Additionally, paste this code immediately after the opening tag: solo of niet solo? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

solo of niet solo?

Bij mij was het andersom. Ik heb het een stuk of drie vakanties geprobeerd, maar buiten de zes uur op de fiets en de negen uur in slaap vond ik het gewoon knap ongezellig alleen. Zo zie je dat één argument alle goede andere argumenten buitenspel kan zetten.
Leon
Wim Tjan schreef:Ook wil je bv al fietsend een foto van jezelf. (misschien zijn er nog ideeen daarover?).
Vet probleem. Mensen vragen die je tegenkomt. Statief meenemen. Voor een compact camera kun je dit overwegen. Deze kan ook een zwaardere camera aan en kun je aan een tak van een boom, een paaltje of verkeersbord vastmaken.
Duurdere camera's (ook compact) kun je programmeren om meerdere foto's te maken na elkaar, zodat je wat kunt experimenteren met je houding / positie. Mij kost een (fietsend) zelfportret makkelijk een half uur tijd.
Wim Tjan schreef:Eind van de dag wil je je verhaal kwijt.
Heet aardige van mijn verhaal níet kwijt kunnen aan het eind van de dag, is het me prikkelt om mijn verhaal met foto's te vertellen.
Zo'n flexibele driepoot lijkt mij wel wat. De mogelijkheid om aan een stok vast te "vouwen" is het proberen waard. Bedankt!
foto van jezelf: heel simpel, gewoon met je linkerhand rijden en camera omgedraaid in je rechterhand houden en spaghetti roepen ;-)

allée fotoleek als ik ben doe ik dat toch af en toe eens om een kort filmpje op te nemen (weliswaar dan met de camera op de omgeving gericht hé)
Foto van je zelf? Kijk eens naar die IR-afstandsbedieninkjes, kosten maar een paar tientjes en hebben een bereik van ongeveer 100m.
Zo'n driepoot werkt wel, maar ik vind lastig om een goede foto te maken. Ik denk dat ik hem ook thuis laat de volgende keer.
Een foto uit het handje vind ik makkelijker, maar je moet wel een camera hebben die je daarvoor goed kan vasthouden. En oefenen natuurlijk.
Was vandaag met deze fotoserie bezig, en ja, beter als dit kan ik ze niet maken.
Mooi horizontaal en de achtergrond was mooi scherp.
Afbeelding

En, alleen Peter en ik weten waar dit is. :P

Solo, de manier om tot rust te komen!
DeFietsreiziger schreef: Afbeelding

.... beter als dit kan ik ze niet maken.
Alleen jammer dat het voorwiel er niet helemaal opstaat. :?
DeFietsreiziger schreef:En, alleen Peter en ik weten waar dit is. :P
Je doet alsof we een geheim genootschap hebben. :D

Peter
(secret member of the secret KLH-society)
[quote="Wim Tjan"] Eind van de dag wil je je verhaal kwijt.

daarom neem ik een logboekje mee. Kan ik alles even van me afschrijven.
Sinds mijn zoon niet meer mee gaat nu zo`n 4 jaar ga ik alleen en het bevalt me best. Moest wel even een nieuw ritme vinden. Afstand / (rust)dagen. De eerste keer vergat ik regelmatig een pause te nemen gevolg was totale uitputting en veel spierpijn. Heb ik van geleerd en neem weer braaf elke 2 tot 3 uur iets te eten en een kwartiertje rust of ga iets bezichten.
Vond het alleen wel eng om in mijn eentje (als vrouw) op een afgelegen kleine camping te staan.
Maar dat gebeurd zelden

hesta
Voor het van me afschrijven gebruik ik een netbook. Ik stop het kaartje van mijn digitale camera in het geval, stop alle foto's van één dag in een eigen map en schrijf er een dag verslag bij.
Thuis gekomen kan ik dan, met minimale moeite, alles zo op internet zetten.
Wat betreft eigen ritme: dat vind ik heerlijk: eigen snelheid en pauzes wanneer jij het wil......
Ik ga over een paar weken (solo) fietsen in het zuiden van Marokko en zie opnieuw uit naar dat prachtig beginnend gevoel van autonomie dat ik al sinds jaren ken op deze tochten. Beginnend, want 17 dagen is natuurlijk veel te kort, maar op Round-The-World-Trip ronddwalen is het nog een paar jaar wachten tot ik als late babyboomer alle tijd heb om me helemaal over te geven aan slow travel :D
Voor het contact met het thuisfront neem ik voor het eerst mijn iPad mee. Met een prepaid kaartje van Meditel kan ik dan overal mijn foto's en video's online zetten.
Solo, maar wel verbonden :!: :P

Happy travels!

Gee
Gee, een plezierige fietstocht toegewenst; het is wel een roerige periode in het Maghreb-gebied....
DriesBa schreef:Gee, een plezierige fietstocht toegewenst; het is wel een roerige periode in het Maghreb-gebied....
Dank je, Dries :!:

Vandaag zijn er voor het eerst grotere protestbijeenkomsten gepland, maar die worden voornamelijk georganiseerd in de grote steden in het noorden en midden. Ik volg de ontwikkelingen. Vooralsnog geen verontrustende berichten...

Happy travels,
Gee