Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Newbie: groene weg -> zuiden, tips? - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Newbie: groene weg -> zuiden, tips?

Maastricht - Bourg d'Oisans dit was toch het plan?
Volgens google maps 770km. Na 7 keer 130km zou je er dus echt bijna moeten zijn.
Dan hangt het er een beetje vanaf hoe je dit verteert. Klim je graag en goed? Dan is vier dagen losrijden volgens mij voldoende. Let er op dat je in die vier dagen wel veel, maar niet téveel gaat (vr)eten. Dat is bij mij altijd het geval. Onderweg eet je idd belachelijk veel en als je stopt met fietsen blijft de goesting.
Wat de uitrusting betreft denk ik dat het wijs is de adviezen van de anciens op dit forum in acht te nemen. Bij 'fantasiewieltjes' kan ik me wel iets voorstellen maar zou iemand dit aub kunnen verduidelijken? Ik zou, met zeer lichte bepakking, dit wel aandurven met mijn aksium wieltjes (20 spaken). Als we het hebben over carbonvelgen en dergelijke dan zou ik je toch voor verklaren (maar trek het je niet aan hé :wink: ).

MAAR....aangezien je nog een dik half jaar hebt om erover te piekeren kan ik het niet laten....: ga toch kamperen!
daar ben ik weer,

ik wordt blij van alle reacties en adviezen die ik hier krijg!

Ik krijg er eigenlijk alleen maar meer zin in.
Dat idee van die oude juwelier staat mij wel aan ;)

Eigenlijk kan ik mijn vragen in verschillende categorieën opsplitsen zoals

Materiaal

- Ik wil nog steeds mijn carbon racer gaan gebruiken.
- de opmerking over de fantasiewielen die is terecht gemaakt. Ik zal mijn hoge carbonvelgen wel na laten zenden naar Alpe d'Huez en steek mijn Easton Vista wielen in mijn racer. Die wielen hebben al zoveel meegemaakt dat ze dit ook wel overleven.
- Mijn carbonracer is uitgerust met een Alu zadelpen, mocht ik daar een tasje aan willen hangen dan heeft het in ieder geval mijn aandacht.

Route

- Uitgaande van google maps is de te rijden route van Maastricht naar Alpe d'Huez ongveer 800 km. Dat zou dus inderdaad uitkomen op een km of 130 per dag. Dat moet naar mijn idee geen probleem zijn. In een seizoen rijdt ik meerdere + 200 en + 300 dagtochten.
- De groene weg, of een andere weg, daar zijn de meningen nog over verdeeld. ik ga me daar op bezinnen

Uitrusting

- Ik zit er toch aan te denken om enkel met een rugzak te gaan fietsen. De rugzak gebruik ik ook voor woon-werk kilometers (55km enkele reis) en voldoet wat mij betreft. Daar kan voldoende in (minimale kleding, handdoek en eten)
- Laptop moet maar thuis blijven, ik regel wel ergens een mobieltje met dezelfde functionaliteiten

Overig

- Het doel van deze fietstocht is misschien wel een soort pelgrimstocht. Het is niet lastig om verstandelijk mijn idee volledig kapot te redeneren. Zes keer Alpe d'Huez op 1 dag is misschien wel net zo raar. Dat heb ik ook gedaan terwijl mensen zeggen dat het niet mogelijk is.
Mijn fietstocht naar Alpe D'Huez is ook een tocht om meer aandacht te genereren voor Alpe d'HUZes, de actie voor KWF. Vakantie, genieten etc staat voor mij op de tweede plaats.
Heb je ook al nagedacht over een 'frametas'. Dat zijn tasjes die je 'in' je frame kan hangen waar je ook één en ander in kwijt kan. Rose.nl heeft wel een aardige keus. Samen met een XL-zadeltas en een 'slecht-weer' rol (regenkleding in een rolletje met spanbandjes erom heen) aan het stuur moet je dan een heel eind komen en kun je je rug(zak) ontzien. Zelf zou ik ook eens kijken of je een stuurtas kun monteren... Maar als allerlaatste, eerst frame- en zadeltas. Een racer stuurt al zo zenuwachtig en dat zal met een stuurtas niet beter worden..

Succes met je Pelgrimage!!

Groet,
Eric

PS: ik heb het groene weg boekje nog liggen, is erg gedateerd (gok een jaartje of 10 oud) , maar je mag hem wel inzien om een idee te krijgen van de route. Ik denk dat je dan snel tot de conclusie komt dat zelf een route uitstippelen in jouw geval slimmer is...
pct schreef: - Uitgaande van google maps is de te rijden route van Maastricht naar Alpe d'Huez ongveer 800 km. Dat zou dus inderdaad uitkomen op een km of 130 per dag
870 over de peage, een fietsroute is gauw 20% langer, als je niet gek wil worden van al die vrachtwagens en caravans

. Dat moet naar mijn idee geen probleem zijn. In een seizoen rijdt ik meerdere + 200 en + 300 dagtochten.
Je moet dit niet vergelijken met gepijlde routes met voorrijders en om de 50 km bananen en warme thee die voor je klaar staan. Bovendien kun je niet de volgende dag achter je bureau herstellen, dat doe je op de fiets! Je kunt het je dus niet permiteren een dag heel diep te gaan.

Maar als je je dag rustig opbouwt en je uren maakt (en je pauzes pakt) moet je er kunnen komen
In de maand mei 2009 deed ik een retour "Groene weg". Kijk voor mijn verslag op: www.klaasgroot.nl onder de naam: Retour Mont-Ventoux
De foto`s op: http://picasaweb.google.nl/Groot41/DeGroeneweg#