Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies aanschaf reiscomputer - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Advies aanschaf reiscomputer

Beste allemaal,

Dank allemaal voor de suggesties. Uiteindelijk is het de Packard Bell Dot S NL 310 10 inch dus geworden.

Groeten,

Rutger
Rutger schreef:Dank allemaal voor de suggesties. Uiteindelijk is het de Packard Bell Dot S NL 310 10 inch dus geworden.
Nice! Ben benieuwd naar je ervaringen.

Nico
De nieuwe tablets van tegenwoordig zijn ook zeer interessant als laptop/netbook vervangers. Een netbook weegt toch algauw minimaal 1,3 a 1,4 kg. Deze android tablet weegt 380 gram en is een stuk kleiner.
Ik kan uit eigen ervaring schrijven dat je met een android apparaat praktisch alles kan wat ook op een netbook kan.

http://www.samsungifa2010.com/press-rel ... /id/4.html
Wij vinden een laptop meenemen te zwaar en vind het ook niet echt een vakantiegevoel om zo'n ding mee te nemen. Wij nemen wel onze 2 android telefoons mee, mijn vriendin de Galaxy S i9000 en ik de HTC hero. Beiden voorzien van Sygic mobile navigatie(ofline) met de kaarten van de landen waar we reizen.Reisverhalen gaan we inspreken(speech to text app google?) of 's avonds uittypen/Swypen op de Galaxy S. Nog even een bluetooth sync programma erop en we hebben onze reisverhalen altijd op 2 telefoons zodat de backup er ook is. Als we een internet cafe tegenkomen dan gaan we onze site bijwerken, of mogelijk via wifi met de telefoons.
We kunnen de telefoons geladen houden via de naafdynamo of zonnelader. Verder hebben we een aantal reserve batterijen bij ons.
Cyril schreef:Wij nemen 2 android telefoons mee, mijn vriendin de Galaxy S i9000 en ik de HTC hero. Beiden voorzien van Sygic mobile navigatie(ofline) met de kaarten van de landen waar we reizen.
Heb je daar dan ook een hoesje voor, in geval van regen? Of zijn de telefoons eerder een backup navigatiemiddel?
JesseL schreef:De nieuwe tablets van tegenwoordig zijn ook zeer interessant als laptop/netbook vervangers. Een netbook weegt toch algauw minimaal 1,3 a 1,4 kg. Deze android tablet weegt 380 gram en is een stuk kleiner.
Ik kan uit eigen ervaring schrijven dat je met een android apparaat praktisch alles kan wat ook op een netbook kan.

http://www.samsungifa2010.com/press-rel ... /id/4.html
Interessante optie tegenwoordig: Uitbieden!
Vraag aan jou: Basecamp met de routes/kaartmateriaal allemaal te doen met deze Android van Samsung?
aan 8G genoeg, foto's heb ik op mijn fototoestel, genoeg geheugen voor een jaar op stap.
veldfiets schreef:Basecamp met de routes/kaartmateriaal allemaal te doen met deze Android van Samsung?
Nee, dat werk alleen op/onder Windows of OS X. Waarbij het dus wel een Tablet kan zijn, maar alleen met volledige Windows 8 erop. Windows RT dus niet!

Asus VivoTab Smart?

Ik heb ondertussen ook wat ervaring met een Samsung Galaxy Note 10" tablet, maar ik vind typen/swipen erop gewoon waardeloos. En voor een prijs die minder is koop ik een EeePC met 10" scherm en kan ik echt alles. Ik mis veel te veel het toetsenbord en de muis ook wel. Tablet met extern toetsenbord kan ook, maar een notebook kan ik op schoot leggen en gebruiken, bij een tablet moet ik het scherm ergens plaatsen en weer zo positioneren dat ik er goed op kan kijken, dat gaat bij een notebook dus vanzelf.

Voor mij is een tablet (en smartphone) een informatie medium (luxe reader) en veel minder bedoeld om veel invoer erop te plegen. Terwijl ik echt geen super snelle typist ben.

Voor verslaglegging zou ik dus al heel gauw voor een klein notebookje kiezen, nog even los van het feit dat het notebook ook als fototank kan dienen en dat bij een tablet wat lastig is, die is vrij snel vol.
Wat dacht je van gewoon je (moderne) smartphone meenemen + een opvouwbaar bluetooth toestenbord?
Werkt voor mij prima. Weinig gewicht, lange stukken tekst goed te typen en gewoon met een recente Android-versie de beschikking over Officesuite.