Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 735 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34481 berichten
Ik heb de osm van Overijssel e.o. als eens langs een boel sloten, vaarten en kanaaltjesmetfietspad afgezworven maar het is toch wel veel. Waarom herkent de tovenaar het niet meteen? Die woont toch aan die kant van de IJssel?
Katerjanspad bij Sibculóóóh ;-)
Streetview vanaf Paterswal:

Afbeelding
keesswart schreef:
ma 02 nov, 2020 00:38
Katerjanspad bij Sibculóóóh ;-)
Streetview vanaf Paterswal:
Yep, dat is de plek. Aan het Geesterens (of: Geesters) Stroomkanaal.

https://g.co/kgs/xosqXt

Ik gokte er eerst op dat iemand een link zou zien met een veengebied.

Kees mag de volgende foto plaatsen.
willem.m schreef:
ma 02 nov, 2020 07:44
Ik gokte er eerst op dat iemand een link zou zien met een veengebied.
Ik vond de info over de afwatering niet erg veelzeggend omdat bijna elk water in Nederland wel wordt gebruikt om het water in een gebied op peil te houden. Leuk, we krijgen weer een Kees-foto.
Hier komt ie:

Afbeelding
Peter Molog schreef: En ik fietste langs De Grens. Dat zou zomaar een aanwijzing kunnen zijn.
Ik hoop niet dat ik iemand op verkeerde spoor zette.
De opmerking klopte wel en niet. Ik had sterk het idee dat ik het beeld deze zomer had gezien. Laat het nu net op een dag zijn dat ik een rustig dagje had en vanuit het Natuurkampeerterrein Erve de Meester een dagje zonder bagage rondfietste.
keesswart schreef:
ma 02 nov, 2020 10:15
Hier komt ie:
dodeboom.jpg
Hengelo?

Degene die deze foto op internet heeft gezet woont in Henglo:
Afbeelding
In ieder geval tussen de beide Hengelo's in.
keesswart schreef:
ma 02 nov, 2020 10:51
In ieder geval tussen de beide Hengelo's in.
Aha, ruweg op de lijn Ruurlo-Borculo-Bentelo. Nee, kan ik niet vinden.
Leon schreef:
ma 02 nov, 2020 11:53
keesswart schreef:
ma 02 nov, 2020 10:51
In ieder geval tussen de beide Hengelo's in.
ruweg op de lijn Ruurlo-Borculo-Bentelo.
Je bent er bijna...
Is het diezelfde boom, maar jaren eerder waarbij het schors nu eraf verweerd is? De fotograaf van de krantenfoto staat meer naar rechts dan op de raadselfoto. Ik zocht naar zo'n bocht in het fietspad op Google satelliet in de wijde omgeving van Bentelo. Maar ik kon de locatie niet vinden.
https://www.tubantia.nl/hengelo-e-o/jok ... ogle.nl%2F (datum 28 juni 2011)
Is het 100 m ten westen van het punt waar de Disselsweg over de Hagmolenbeek gaat?

... zelfde minuut ... tovenaar eerst.
Leon schreef:
ma 02 nov, 2020 14:42
Is het 100 m ten westen van het punt waar de Disselsweg over de Hagmolenbeek gaat?

... zelfde minuut ... tovenaar eerst.
Ja, maar jij kwam het eerst met Bentelo, en anders maar de beurt aan Martin, Kees mag het zeggen.
Goed teamwork ;-): Leon noemde de juiste plaatsnaam, Martin vond het artikel over de bliksem in de lollyboom en de Tovenaar wees als eerste de exacte plek aan. Als je weet waar je moet zoeken, heb je hem op Google Earth zo gevonden:

Afbeelding
De tovenaar schreef:
ma 02 nov, 2020 14:45
Ja, maar jij kwam het eerst met Bentelo, en anders maar de beurt aan Martin, Kees mag het zeggen.
De link die Martin gaf, met een mooi verhaal over de boom en de historie van de plek, was wel het meest informatief. Dus wat mij betreft is het volgende plaatje voor Martin.
Dank je wel Keesswart, dat had ik niet verwacht. Ik zou meer voor Tovenaar gekozen hebben. Hier is dan mijn nieuwe raad plaatje. Maar waar?

Raadplaatje duinen.jpg
Je staat direct bij Hotel Das Miramar, adres Am Westkaap, op Borkum.

Edit: waarschijnlijk vanuit Strandhotel Hohenzollern
Inderdaad te makkelijk, met Bing binnen 10 sec te vinden:
https://goo.gl/maps/GpH4A1U6jJZ6QmGBA
Leon schreef:
ma 02 nov, 2020 16:18
Je staat direct bij Hotel Das Miramar, adres Am Westkaap, op Borkum.

Edit: waarschijnlijk vanuit Strandhotel Hohenzollern
Je hebt gauw gevonden! Deze foto maakte ik in 1977, toen vanuit de jeugdherberg, wat nu het bovengenoemde hotel is geworden. De jeugdherberg is tussentijds verhuisd naar het kazernecomplex bij de veerhaven. Het witte gebouw op de achtergrond is nu een groot ziekenhuis. Op de voorgrond de Kleine Kaap, rechts daarachter de Grosse Kaap.
Ik zie nog steeds iedere nacht vanuit mijn huis de vuurtoren van Borkum. Een Duits waddeneiland, maar voor de Groninger kust gelegen. De volgende is voor jou.