Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 92 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35243 berichten

abennen schreef:Hoewel het er veel op lijkt, klopt het niet.
Dan Skansen - Zubrzyca Górna, Orawa, Poland
:wink:
Afbeelding

:lol: :lol: We waren gelijk Minko :wink:

Michael W schreef::lol: :lol: We waren gelijk Minko :wink:
Ik een fractie eerder :lol:

De tovenaar schreef:
Michael W schreef::lol: :lol: We waren gelijk Minko :wink:
Ik een fractie eerder :lol:
Mijn regel met info is langer :wink:

Afbeelding

Helemaal goed!

Ik heb er nog een:
Afbeelding

Trouwens, hoe krijgen jullie die foto's zo mooi geplaatst?

abennen schreef:Helemaal goed!

Ik heb er nog een:
Afbeelding
Ga je je hele album hier neerzetten ?

Was ik niet van plan, tenzij je dat leuk vindt :lol:

Pech met de ligfiets? (Kan gebeuren, zie hier.)
Even Optima bellen en een uur later arriveert een helikopter met reserve-onderdelen!
Nog wat vroeg voor een aprilgrap, maar wel een leuke voor raad plaatje. Bij welk dorp is dit?

Afbeelding

Hoeveel plaatjes zijn nu nog niet geïdentificeerd? Dat laatste beeld van abennen is volgens mij nog niet opgelost plus nu die heli van keesswart.
Ik heb van beide overigens geen idee, helaas.
jim

keesswart schreef:Bij welk dorp is dit?

[img]invliegservicevoorligfietsonderdelen[/img]
Ik heb geen idee. Voor zover ik weet is de vlag op de staart van de heli die van Zuid-Ossetië. Wit, rood, geel met een wapen in het centrum. Een omstreden gebied en wanneer je daar hebt rondgereisd is dat heel bijzonder.

Rachel schreef:Ik heb geen idee. Voor zover ik weet is de vlag op de staart van de heli die van Zuid-Ossetië. Wit, rood, geel met een wapen in het centrum. Een omstreden gebied en wanneer je daar hebt rondgereisd is dat heel bijzonder.
Als die oude eierklutser uit Zuid-Ossetië komt, heeft hij nu een ver en veilig onderkomen voor bejaarde land- en luchtvehikels gevonden ten westen van het voormalige IJzeren Gordijn; tot vermaak van de vele fietsers die hier langs rijden over een beschreven route naar een grote stad die ten oosten van dat IJzeren Gordijn lag.

keesswart schreef: Als die oude eierklutser uit Zuid-Ossetië komt, heeft hij nu een ver en veilig onderkomen voor bejaarde land- en luchtvehikels gevonden ten westen van het voormalige IJzeren Gordijn; tot vermaak van de vele fietsers die hier langs rijden over een beschreven route naar een grote stad die ten oosten van dat IJzeren Gordijn lag.
Een beschreven route naar een grote stad achter het voormalig IJzeren Gordijn. Dat klinkt bijna als een terugverlangen. Het zal wel de route zijn die je het meest aan het hart ligt en kortgeleden nog nafietste. Maar dan nog zegt mij dit niets.

Ik ben er inmiddels wel achter welk type 'Hubschrauber' dit is. De Ka-26, een lichte Sovjet-Russische helikopter met coaxiale rotors, gebouwd door Kamov, jaren 60.

Het toestel staat tentoongesteld in een helikoptermuseum in Bückeburg. Daar fiets je niet langs op weg naar Praag. :?

Rachel schreef:Een beschreven route naar een grote stad achter het voormalig IJzeren Gordijn. Dat klinkt bijna als een terugverlangen. Het zal wel de route zijn die je het meest aan het hart ligt en kortgeleden nog nafietste.
Het IJzeren Gordijn kan maar beter op de schroothoop blijven liggen; maar Praag zonder massatoerisme, hypercommercie en McDonalds is wel iets om stiekem naar terug te verlangen. :wink:
Rachel schreef:Ik ben er inmiddels wel achter welk type 'Hubschrauber' dit is. De Ka-26, een lichte Sovjet-Russische helikopter met coaxiale rotors, gebouwd door Kamov, jaren 60.
Goed gedaan!
Rachel schreef:Het toestel staat tentoongesteld in een helikoptermuseum in Bückeburg. Daar fiets je niet langs op weg naar Praag. :?
Nee, Bückeburg is het niet. Dit is ook meer dan een helikoptermuseum; er staan ook auto's, motoren, vliegtuigen en deze oude tram.

Afbeelding

Afbeelding
Grappig. Dit is een oude tramwagon uit Jena. Het gaat dus om een soort Abstellraum voor vervoersmiddelen uit zo'n beetje de Oostbloklanden. :roll:

Even verder zoeken... :wink: :arrow:

Rachel schreef:Afbeelding
Grappig. Dit is een oude tramwagon uit Jena. Het gaat dus om een soort Abstellraum voor vervoersmiddelen uit zo'n beetje de Oostbloklanden. :roll:
Binnen staan ook oude BMW's en Suzuki's. Misschien had ik mijn ligfiets daar ook maar moeten laten staan. :wink:

keesswart schreef:Misschien had ik mijn ligfiets daar ook maar moeten laten staan. :wink:
Tja, daar ga ik niet over.

Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan het Fahrzeugmuseum in Suhl met een donkerbruin verleden. Het is beslist niet het museum waar jij overweegt je fiets te stallen want het lag ooit achter het IJzeren Gordijn. Overige musea voldoen allemaal niet aan de berg oud ijzer die jij opsomde. :?

Rachel schreef: Tot nu toe ben ik niet verder gekomen dan het Fahrzeugmuseum in Suhl met een donkerbruin verleden. Het is beslist niet het museum waar jij overweegt je fiets te stallen want het lag ooit achter het IJzeren Gordijn. Overige musea voldoen allemaal niet aan de berg oudijzer die jij opsomde. :?
Het is volgens mij ook geen museum, maar een opslagplaats van allerlei rommel in de buurt van Berlijn. :wink:

Michael W schreef: Het is volgens mij ook geen museum, maar een opslagplaats van allerlei rommel in de buurt van Berlijn. :wink:
Waarom zeg je dat niet meteen... :? Daarmee had je me veel nutteloos zoekwerk bespaard.

BTW, vraagje: ligt Berlijn wel op de route naar Praag? :wink:

Rachel schreef:
Michael W schreef: Het is volgens mij ook geen museum, maar een opslagplaats van allerlei rommel in de buurt van Berlijn. :wink:
Waarom zeg je dat niet meteen... :? Daarmee had je me veel nutteloos zoekwerk bespaard.
BTW, vraagje: ligt Berlijn wel op de route naar Praag? :wink:
Berlijn niet, maar dit "museum" ook niet volgens mij !!

Michael W schreef:Berlijn niet, maar dit "museum" ook niet volgens mij !!
Point taken! 8)

'k Ga zoeken naar een Müllhaufen op de route naar Praag. Tot later...