Demonteren.
Schudden in pet fles met lampenolie.
Droogwrijven
Iedere schakel een drupje olie.
Voor de volgende rit ketting droogwrijven.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:zet er de nieuwste Campagroep op en je zit met ketting en tandwielen op 5ct. Op XT/Ultegra niveau is 1 ct realistischer, dan zijn de banden duurderwaltertje schreef:Mijn strategie: dure ketting kopen, altijd genoeg olie er op, als-ie versleten is nieuwe kopen.
Ik heb geen enkele aanwijzing dat je met moeilijk onderhoud de levensduur significant kunt verlengen, en in eurocent per kilometer stelt kettingslijtage sowieso niks voor.
Wil jij beweren dat 1 S-record cassette + 3 kettingen maar achtduizend kilometer meegaan bij een gewone sterveling? Of kan ik (weer) niet rekenen?m-gineering schreef: zet er de nieuwste Campagroep op en je zit met ketting en tandwielen op 5ct. Op XT/Ultegra niveau is 1 ct realistischer, dan zijn de banden duurder
Zo doe ik het ook. Wat voor zin heeft het om in de herst/winter je ketting schoon te maken? Eén keer naar m'n werk en terug en hij is weer net zo vuil als voor de schoonmaak.willem.megens schreef:Ik doe langer met een ketting als ik 'm niet intensief schoonmaak.
Gewoon doekje erover en een paar druppels olie. Perfect is het daarna niet, maar het volstaat en bespaart een hoop werk, en tijd is schaars.
Dan zou mijn ketting vaker in het bad gaan dan ikwilsast schreef:na ELKE rit hoe lang deze ook was, altijd de ketting ontvetten, afspoelen met warm water en droog blazen met persluchtpistool.
Daarna olie aanbrengen en proper vegen met een doekje