door
Wit » vr 15 feb, 2008 17:08
Deimor schreef:
Blanche, organisatieadviseur Binnenlandse Zaken spaart met overwerken zo'n 10 weken verlof per jaar
Tsja, dat is het voordeel van een grote organisatie, mensen kunnen jouw werk (gemakkelijker) overnemen. Als je in een klein bedrijf werkt, kun je overwerken wat je wilt, maar weggaan is het probleem
@ Deimor >>
Denk dat het ook aan het soort werk ligt. Ik werk in een organisatie met totaal 50 mensen. Ikzelf zit in de staf met 5 mensen. Mijn werk wordt eigenlijk niet echt door niemand overgenomen tijdens mijn vakantie. Mijn werk kan ik grotendeels zelf voor een heel jaar inplannen op basis van het jaarplan van het bedrijf. Ik zorg er dus zelf voor dat de pieken niet net in mijn vakantie vallen. Zo heeft niemand er last van als ik langer weg ben.
Zomers ben ik dan zo'n vijf soms zes weken weg en de rest van mijn vrije dagen verdeel ik in vakanties van twee tot een week over het hele jaar.
@ Audrey >>>
Moet je ook regelmatig s'avonds nog es opdraven op je werk nadat je al een volledige dagtaak achter de rug hebt? Kortom dagen draaien van acht uur s'ochtends tot 10 uur s'avonds?
Nou mijn man, een docent moet dat wel. Afgelopen week was hij naast een volledige werkweek maar liefts ook nog vier avonden aan het werk met lesgeven, lessen voorbereiden, open dagen en diploma uitreiking.
Dus verkijk je a.u.b. niet op de (lange) vakanties van een docent.
Zoals voor de meesten in dit forum geldt (ook voor mij)....de langere vakanties worden verdiend door meer uren te werken. Maar klagen doe we allebei niet. Tis wel fijn zo...
Blanche