Dat is een prima gedachte ... er was een tijd dat ik met 2 liter petrolie en een halve-liter Optimus-Primus op pad ging .... ik was toen wel een stukje jonger en dus onbedorvener ... maar toen was ik ook altijd blij met het gestaag afnemende gewicht (die "primus" bleef zwaar).Wouter Duijndam schreef: ↑wo 08 mei, 2019 09:01Ik heb uitgerekend dit aan gas nodig te hebben voor de reis. Feit is wel dat naarmate mijn reis vordert mijn fiets lichter word. Ik ga niet met 1 kilo aan gas de Pyreneeën in.Bridgestone SM schreef: ↑di 07 mei, 2019 23:24Brander: Met 3 reserve-gasblikjes wordt een MSR-Whisperlite en een plastic flesje voor een beetje reserve loodvrij snel concurrerend.
Groeten BSM
Van de electrickery heb ik nog steeds heel weinig, maar dat betaal je weer terug met een dik pak kaarten (vooral ook omdat voor mij een beschreven route en een vaste planning buiten beeld blijven -- wat overigens niet wil zeggen dat ik onvoorbereid op pad ga). Ik ben zelf ook niet van de campings, dat scheelt ook weer een campingboekje, maar vraagt weer meer autonomie.
O ja, qua (bad)handdoek hebben we al vele jaren een geheim recept.
Koop bij de Blokker, ACtion, Wibra (of waar dan ook) twee non-woven dweilen van 50x50, of beter 50x60, en stik die aan elkaar, daarna nog het randje omstikken (voor het mooi) en klaar. Nu ja, bijna klaar: deze el-cheapo lichtgewicht, en sneldrogende (bad)handdoek moet nog een of tweemaal gewassen worden voordat hij goed wil drogen.
De eerste keer is het even wennen, hij droogt net niet als een katoenen handdoek, maar hij droogt heel effectief, en het non-woven spul droogt gedurende de nacht vaak al IN de tent, en overdag bij bedenkelijk weer onder de klep van de (canvas) fietstas. Heel veel handdoeken worden "zompig" omdat ze tussentijd niet goed droog worden.
Groeten BSM