Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 88 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3751 berichten
Erg mooie veelzijdige fiets. Heb het zelf niet zo op dat steeds ombouwen maar wel een mooie oplossing natuurlijk (beter 1 zeer goede fiets van 2-3 redelijke fietsen)
Wouter schreef: Net nieuw binnen:
Gaaf ding!

Ik heb ook een nieuwe Santos.

Check http://www.sintchristophorus.nl/behold- ... by-santos/
Matthie9001 schreef:Zo, ff mijn koga voorzien van een sneller wielsetje en volgeladen met kampeeruitrusting voor een paar dagen ardennen, toch nog een slordige kilo of 18:

Afbeelding
Matthie, hoe zit die rugzak aan je fiets vast?
Met een beugel en aan de 'saddle loops' van het zadel:

Afbeelding

Ik heb ook een relevate viscacha die ik op mijn 29er gebruik (past net iets minder in), bij deze tas heb je geen saddle loops nodig:

Afbeelding
Waar vind je dat bovenste systeem?
Destijds via Wiggle besteld. Ik weet niet of de orginele 'bagman sport support' nog te koop is; tegenwoordig zijn er wat andere dragers oa met quickrelease.
Mijn Saint Christopher by Santos

Afbeelding
Afbeelding

In IJsland: http://www.sintchristophorus.nl/we-gaan ... nemen-mee/
Afbeelding
Echt een mooie fiets! :)
Mooie fiets zeg!

Heb je het spuiten en beletteren van het frame zelf geregeld of kon je hem zo door Santos laten afleveren?
Ik heb op de computer een eigen ontwerp gemaakt en Santos heeft de stickers geprint en gesneden. De stickers zitten onder de blanke lak.
Ik trof deze site toevallig in een zoektocht voor een nieuwe fiets. Leuk forum. Bij deze een foto van mijn huidige en dus te vervangen transporteur:

http://i42.tinypic.com/10i7aiu.jpg

Een oude Gazelle (Champion Mondial AB) racefiets omgekat met wat dragers en een compact crankstel. Het frame komt uit 1994 en doet nu, na eerder sportief gebruik, 5 jaar dienst als vakantiefiets.
Christophorus schreef:Mijn Saint Christopher by Santos
Geen bovenaanzicht van het zadel? Wel cool, zo'n gepersonaliseerde fiets! Ik vind de kleurstelling heel mooi, en dat terwijl ik bruin een vieze kleur vind (maar dit is zeker honing hè). Ontworpen op lichtjes bergop fietsen zie ik, zodat de dragers horizontaal staan. ;)

Veel fietsplezier ermee!

Carl
Het zadel gaat nog gegraveerd worden met een IJsland thema als aandenken aan mijn laatste vakantie.

Lichtjes bergop? Ja ook. In IJsland klommen we tot 25%, totdat het achterwiel zijn grip op de kiezels verloor.
Christophorus schreef:Het zadel gaat nog gegraveerd worden met een IJsland thema als aandenken aan mijn laatste vakantie.
En de beschadigingen op het zadel worden onderdeel van het geheel?

Peter
Inderdaad Peter! Die strijdwonden horen erbij. :)
Afbeelding
Een Villiger Cabonga RO, 26" wielen, stalen frame, twee maanden geleden via het forum gevonden. Paar dingetjes aangepast: eigen zadel erop, vlinderstuur vervangen (wat een rotdingen!). Binnenkort wil ik nog voorblad vervangen is nu 44 en echt wat te groot, een Hebie chainglider en als er nog centjes over zijn een naafdynamo. Het is een vreselijke naam, doet mij teveel denken aan zeker foute Italiaanse feestjes (in werkelijkheid een moerasachtig gebied in Canada), maar een geweldige fiets! Alles voelt ontzettend stevig en onverwoestbaar. Maar vooral wat een genot zo'n Rohloff en die Magura HS33.
Binnenkort voor de eerste keer op vakantie :D, voor het eerst in een tent sinds ca 10 jaar, en voor het eerst op fietsvakantie en alleen in een tentje sinds ruim 30 jaar, erg benieuwd of het allemaal zo zal bevallen als ik hoop. Eerst komend weekend even proefdraaien op de Harskamperdennen.
Luxe probleem: wat nu te doen met deze:
Afbeelding
vorig jaar toen ik weer begon met fietsen eveneens 2e hands aangeschaft, een Koga Signature TR28, alles XT afgemonteerd. Kan zoiets worden omgebouwd tot een wat meer race-achtig ding? (Ik weet niets van geometrie zaken, dus misschien een heel domme opmerking :oops: )
jeroenh schreef: Luxe probleem: wat nu te doen met deze:
Afbeelding
vorig jaar toen ik weer begon met fietsen eveneens 2e hands aangeschaft, een Koga Signature TR28, alles XT afgemonteerd. Kan zoiets worden omgebouwd tot een wat meer race-achtig ding? (Ik weet niets van geometrie zaken, dus misschien een heel domme opmerking :oops: )
Die kan heeel mooi omgebouwd worden tot een racer en daar heb je geen racestuur voor nodig. Alle overbodige zooi eraf slopen (spatborden, standaard, drager, verlichting, frameslot, zadel vervangen, barends eraf, tassen eraf) en vervolgens updaten met strak zadel, ligstuur en 35mm kojakbanden. Je geometrie even afstempelen met eventueel een andere stuur- en zadelpen, vervolgens investeren in spd-sl pedalen, raceschoenen en strakke wielerkleding. Geen wielrenner die je meer bijhoudt (oja, ook nog een beetje bijtrainen ;)).
Toch vast even laten zien dat ook ik op vakantie ben geweest:)!

Afbeelding

Wat een pakezel, zo'n fiets!
Travelmaster schreef:Toch vast even laten zien dat ook ik op vakantie ben geweest:)!

Afbeelding

Wat een pakezel, zo'n fiets!
oh, je bedoelt de fiets ;)
Wat heb je allemaal in die blauwe drybag zitten?
De mijne. Ik heb mijn oude MTB, die al een paar jaar ongebruikt in de schuur stond, opgeknapt en omgebouwd met een vaste vork, Tubus dragertjes, stuur met iets meer rise en terugbuiging dan de flatbar die erop zat, Schwalbe Marathon Racer banden.

Afbeelding

Afbeelding