door
Leon » ma 10 mei, 2010 14:57
DriesBa schreef:Toch wel! De vrachtauto rijdt met 70km per uur door 20 dorpjes met een 30km-zone om 20 pakketjes af te leveren bij burgeradressen.
Daarvoor reed hij naar drie grote steden voor het afleveren van 500 artikelen.
De klanten voor/van het product kwamen allemaal op de fiets naar de winkel om het artikel te kopen.
Conclusie: met de komst van Internetwinkels is de logistiek verduizendvoudigd en rijdt met hoge snelheid naar het huisadres van de koper om het bestelde artikel af te leveren....wel of geen 30km-zone.
Als ik net zo hard jok als jij:
De bestelauto levert 500 artikelen af in één dag terwijl een consument vaak voor één ding naar de winkel gaat.
Welke consument gaat tegenwoordig met de fiets naar de winkel? De meeste gaan met de auto.
De bestelauto kan nog minder hard dan mijn eigen auto over de verkeersdrempels.
Met de komst van de internetwinkels is de logistiek geminimaliseerd. ga ook maar na:
er is geen bever/demmenie/etc. winkel, die hoeft dus ook niet verwarmd te worden (bij de Bever hier is het altijd bloedheet), er zijn geen verkopers die elk weer met hun eigen auto naar hun werk komen, er is veel minder voorraad. Daarom is het goedkoper en milieuvriendelijker.
Persoonlijk ben ik met geen van de winkels hier in de buurt echt tevreden:
Bever: hebben alleen maar de duurdere dingen en verzwijgen het goedkopere alternatief. Zijn de enige winkel voor betere spullen in een straal van minimaal 50 km, misschien wel 100 km.
Perry: meer een modezaak dan een echte sportzaak.
Fietsenmakers: allemaal kleinere zakenmet hetzelfde beperkte assortiment.
Decathlon: practisch alleen met de auto te bereiken omdat het best ver is en in een fietsvijandige omgeving ligt. Assortiment best aardig maar met hiaten.
Dus het blijft behelpen met het alsmaar kiezen tussen wat er beschikbaar is.
Leon