Hoi Blanche,
Ik heb zelf van VAUDE een Spray eVent Jacket, dat was de opvolger van de Casella eVent. Het lijkt erop dat deze alweer opgevolgd is door de Pace eVent. Maar de Prime eVent ziet er voor allround gebruik geschikter uit. Daar zit ook al een capuchon aan, terwijl je die bij de Pace eVent nog erbij moet kiezen... Dan zou je op hetzelfde gewicht komen ongeveer.
Ook heel mooi op de site van Rab is de
Drillium jacket, evenals hun
NEW Momentum Jacket. Beiden niet te ruim ontworpen en dus niet zo klapperig als bijv. het Infinity jack van VAUDE (afrader voor fietsen in de wind). Ze worden ook in de markt gezet als multi-sport en/of voor adventure racing. Zeer licht, wat verlengde achterkant en niet te ruim dus. Eigenlijk ideaal als het niet het lichtste van het lichtste hoeft te zijn, maar wel allround en licht.
Het Krypton jack van VAUDE en de
Rab Latok Alpine Jacket zijn eventuele alternatieven, maar die zijn overkill.
Voor de schoenen moet je wel opletten. Ik heb B-schoenen die heerlijk fietsen op m'n tractor, maar met mijn Lowa Strato's (A-schoenen met dikke multisport zool) hoef ik niet urenlang te gaan fietsen! Die zool zorgt dan voor een branderig gevoel.
Het prettigste fiets ik op m'n (niet-waterdichte helaas) Salomon A-schoenen, waarvan de zool ook wat makkelijker naar beneden buigt. Geen balletschoenen natuurlijk, maar het scheelt wel weer.
Succes weer met de zoektocht!