Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 10 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3755 berichten
Foto's van mijn vakantiefietsen vanaf het begin van mijn wereldfietser-hobby in 1969 tot op heden:
http://www.mijnalbum.nl/Album=FQTPUO4N
Scroll de kleine foto's en klik erop voor een groter formaat, die weer groter wordt als je daarop klikt.

Duitsland, Uckermark toen in 2006 de zon wel scheen:

Afbeelding
2 Koga Randonneurs in Ruhestand.
Naar aanleiding van deze tocht is het voorste vlinderstuur overigens vervangen door een recht stuur.

Afbeelding
Mijn nieuwe tweedehandse multicycle exclusive staat hier volledig bepakt klaar voor een fietsvakantie op en neer naar Marseille.

Afbeelding

Mijn nieuwe fiets onderweg naar Stykkelsholmur in IJsland.

Sjirk

Afbeelding

Links een Giant Expedition 1991 en rechts een Specialized Rockhopper 1993. De foto is genomen op de Blue Ridge Parkway (VS) tijdens onze vakantie in september 2007.

Met deze Santos Travelmaster 28alu ben ik afgelopen voorjaar naar Santiago de Compostela gefietst

Afbeelding

De eerste reis met m'n nieuwe Bob Jackson;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een schoonheid.
Wim

Ik durfde het niet als eerste te zeggen, maar inderdaad een aantrekkelijke fiets.

Wordt daar ook de randonneurstochten op gefietst? (Als we nou toch in "Kletspraat" zitten: is het nou "wordt" of "worden"?)

En kijkend naar de foto's, lijkt het wel of hij/zij de eerste reis van huis uit heeft ondernomen?

Robertjan

Robertjan schreef:Ik durfde het niet als eerste te zeggen, maar inderdaad een aantrekkelijke fiets.

Wordt daar ook de randonneurstochten op gefietst? (Als we nou toch in "Kletspraat" zitten: is het nou "wordt" of "worden"?)

En kijkend naar de foto's, lijkt het wel of hij/zij de eerste reis van huis uit heeft ondernomen?
Bedankt voor de complimenten.
Ik heb de Bob Jackon fiets ontworpen met de gedachte van vakantieritten op redelijk begaanbaar terrein (maximaal ongeasfalteerde paden) en randonneurstochten onder zwaardere omstandigheden. Ik wil nog wel eens een randonneursrit meepikken als ik toch ergens op vakantie ben, de fiets moet er dus voor geschikt zijn.
De ontwerpgeschiedenis van de Bob Jackson staat op een Duits forum: http://forum.tour-magazin.de/showthread ... ob+Jackson
De eerste reis was niet van huis uit maar een doorsteek van Kroatië, van Buzet (Istrië) naar Split.

Nou, blijkbaar heb ik nog wel even een lange fiets-weg te gaan :P
Aangezien ik net nieuw ben hier op het forum (zeg maar gerust: al lid voor 5 hele minuten (jaja!!)) zal ik m'n nieuwe fiets toch maar ff showen.

Afbeelding

HUH? Ja! Net 3 dagen geleden besteld, dus nog geen toffe actiefoto kunnen maken :) Deze foto's volgen natuurlijk later!

Geen gezeur over de Deore-set :P...ben en blijf tot de zomer nog maar een arme student ;) Dus vandaar! :)

We zullen zien of de fiets november volgend jaar nog heel is voor de trip naar N-Zeeland!

Wow - De Bob Jackson fiets is prachtig!

Dan ook maar eens 2 foto's van mijn (mislukte) fietstocht van afgelopen zomer. De fiets staat ivm polsproblemen (die ik volgens de huisarts niet heb) sindsdien in de slaapkamer.:cry:

Afbeelding

Afbeelding
VSF T400 Rohloff
Ik met mijn batavus compass met volle bepakking tijdens onze 3 weekse fietstocht op en neer naar Marseille Afbeelding

Jezus Bram, wat fietsen jullie veel per dag!

haha ja afgelopen keer hadden we een gemiddelde van 165km per fietsdag.
Dat was een kwestie van veel fietsen van te voren en zo min mogelijk bagage mee nemen. Afgelopen fietsvakantie had ik (de fietstassen zelf niet mee geteld) maar 6,5 kilo bagage bij :D.
Verder plannen we de route zo goed mogelijk en stoppen we alleen om te eten en om boodschappen te doen zodat we als we van 10 tot 8 onderweg zijn we er ongeveer 8 uur van aan het fietsen zijn en als je dan ongeveer 20 gemiddeld fietst zit je zo op de 160 per dag. 8)

p.s. de fiets van mijn "collega vakantie fietser" bart de bruyn staat hier boven ook ergens. (maar die had veelste veel bagage bij :wink: )

bramteunissen schreef:haha ja afgelopen keer hadden we een gemiddelde van 165km per fietsdag.
RESPEKT!
diepe diepe buiging!
doe het jullie niet na.
gaat het jullie om die gemiddelde dagafstand?
genieten jullie wel van het land? of hebben jullie alleen lol in het fietsen?
uit jullie verhaal lijkt dat jullie het in allebei hebben.
fysiek zijn jullie super.
gewoon op een fiets stappen en trappen!
leuke website!
leuk verslag!
niko

Dag, Niko

Bedankt voor de leuke reactie, we doen het inderdaad wel een beetje voor de kilometers maar van de andere kant gaat dat ok wel vanzelf omdat we er nou eenmaal niet van houden om allerlei toeristische dinge te gaan bekijken en we verder toch niet veel kunnen doen behalve fietsen.

Ook is het natuurlijk iedere keer weer een uitdaging om zo ver mogelijk te fietsen en alle records van de voorgaande fietsvakanties te breken.
Maar af en toe word er nog wel gekeken naar het landschap want anders kunnen we net zo goed binnen op een hometrainer gaan zitten :D .

We zijn nu ook alweer bezig met het plannen van de volgende fietsvakantie, (niet dat dat al nodig is maar ik vind een fietsvakantie plannen haast net zo leuk als het daadwerkelijk doen).
We gaan deze keer naar Thessaloniki in noord-griekenland en dan vandaar uit met de trein terug naar huis.
De afstand is dan niet veel meer als de vorige keer, maar de route is nog een stuk bergachtiger zodat het toch weer moeilijker word om het te halen.
En bovendien gaan er veel van onze leeftijdsgenoten ook naar griekenland op vakantie met het vliegtuig dus dan kunnen wij lekker zeggen dat we het op de fiets gedaan hebben wat dan weer resulteerd in de leuke '' mijn ogen vallen bijna uit mn hoofd reactie's :shock: )

Het verhaal van die vakantie is over een maand of 8 waarschijnlijk wel weer te lezen op de site maar eerst gaan we nog gewoon wat wielrennen e.d.

Groetjes,
Bram

Zondag 17 juni 2007, Santiago de Compostela, met Koga Randonneur.

Afbeelding

bramteunissen schreef: En bovendien gaan er veel van onze leeftijdsgenoten ook naar griekenland op vakantie met het vliegtuig dus dan kunnen wij lekker zeggen dat we het op de fiets gedaan hebben wat dan weer resulteerd in de leuke '' mijn ogen vallen bijna uit mn hoofd reactie's :shock: )
Die reacties zijn inderdaad altijd uitermate leuk :). Maar een dag gemiddelde van 160 is erg netjes. Wel goed haalbaar, maar je moet dan inderdaad ook serieus doortrappen :)