bert sitters schreef:Glika schreef:
Camping De Lombarde, Elisabethlaan 4, B-8434 Lombardsijde-Middelkerke. +32 (0) 58-236839
Het hele jaar open.
Arno
Beste Arno,
Bedankt!
Op de site
http://www.delombarde.be staat: "De Lombarde voorziet een aantal trekkersveldjes waar jongeren elkaar in een gezellige sfeer kunnen ontmoeten."
Wat bedoelt deze camping met "gezelligheid"? Jij hebt het over november, maar ben je er ook in de zomer geweest?
De camping heeft wel het label "fietsvriendelijk".
Wat de Belgische definitie is van "gezelligheid" weet ik niet, overigens begrijp ik soms ook de Nederlandse definitie niet.
Ik vermoed dat het grote veld T1 gebruikt wordt voor de jongeren. Veel bij elkaar en dicht bij kantine, bar en sanitair.
Veldje T2 is aanmerkelijk kleiner en is gelegen tussen standplaatsen voor caravans. Op T2 stonden ook een paar rekken waartegen de fiets kan worden geplaatst. Bevallen beide niet, dan is er dus nog de keuze van een eigen plaats in het groen met stroomvoorziening.
Ik ben er alleen in de winter geweest, ik weet dus niet hoe het in de zomer is gesteld.
Deze camping blijft bij mij wel op mijn lijstje staan voor mijn tochten buiten het seizoen. Het is een goede camping om op terug te vallen.
Camping en B&B Het Leeuwerikkenveld, Ransbergstraat 26, Neerlinter.
Op zich een leuke plek voor fietsers vanwege de vele voorzieningen zoals stoelen, tafels, picknick tafel en schuilplaats. Daarnaast de mogelijkheid om van een maaltijd te genieten.
Toch sla ik de camping mogelijk de volgende keer over. Het sanitair was zeer beperkt (in omgebouwde kleine zeecontainer) waar ik overigens geen moeite mee heb. Echter stonk het drinkwater naar grondlucht/rioollucht en na het douchen rook ik naar dezelfde grondlucht/rioollucht. Ondanks mijn douchegel vol met geurstoffen.
De eigenaar heeft ook twee ezels bij het veldje, 's nachts stond ik een paar keer stijf van de schrik. Wat kunnen die beesten balken, vooral in de nacht. Overigens stonden zij daar met vergroeide hoeven.
Tentje + 1 persoon in hoogseizoen: 10,00 euro. De eigenaar schijnt lekker te kunnen koken.
Camping dus met aandachtspunten voor de eigenaar.
Camping de la Semois, Rue de Chassepierre 2, B-6820 Sainte Cecile
Camping vlakbij Florenville. Ik had begin juni een prachtige, grote, plek aan de oever van de Semois. In het echte hoogseizoen staan deze plekken vol met familietenten.
Tentje + 1 persoon: 19,00 euro. Ik vond het erg veel. Komend jaar zouden ze de prijzen aanpassen voor de fietsers. De prijzen voor 2013 zijn inmiddels bekend: geen aanpassing. Nog steeds 19,00 euro. Jammer.
Groet,
Arno