Na 19 jaar moest ik helaas afscheid nemen van mijn Vittorio. Als gevolg van een heupfractuur (2 jaar geleden) kan ik mijn rechterbeen niet meer helemaal goed over het zadel tillen en over de horizontale framebuis stappen lukte ook maar beperkt. Leuke bijkomstigheid is dan wel dat ik van mezelf een nieuwe fiets mocht uitzoeken. Na het nodige onderzoek en gesprekken met verschillende leveranciers kwam ik uiteindelijk bij Marten Gerritsen terecht en dat klikte meteen. Hij heeft voor mij een aangepast frame ontworpen en gebouwd met een verlaagde bovenbuis zodat ik als dat nodig is ook aan de voorkant langs op kan stappen. Verdere onderdelen: Rohloff versnellingsnaaf met shifter op T-console, Nitto noodle 177, Son naafdynamo, Tubus dragers, Schwalbe Supreme 42mm en de onvolprezen Zefal HPX .
Op de eerste foto staat het stuur nog in z'n originele stand. Uiteindelijk heb ik één spacer verwijderd om toch iets dieper te zitten. Op de tweede foto staat de fiets in gebruik als werkpaard onderweg naar Frankrijk.
Op de eerste foto staat het stuur nog in z'n originele stand. Uiteindelijk heb ik één spacer verwijderd om toch iets dieper te zitten. Op de tweede foto staat de fiets in gebruik als werkpaard onderweg naar Frankrijk.