Tubus heeft klemmen voor om de voorvork.
Gaten maken zou ik niet doen, tenzij je wil testen in een afdaling met 80km/h of 'ie knikt op een onverwachte hobbel tijdens het remmen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Tubus heeft klemmen voor om de voorvork.
Klopt. Ze hebben ook een set voor vorken met een grotere diameter. Let op dat je onderop je vork nog wel een bevestigingspunt moet hebben.
Jazeker. Maar die zitten dan wel in een vork die ontworpen is om die gaten te krijgen.
Ook een idee is om het bedrag wat je aan voortassen, voordrager en bevestigingsset zou willen besteden investeren in het compacter maken van je bagage. Zo heb je die voortassen misschien niet eens nodig. Of als je echt je best doet, de voortassen achterop kunt gebruiken en de achtertassen thuislaten.
Na bijna twee jaar met een e-bike, helaas nog weinig vakantie ervaring, is mijn conditie dusdanig toegenomen dat ik de motor nog maar weinig gebruik. Toch is het erg fijn om die motor te hebben, als de accu voldoende vol is tenminste, voor op de momenten dat ik 'm nodig heb.Drosera schreef: ↑za 21 sep, 2019 09:10Na alles her eens te hebben doorgelezen, ook even mijn ervaring meegeven.
......... vraag me nu af hoe die middenmotor bij mijn gebruik zou meevallen. Ik ben het type ebiker dat liefst nog zo veel mogelijk zelf duwt, ik rij bv letterlijk nooit met max ondersteuning. De middelste stand gebruik ik enkel omdat mijn 10-speed niet klein genoeg kan op steile hellingen (ondanks ander voorblad, of op einde van langere tochten als de knie begint te zeuren).
En ondanks alle adviezen hier, zie ik niet echt iemand die effectief op die manier reist met zijn ebike met middenmotor. En die dus gericht advies kan geven. De voorgaande pro's en con's begrijp ik best, maar ik heb eigenlijk nog geen gerichte realworld feedback gevonden...
Laatste jaar bijna 10.000 km met volledige kampeeruitrusting o.a. in Noorwegen (het zwaarste NSCR-traject) en de Alpen over naar Italië, en ik kan je zeggen dat mijn Riese & Müller Supercharger met twee geïntegreerde accu's stabiel en robuust is, en een krachtige Bosch middenmotor heeft. En deze feedback geef ik je vanuit een "realworld" ervaring.Drosera schreef: ↑za 21 sep, 2019 09:10Ondertussen ben ik nog eens aan het uitkijken naar een nieuwe fiets, die zowel het uiterst stabiele en robuuste van een santos combineert met de kracht van een ebike. Spijtig genoeg is dat heel moeilijk te vinden.
En ondanks alle adviezen hier, zie ik niet echt iemand die effectief op die manier reist met zijn ebike met middenmotor. En die dus gericht advies kan geven. De voorgaande pro's en con's begrijp ik best, maar ik heb eigenlijk nog geen gerichte realworld feedback gevonden...