Additionally, paste this code immediately after the opening tag: wereldfietsersbeurs - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

wereldfietsersbeurs

Inderdaad, de nieuwe site wereldfietsbeurs is bijna af! Je mag alvast een kijkje nemen.
Afbeelding
Beste vrienden,

onze Belgische fietspaden kunnen soms erbarmelijk zijn, maar wij hebben, ter compensatie wel een leuk speeltje om de korste route (via knooppunten) van A naar B te bepalen.

Hoe geraak ik, vanuit Sint-Niklaas (Antwerpen), naar de beurs via knooppunten? Is er mogelijkheid tot camperen op het terrein of is er kamping in de buurt?

Bedankt,
Mireille
P.S. hoeveel is de inkom?
Hoi Mireille,

Er is een camping aan de andere kant van Rotterdam: Stadscapming Rotterdam
Dat is in de buurt van het Centraal Station en van Diergaarde Blijdorp (een welbekende zoo).

Een tip van mij is om het stuk tussen de knooppunten 80 en 89 te fietsen alvorens Nederland in te rijden: echt mooi fietsen langs de Kalmthoutse Heide. Helaas relatief kort. (Tegenwoordig zijn de onverharde paden aangegeven met oranje lijnen op deze unieke knooppuntenrouteplanner!)

Verder zou ik zorgen om met die planner naar knooppunt 29 bij Willemstad te geraken. Van daar uit de brug over te gaan, en aan de andere kant een route te plannen met de planner van Falk. Die planner is minder handig als de Fietsnet.be-planner, maar redelijk bruikbaar.
De knooppunten 93, 92, 16 en 3 komen het dichtste bij. Maar het voordeel van knooppunt 3 is dat je wat rustiger richting Zjaak kunt fietsen, na met het pontje over te zijn gevaren.

Oh, en er loopt ook een LF-route (Lange Fiets-) vanaf ietsje boven de grens, via Roosendaal en door Dordrecht heen: de LF 2. Dan hoef je minder van nummers te veranderen en kun je wat rustiger fietsen. Deze begint ongeveer bij het bewuste knooppunt 89 :D! En hij komt tot op ca. 2 km van Zjaak door Rotterdam heen... Erg handig dus.
Om hiermee ook een route te plannen, kun je de routeplanner van de Fietsersbond gebruiken :wink:.

Veel fietsplezier!

Robertjan
Op pagina 43 van het laatste nummer van De Wereldfietser is er melding van de 14e Fietsreisbeurs op 20-21 maart 2010 in Retie. Daar heb ik belangstelling voor en dan kan ik dit mooi combineren met een fietstocht door het mooie Kempen en zijn molens (Retie heeft zelf twee molens), tenzij het weer meewerkt. Makkelijk met de trein naar Eindhoven en dan via Valkenswaard verder trappen.
Helaas zijn de overnachtingen in het vakantiecentrum De Linde in Retie, waar de beurs plaatsvindt, (prijzen zijn na googlen te vinden) mij veel té prijzig, dat ik naar een jeugdherberg in de buurt moet uitwijken. In Zoersel bijvoorbeeld.


––––––––––––

Wenn Urlaub ist, nimmt Martin sein Fahrrad (Bad Lauterberger Tagesblatt, 1980)[/size]
slangetje schreef:Beste vrienden,

onze Belgische fietspaden kunnen soms erbarmelijk zijn, maar wij hebben, ter compensatie wel een leuk speeltje om de korste route (via knooppunten) van A naar B te bepalen.

Hoe geraak ik, vanuit Sint-Niklaas (Antwerpen), naar de beurs via knooppunten? Is er mogelijkheid tot camperen op het terrein of is er kamping in de buurt?

Bedankt,
Mireille
P.S. hoeveel is de inkom?
Beste Mireille,

Er is ook een Jeugdherberg in Rotterdam en wel een heel bijzondere: in de beroemde Kubussen van architect Piet Blom. Zie: www.stayokay.com
Ik zag deze oproep elders op het forum staan:
hansmetz schreef:Wie kan ons op 29 november per auto meenemen van Haarlem naar de fietsbeurs in Rotterdam met drie dozen boeken?
Hans Metz & Addie Niesthoven
Er is vast iemand die op 29 november langs Haarlem kan rijden, toch? Dan kan Hans de boekenmarkt invulling geven.
zijn er toevalig nog mensen die vanuit noord hooland op de fiets naar de beurs gaan en dan bijvoorbeeld in 2 dagen
gr marcel
Even een paar woorden over mijn lezing over twee weken tijdens de beurs.

Veel mensen betalen een berg geld om sportieve ontberingen te leiden. Ze gaan er soms voor naar een ander continent. Vaak ligt het geluk voor de deur. Voor winterfietsen heb je alleen een wat aangepaste uitrusting nodig en wellicht een wat aangepaste kijk op de winter. Mijn lezing en de workshop van Marco Geurts (winterkamperen) zijn uitstekend te gebruiken om aan die kijk wat te sleutelen.

Rond mijn twintigste heb ik bedacht dat ik eigenlijk óók in de winter op fietsvakantie zou kunnen gaan. Ik meende dat ik verwarming in mijn schoenen nodig zou hebben en ik verzon een sok van weerstanddraad die ik aan de dynamo zou aansluiten. Uitgevoerd heb ik die sok nooit en de eerste winterfietstocht kwam pas 25 jaar later. Maar hij kwam! Eind 2005 fietste ik van Nederland naar Kroatië, waar mijn toenmalige vriendin woonde.

Ook mijn tweede winterreis (waar deze lezing over gaat) was geïnspireerd door een geliefde, die op dat moment in Zuid Frankrijk verbleef. Maar vooral ging het me om de stilte. Ik wilde een reis met weinig ontmoetingen en vooral een ontmoeting met mezelf, in een stille natuur.

Het is één van mijn mooiste reizen met lawine aan mooie foto's. Die zullen wel de beloning zijn voor de ontberingen :D. En dat terwijl het niet eens zo'n zware reis was.
Voor de Wereldfietsbeurs hebben we een poster en een flyer gemaakt.
Je kan ze nu downloaden, printen, ophangen en meenemen.
Afbeelding
Ziet er mooi uit Jim ,die poster en flyer!
is er meschien al iets bekent wat er te koop komt op de 2de hans afdeling.wat ik nodig heb dat is nog zoveel (de fiets heb ik in iedergeval wel)ik heb 2 voortassen en 1 stuurtas van 6,5 liter 650 gr.dit wil ik wel verandert zien in grotere tessen maar zijn die er,en wie weet wat er meer te koop komt.dit vraag ik( ik ga niet alles vertellen van mijnmaar iemand doet mijn finansie en zij vraagt of ik een lijstje wild maken wat ik op de beurs kwijd ben voor fiets spullen.maar jij en ik weet wel dat je niet prezies iets kan stellen wat het een en ander kost.wat lag er andere jaren te koop
gr marcel
fietsjunks schreef:Ziet er mooi uit Jim ,die poster en flyer!
Ja mooi hè. De vormgeving komt overigens volledig voor rekening van Inge en Suzanne.
Eigenlijk wel zonde om over zo'n mooi beeld allemaal tekst te gaan zetten... :twisted: :wink:
Jim, de poster hangt bij ons op het werk op het prikbord bij de koffieautomaat.

Weer eens wat anders als al die andere suffe mededelingen. :P
marcel22 schreef:wat lag er andere jaren te koop
Andere jaren lag er niets te koop ....... want dit is de eerste tweedehandsmarkt op onze beurs.
Gelijk een goeie vraag: komen er mensen met spullen voor de tweedehandsmarkt? Ik in elk geval wel, heb o.a. een thermarestmatje, reisboeken (Laos, Californië, Japan) etc.
Ja, ik heb ook het e.e.a. zoals een tent, gasbrander, boekjes, op pad's, etc.
Ik heb nog een paar waterdichte handschoenen van Sealskinz maat M voor de tweedehandsmarkt aanstaande zondag.
Komen er eigenlijk wel mensen naar de Wereldfietsbeurs?
ik kom niet voor niets diekand op fietsen...ik hoop dat ik veel mensen ontmoet van dit forum,als er niet veel animo is voor deze dag dan blijf ik wel thuis.
gr marcel
Ik stond versteld van de drukte 2 jaar geleden. Dat was erg inspirerend. Ik had toen een informatie stand. Vorig jaar was ik er niet omdat ik in Duitsland was.