Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 98 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34720 berichten
Kijk eens op zijn website, ik ga het niet verklappen. Dacht zelf aan een jonge John F. Kennedy maar die is het dus niet.

Peter
Pman schreef:Kijk eens op zijn website, ik ga het niet verklappen. Dacht zelf aan een jonge John F. Kennedy maar die is het dus niet.
Peter
De vraag is natuurlijk niet wie het is (het is José Rizal), maar waar het is. De Filipijnen staan vol met monumenten voor die man. 8)
Pman schreef:Kijk eens op zijn website, ik ga het niet verklappen.
Daarom gebruikte ik dus eerder een pseudoniem.
Michael W schreef:De vraag is natuurlijk niet wie het is (het is José Rizal), maar waar het is. De Filipijnen staan vol met monumenten voor die man.
Maar er zijn er weinig die zo karakteristiek zijn voor deze geweldloze schrijver en dichter.

Gerd
Kennelijk een beetje te moeilijk. Dit beeld van José Rizal staat in Calapan op het eiland Mindoro.

Gerd
Eentje die makkelijker is dan.

Afbeelding
DeFietsreiziger schreef:Eentje die makkelijker is dan.
Te gemakkelijk :wink:
Yup, Hermans Denkmal bij Detmold in het Teutoburgerwald. Ondanks dat hij van zijn sokkel is gevallen is het 53m hoge beeld de moeite waard om te zien. De weg omhoog is nog wel een flinke klim. Maar omhoog geklommen te zijn in het monument zelf heb je wel een fantastisch uitzicht!
Michael W schreef:
DeFietsreiziger schreef:Eentje die makkelijker is dan.
Te gemakkelijk :wink:
Inderdaad: even de afbeeldingsinfo googelen... :wink: Maar da's natuurlijk vals spelen
DeFietsreiziger schreef:De weg omhoog is nog wel een flinke klim.
Gemiddeld 3.6% vanuit centrum Detmold over 6 km, dus dat valt wel mee, alleen het allerlaatste stukje is pittig :wink:
Jammer, jullie zijn me voor! Ik heb dit beeld al in 1962 gezien, vanuit de stoomtrein van Oldenzaal naar Goslar. Heel makkelijk herkenbaar.
Mooi fietspad, maar waar? :wink:

Afbeelding
Lijkt op iets waar ik heb gefietst, maar ik weet zo snel niet meer waar dat was .... :D
arnob schreef:Lijkt op iets waar ik heb gefietst, maar ik weet zo snel niet meer waar dat was .... :D
Het is in Nederland :wink:
Michael W schreef:Het is in Nederland :wink:
Onder of boven NAP?
keesswart schreef:
Michael W schreef:Het is in Nederland :wink:
Onder of boven NAP?
Ruim erboven, ik gok op 4 mtr :wink:
Michael W schreef:
keesswart schreef:
Michael W schreef:Het is in Nederland :wink:
Onder of boven NAP?
Ruim erboven, ik gok op 4 mtr :wink:
Links lijkt riet te groeien. Is daar een sloot, ven of moeras?
Ten noorden van s'Gravenmoer? Echt een gokje, volgens mij waren die rechte stukken niet zo lang als deze.
keesswart schreef:Links lijkt riet te groeien. Is daar een sloot, ven of moeras?
Een kanaal, maar vroeger, heel vroeger was het moeras :wink: