Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Lekkere koffie met lichte spullen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Lekkere koffie met lichte spullen

Maak van je Nalgene 1 liter fles een koffie pot: multifunctioneel, licht en afsluitbaar.

http://www.completeoutdoors.co.uk/Nalge ... -Press-Pot

...wel een beetje prijzig door het Pond en de 8,- GBP transport kosten

Ik ben nog aan het dubben ... :lol:
Die earopress ziet er erg gaaf uit. Maar gaat daar nu koffiepad in? Dat staat toch gelijk aan liefdeloze koffie.
Met mijn mini-perculator (rommelmarkt ongeveer 2 euro), en 2 metalen vleesspiezen zo gebogen dat ze op mijn tangria passen en de perculator erop past ben ik qua gewicht ongeveer 300 gram kwijt. En de koffie is geweldig.

Komt er een creatieve koffiesessie tijdens 1 van de weekenden?

Lijkt me lekker.

Gr.
Betty
Koffie zelf lukt meestal wel om lekker te krijgen. Oploskoffie vind ik dan persoonlijk de beste lekker/handig verhouding.
Een groter probleem is als je koffie met melk drinkt. Tot vorig jaar zomer sleepte we dan maar van die oploskoffie met melk en al zakjes mee (Nescafe Cappuccino etc), maar sinds 3/4 jaar zijn we veganistisch geworden en dan wordt het helemaal lastig. Sojamelk heb ik helaas nog niet in poedervorm gevonden.
Tot nu toe beperkte ik me dan alleen tot één koffie bij het ontbijt met een klein drinkpakje langhoudbare sojamelk en wat ik overhield drinken mijn dochters dan wel op, maar een betere oplossing zou wel handig zijn... :roll:
JesseL schreef:Koffie zelf lukt meestal wel om lekker te krijgen. Oploskoffie vind ik dan persoonlijk de beste lekker/handig verhouding.
Een groter probleem is als je koffie met melk drinkt. Tot vorig jaar zomer sleepte we dan maar van die oploskoffie met melk en al zakjes mee (Nescafe Cappuccino etc), maar sinds 3/4 jaar zijn we veganistisch geworden en dan wordt het helemaal lastig. Sojamelk heb ik helaas nog niet in poedervorm gevonden.
Tot nu toe beperkte ik me dan alleen tot één koffie bij het ontbijt met een klein drinkpakje langhoudbare sojamelk en wat ik overhield drinken mijn dochters dan wel op, maar een betere oplossing zou wel handig zijn... :roll:
Bij de wat grotere natuurwinkels verkopen ze vaak 'oplos-soja' van het merk Ecomil. (verpakking zie: http://www.veggiestuff.com/acatalog/eco ... _400g.html

Het is eigenlijk een sojadrank dus er zit wel wat zoeting in maar wellicht een oplossing? Met het amandeldrank-poeder van hetzelfde merk maakte ik wel eens warme chocomel. [ Ben ook vegan ] Dat was best lekker vond ik. Enige nadeel (voor mij als student...) is dat het niet goedkoop is (Amandel was rond de 12 euro per grote bus) soja zal wel iets goedkoper zijn.

Ontopic: De oploskoffie van Simon Lévelt (EKO) smaakt erg goed, heb er al veel mensen mee kunnen neppen :twisted: --> ben vaak te lui om echte koffie te zetten voor 1 iemand die koffie wil, drink het zelf bijna nooit maar vind het wel lekker.
Leuk dat er een mede-vegan op dit forum actief is! Ik dacht bijna dat wereldfietsen en dode dieren roosteren etc een onlosmakelijke verbondenheid was... :cry:

Bedankt voor de tip! Dat ga ik zeker proberen!
Ach iedereen zijn keuze hoor. Ik vind dat iedereen dat voor zich mag bepalen. Maar het hoeft dus niet per se.

Ik zie trouwens dat je uit Almere komt. Bij Helios Natuurproducten hadden ze de Ecomil een tijd geleden, maar kom er nu niet meer zo vaak.

[/offtopic]