Om daar even op terug te komen, de fiets heeft liefde gehad.Grandonneur schreef: ↑vr 01 jul, 2022 21:17587F21BB-FC26-4924-984B-40F4DC99DB42.jpeg
Trapas en ketting zijn gaar, verder eigenlijk bijzonder weinig op aan te merken.. . Eens kijken wat ik ermee ga doen.
Wat was er nodig:
-trapas €10.
-ketting €12.
-nieuw freewheel €20 inclusief montage.
-elite cuissi 2x €10.
-gouden kabelhoedjes 4x €0,10.
-PD-M324 trappers geruild met andere fiets.
-fietsbel €10.
Ik heb er een aantal ritten op gemaakt. De zitpositie is juist, maar wel zoals ik jaren geleden nog gewend was. Het is even afwachten hoe flexibel ik nog blijkt te zijn, ik ga het merken .
Eind jaren '80 reed ik voor het laatst nog met downtube index shifters. Helemaal vergeten hoe fijn die 7v schakelt! Op deze fiets lijkt alles om me heen net wat relaxter aanwezig dan normaal. Gebeurt uiteindelijk alleen in m'n eigen kop, wonderlijk toch. Wat een toffe fiets.
Kernvraagje tussendoor; mag zoiets op een reisfietsforum? Mijn voorlopige conclusie is van wel. Heb besloten dat mits ik de zit weer helemaal terug kan vinden, volgend jaar de afstanden wat langer mogen worden. Als deze banden op zijn komt er 28mm op, dat past makkelijk, wordt ie nog fijner. Eens een luxer stuurlintje. En alle ruimte voor stuurtas/frametas/zadeltas of zelfs een achterdragertje.
O ja. De fiets is echt super cheap afgemonteerd. no name cranks, naven, remmen, geeneens rvs spaken. Dus so far, so good. De weegschaal doet inc pedalen/bidonhouders/bel/pomp 11,6kg.
Wou toch de update even delen, het is maar een/mijn manier van genieten van het fietsen.