Additionally, paste this code immediately after the opening tag: En waar gaan we in 2010 naar toe? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

En waar gaan we in 2010 naar toe?

Hoi,

Ik denk dit jaar tochten te gaan maken in Yukon (West-Canada), Ierland, IJsland, Noorwegen, Portugal, Duitsland (Sachsen) en Servie. Maar ook Nederland en Belgie natuurlijk. Ik zou al blij zijn als 80 procent van mijn plannen gerealiseerd worden.

Rutger
Hoi,

Wat een prachtige, inspirerende tochten allemaal!

Ik ga in de zomer voor 4 weken en voor de derde keer naar IJsland, en fiets nu o.a. de Kjolur en de Sprengisandur route.
Ik maak er een soort foto-expeditie van, en neem ruim 4 kilo aan apparatuur mee. Voor het eerst ga ik ook filmen (heb net een HD-camera gekocht).
Misschien nog net in 2010, maar ik denk in januari/februari 2011, heb ik een vijfweekse tocht gepland in Burkina Faso.
Twee (solo) uitersten in het vooruitzicht, dus :-)

Gee
Hoi Gee,

Misschien kom ik je op de Kjolur dan nog wel tegen. Kan je mooie shots maken van mij :) Of volgend jaar in Burkina Fasso. Volgend jaar is nog zo ver weg.

Rutger
Hoi Rutger,

"Volgend jaar" klinkt inderdaad ver weg. "Over 11 maanden" klinkt al dichterbij!

Say cheese!

Gee
eindelijk een echt fietsjaar (vanaf november, zonder tijdsdruk):

huis (huur) opzeggen, stockageplaats zoeken (bijna rond) & vertrekken :D

dit is 't plan: m'n vriendin & ik beginnen in Nieuw-Zeeland (van noord naar zuid-eiland), de oversteek naar Zuid-Australië, Tasmanië, via het zuid-oosten de kust volgen tot Darwin, via Papua & de Indonesische eilanden naar het Aziatische vasteland. Maleisië, Thailand, Cambodia en via Vietnam & Laos terug naar Thailand. Vanaf daar richting Chengdu. Via de Qinghai-Tibet railway (hopelijk) Lhasa bereiken & met een ommetje via het grote Nam Tso-meer de Friendship Highway afrijden tot Kathmandu,vervolgens via de Terai de grens over met India. Vanaf daar hopen we 'stillekes' richting huis te rijden (graag via de "stan-landen"); We zullen zien, het is misschien een tikkeltje ambiteus. Hopelijk lukt het :)


gr, J&L
- 3 weken Schotland
- 2 weken Zwitserland
- 2 weken Corsica

45 overige weken dromen van dit alles en vele andere bestemmingen.
2010:
Natuurlijk enkele lange weekenden in Nederland (Overijssel, Limburg, Zeeland) fietsen en vanaf 28 mei ruim twee weken op Corsica fietsen vanaf Livorno.
En dat alles op de tandem.

groetjes
Anneke & Peter
Ergens in maart op de fiets naar Antwerpen en daarna in de zomer en herfst een paar toertochten door Zweden.
Enkele weekende in nederland kamperen, en in begin mei kijken en vooral genieten wat de Reitsma route naar Rome zal brengen. :lol: :lol:
Een machoreis met de moaten: In 100 uur van België naar Polen.
Daarna van Lofoten naar Oslo op m'n eentje.
Eind april naar Florida, dan 7 weken door de VS fietsen, eindigend in San Diego. Op de terugweg nog een midweek in New York (maar zal daar niet heel veel fietsen denk ik!).

De rest van het jaar genieten van de voor- en napret!
In juni de groene weg naar Avignon en als toetje de beklimming van de Mt Ventoux.
En vast een paar weekenden door Nederland want dat blijft ook mooi.

Martin
.. misschien wordt het toch nog West-Canada.. hmmm.. :D
Meestal geen pijl - of is het nou peil, te lui om in het woordenboek te kijken - op te trekken. Waarschijnlijk Hanzeroute, heel Duitsland of anderzins. Ging eens van huis met het idee naar Denemarken te reizen en stuurde familie en bekenden kaartjes uit het toenmalige Joegoslavië. Uitspraak van Piet R dacht ik, sprak me wel aan: ik zie wel waar de tocht naartoe gaat en eindigt. Correct me if I am wrong.
Als het maar goed weer wordt.
Zal dit jaar waarschijnlijk Duitsland worden. Of ik richting Zuid-Duitsland ga of Berlijn, is nog even de vraag. En tussendoor een weekje Nederland zit ook in planning. En dan uiteraard enkele weekend tochten. Niet zo spectaculair als de bestemming van enkele anderen. Maar het is woekeren met vrije dagen.
IJs en wederdienende gaan we onze eerste buitenlandse trektocht georganiseerd in de Provence houden. Vrouw met drie kinderen gaan gezellig mee. Ik heb er nu al vreselijk veel zin in.
Ik vlieg vrijdag naar de Filipijnen en fiets van het zuiden van Mindanao naar het noorden van Luzon, heb er 6 weken voor.
In juni fietsen we (vrouw, broer,schoonzus en ik) naar Rome, het leven kan mooi zijn :D
Hoi allemaal,

Ik blijf lekker in de buurt... :roll:
Cuxhaven - Praag op de heenweg (Elbe Radweg) en op de terugweg een route langs een route van de Fietsinformatiestichting (effe naam kwijt). Moet lukken in de zes weken rond juni ;-)
Site ziet er goed uit... 8)
Bedoel je de route "Fietsen naar Praag" van de Fietskaart Informatie Stichting? Dat is best wel een leuke route. Ik heb hem afgelopen jaar ook van Praag naar NL gereden.
Yep, ik had er al een verslag over gelezen (meer doorgebladerd want ik wil niet alles verklapt hebben ;-) )
Schijnt idd mooi te zijn 8)
Alleen in Cuxhaven komen is een paar keer overstappen... 3x (!!) :roll:
Ik denk er over om dat in etapes te doen... Munster heeft een fijne camping net buiten de stad ;-)