bergbeklimmer schreef:Daarnaast zou ik nooit 3 liter water meenemen. 2 grote bidons is echt genoeg. Tenzij je echt niets onderweg tegenkomt maar dat kan je denk ik beter zelf inschatten. Ik kan het me niet voorstellen dat niet onderweg nergens kunt tanken.
Ik heb maar plek voor één bidonhouder en denk dat ik een Salsa Anything ga aanschaffen, voor m'n slaapmatje. Dus dat wordt een camelbak, met een inhoud van minstens 2L.
Aan 2 bidons van 0.7 heb ik in SE niet genoeg, die drink je in de zomer zo leeg. Er zijn afstanden van bv 90 km waar bijna niets is, behalve wat verlaten zomerhuizen.
Alien schreef:doosje tampons. Ja, daar kom je als vrouw helaas niet onderuit.
Dat geloof ik, maar hoeveel heb je er nodig om het volgende bevoorradingspunt te bereiken, en per hoeveel worden ze daar verkocht?
Ach, tis maar 5 dagen in een maand en een doosje (of nee, een zakje
) volstaat. Heb net een doosje gewogen (46gr) min het doosje is waarschijnlijk 36gr. Dat is bijna niks dus.
Maar gewicht is één ding, pakvolume is iets anders. Ik zou bv nooit een fleecetrui meenemen, veel te groot.
Matthie9000 schreef:yopie+ als je toch veel bagage meesleept (13,5kg en kampeerspullen enzo is veel)..
Die 13.5 kg is een paklijst (idee/voorstel) van AB, tis nog niet de mijne.
En hoezo 13,5kg
en kampeerspullen enzo, die zitten er toch al bij?
En hoezo veel? Want als ik het goed lees is daarvan 5.5 kg wielen, spatborden en gps/kaarten. En nu heb ik eens naar jouw 11.5kg paklijst gekeken maar waar zijn eigenlijk jouw wielen, drinkwater/eten, spatborden, gps etc? En de meer dan één kilo zware bagagedragers? Nu is bij jou natuurlijk alles zwaarder maar okee laten we niet moeilijk doen en alleen de 5.5 + 1 kg optellen. Dan kom je op 17 kg bagage (ja, eerlijk is eerlijk).
En van jouw paklijst laat ik (even snel gelezen) thuis:
bijna 3 kg tassen plus slot, 1 kg kookspullen, 0.5 kg laders etc, zitvlak, kussentje, lakenzak, toilettasje, oordoppen, antimug, microvezel doek, scheermes, zonnebril .. is bij elkaar hoeveel gram?
En heb uit nieuwsgierigheid m'n deodorant, zonnebrand en zweedse ID gewogen en dat is ook al 161gr verschil. Dus dat zou zo wel eens 5 kilo verschil zijn. Dus jouw 11.5kg paklijst zou bij mij 6.5kg wegen en AB's 13.5 kg packlijst zou bij jou 17 kg wegen.
Maar het klopt natuurlijk niet helemaal want mijn slaapzak en matje zijn al lichter, mijn fiets is ook al 6 kg minder maar ja ik heb dan wel een helm en een zakje tampons. Oja, en een camelbak die ik nog moet aanschaffen en.. en..