Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Niewe fiets besteld: Avaghon S28.0 - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Niewe fiets besteld: Avaghon S28.0

Gelukkig heb ik als beginnende 'wereldfietser' sinds 17 september vrijwel dezelfde antracietkleurige Avaghon met Rohloff in mijn bezit en ben ik wel in de gelegenheid om 'm uitgebreid te testen. :)
Bijna iedere dag 23 km voor m'n werk en tussendoor enkele dagen in Nederland getoerd met bagage. Ik ben er echt heel erg tevreden over! De eerste tientallen km's heb ik uitgebreid stuur en zadel en het gefinetuned.

Over drie weken verwacht ik aan de 1200 km te komen voor de tweede onderhoudsbeurt en eerste olieverversing. :D

ps: Ben ook al lid van Wereldfietser geworden om het feest compleet te maken. 8)
Mooie fiets! Ik zie dat je een Hebie achterstandaard hebt i.c.m. externe schakelbox. Had ik eerst ook, heb later er een Hebie middenstandaard op gezet, omdat de achterstandaard de schakelbox steeds raakte.
Mooie fiets Nico! Makkelijk dat je pomp onder de bovenbuis gemonteerd kan worden, om maar iets te noemen. Veel fijne kilometers gewenst! :lol:
Ik zie dat je een Hebie achterstandaard hebt i.c.m. externe schakelbox.
kan me vergissen maar zie geen externe schakeldoos? :-)
m_nu schreef:
Ik zie dat je een Hebie achterstandaard hebt i.c.m. externe schakelbox.
kan me vergissen maar zie geen externe schakeldoos? :-)
je hebt gelijk. Er zit geen externe schakelbox op.


Afbeelding
Ohw inderdaad, foutje!
Erg mooie fiets! Ik vind vooral het frame zo mooi.
Hoe bevallen de supreme's tot nu toe?
nicolasfirst schreef:Tot nu alleen in Nijkerk mee gereden en een keer op de fiets naar mijn werk (totaal 30km heen en terug). Aangezien de afstand thuis naar werk 60km is leg ik het grootste stuk van de afstand af met de auto, parkeer deze vervolgens op een carpool plek en doe de rest per fiets. Door het werk op dit moment verder niet in de gelegenheid geweest om de fiets te pakken. Kortom weinig km tot nu toe.

Afbeelding


Echter. De fiets rijd fantastisch. Het Brooks zadel zit ook uitstekend. Beter dan het Terry zadel dat ik nu op de tandem heb zitten. Zou vandaag er eigenlijk lekker op uit moeten, maar heb daar nu effe niet de puf voor. Moet ook nog studeren en dat gaat voor.

Maar tot nu toe dus geen spijt gehad van de aanschaf. Mogelijk dat door de komende winter periode het aantal fietskilometers niet erg groot zal zijn,maar dat hoop ik volgend jaar voorjaar te veranderen.

Ook ik heb op 9 oktober mijn atraciet s28 avaghon gaan afhalen. In 2 weken was alles opgebouwd. Prachtig fietsje, heb er momenteel nog maar 300 kilometer mee gereden maar het bolt fantastisch. Ik heb enkel een gewone derailleur (als 24 jarige is de beurs nog niet super gevuld) en lederen handvaten omdat ik veel last van pols had gedurende mijn vorige fietsreis naar Venetië. Tevens ook gekozen voor schwalbe racers voor het woon-werkverkeer en xt's voor langere tochten.
Frank van recycle vertelde me trouwens dat de brooks zadels na deze winter hard in prijs zouden stijgen. Pluim voor avaghon (recycle), een mooie prijs voor vakmanschap.

1 vraagje over dat zadel B17. Om de hoeveel kilometer spannen jullie dit aan? Hoeveel kilometer duurt het ongeveer ( is relatief natuurlijk) vooraleer het wat meer naar je achterste gaat vormen?

Foto ga ik niet toevoegen omdat hij bijna hetzelfde is als die van Nicolas :-) Enkel tubus voordrager+ staander erbij en.

groeten

Evert
Met die framemaat vind ik fiets met 28" wielen er niet echt uitzien. Was 26" niet beter geweest? Ook qua rij-eigenschappen bedoel ik?
windinderugfietser schreef:Met die framemaat vind ik fiets met 28" wielen er niet echt uitzien. Was 26" niet beter geweest? Ook qua rij-eigenschappen bedoel ik?
Ik heb voor mezelf uitgemaakt dat ik toch in europa blijf en vooral asfaltwegen blijf rijden. Ik ben zelf niet op de hoogte van andere rijeigenschappen maar mijn voornaamste bekommernis was dat ik met 26'ers wat meer weerstand zou ondervinden en dat zinde me minder. les gouts...
laagvlieger schreef:Erg mooie fiets! Ik vind vooral het frame zo mooi.
Hoe bevallen de supreme's tot nu toe?
Prima. We hebben ze ook op de tandem en daar hebben ze het uitstekend op gehouden met alles erop en eraan.
windinderugfietser schreef:Met die framemaat vind ik fiets met 28" wielen er niet echt uitzien. Was 26" niet beter geweest? Ook qua rij-eigenschappen bedoel ik?
Geen idee hoe de rij eigenschappen zullen zijn met 26ers eronder. Zou het een keer moeten uitproberen. De fiets in zijn huidige vorm rijd in ieder geval prima. Dat de wielen naar verhoudibng van de framemaat dan wellicht wat groot uitvallen deert me niet zo. ;-)

Wat evert aangeeft voor zijn fietsplannen geld in wezen ook voor mij. Binnen Europa en hoofdzakelijk asfalt.