waarbij het frame deel uit maakt van de constructie.

Wel zou ik een pop-up tentje willen (ala quechua) die makkelijk op de fiets te vervoeren is. Een goedkoop tentje voor mooi weer en rond de twee kilo die in tien seconden staat.

Groet
Eric

Zoiets:
Afbeelding
Alleen is de schijf te groot om op de fiets te vervoeren...
Ik heb er geen behoefte aan en ik denk dat er genoeg alternatieven voorhanden zijn. Verder doet het mij erg denken aan kamperen met een Camper (Het slaapverblijf zit verbonden met het vervoermiddel). Elke zomer zie ik het weer op campings door heel Europa, mensen die van alles moeten afbreken voordat ze met hun motorvoertuig op pad kunnen. Dit is volgens mij niet het gevoel wat je tijdens een fietsvakantie wil hebben.
Goed idee! Als je erin slaagt dan kan ik je wel helpen aan een bedrijf dat de tent in productie zou willen nemen en ik wil hem wel vermarkten in mijn webshop. Succes.

Wijnand
Het wiel is reeds uitgevonden..
Namelijk de FIETSGARAGE :idea:

Afbeelding

Nooit begrepen waarom iemand z'n fiets in de tent zou willen parkeren..
In mijn beleving totaal onzinnig.. Zonde van de ruimte.
Wat, mocht je fiets om welke reden dan ook omvallen..
Tentdoek met aramide-vezel..? ;-)

Zelf sleep ik altijd een poncho mee al is het alleen maar om bij 'clandestien' Kamperen die kl*te reflectie af te dekken..

Ik wil niet pessimistisch zijn maar ik zou een alternatief voor dat idee van je zoeken..

Evengoed veel succes..

yohta
Maarten van der Wolf;

Is het niet een interessantere uitdaging iets te doen met een bagagedrage of fietskar?
Bijvoorbeeld hoe je een fietskar als de bob yak kunt gebruiken als tafel, of stoel? ( Ik heb er zelf geen,)
Zo'n fietskar kan misschien wel deel uitmaken van de tent,(bij bevroren grond of zo) Dan heb je de fiets nog gewoon tot je beschikking.

Heb je trouwens nog iets aan de feedback hier?
Ik heb Maarten nog niet weer gehoord of gezien hier.

Zou leuk zijn als hij nu alvast een reactie geeft op alle suggesties en commentaren van mensen. Anders zitten we in de lucht te praten. :roll: