door
Adieu » zo 21 mar, 2021 23:31
Fedor schreef: ↑wo 17 mar, 2021 11:44
Maar waarom is dat bij de Kona of andere fietsen niet het geval (heeft ook brede achterbanden). Accepteren die een grotere Q-factor of is dat (mede) omdat die geen voorderailleur hebben (1 blad)?
Het zijn wel vaak carbonfietsen met zo'n lage achtervork.
Klopt, kijk maar naar de Open U.P. die Gios op pag. 1 van dit draadje postte.
(wel gek dat niemand dit lelijk vond
)
Rondo is het als één van de weinigen/eersten/als enige(?) tot nu toe gelukt om dit met een bepaalde lasmethode bij aluminium frames toe te passen, heb ik me laten vertellen.
De Kona Rove nrb is overigens van ook aluminium, maar heeft een rechte achtervork en een kleiner voorblad en geen voorderailleur.
Een laag geplaatste liggende achtervork schijnt bij carbon vaker voor te komen en bij aluminium zo goed als niet. Als je er op let zijn er inmiddels best veel carbon gravelbikes op de markt met zo’n laag geplaatste liggende achtervork.
Vandaag 60 km getrapt op m’n Rondo en ben er zeer tevreden over. Het fietsje reageert snel in het korte bochtenwerk. Gravel, mtb route, asfalt, vandaag allemaal gehad en geen probleem. Ik heb het idee dat mijn racefiets, mtb en Travelmaster 3+ voorlopig onaangeroerd blijven.
Nog geen ervaring met (reis)bepakking op de gravelbike, maar het zou wel eens de beste allrounder kunnen zijn inderdaad.
Die ervaring gaat er komen, want tassensets voor bikepacking voor mijn zoon en mij zijn onderweg.
Zoonlief heeft overigens meegetrapt op zijn Kona en is ook helemaal in zijn nopjes