Geen algemene maximale snelheid, maar net zoals in Nederland zijn er toch meer regels van toepassing dan de 'parapluregel'.Carl schreef:O.a. deze viel me op; is er een maximale snelheid voor fietsers in Belgie, anders dan de algemene regel dat je niemand in gevaar mag brengen (zoals hieronder bedoeld)?De Sjelle schreef: 9. Ik hou me aan de maximale snelheid.
Inderdaad. En ook in woonerven en zelf zone dertig zullen fietsers niet zelden te snel rijden.andyken schreef: 30km/h op de dijk (jaagpaden) en dezelfde regels qua snelheid van het overige verkeer op de gewone wegen.
Zelf vind ik die 30 km/h op jaagpaden overigens bij momenten onnodig traag. (Natuurlijk niet op een drukke zondag, maar wel om 8 uur 's morgens op een weekdag als mensen naar hun werk fietsen.)
Erg gelijkend, maar soms zijn er toch onverwachtse verschillen. Dus er vanuit gaan dat het wel hetzelfde zal zijn, raad ik niemand aan.PietV schreef: Zal wel overeenkomen met de Nederlandse regels. In Nederland zijn fietsers ook gehouden aan de geldende maximum snelheden:
In België is de - volgens mij belachelijk hoge - maximumsnelheid in woonerven 20 km/h.
Renaat