door
loknor » ma 26 okt, 2015 20:00
_Peter_ schreef:Rij jij wedstrijden met een e-bike? dat is dan een nieuwe klasse bij de UCI. Ik ben die nog niet tegengekomen. Niet dat wedstrijden mij interesseren maar toch. Wordt waarschijnlijk wel dringen bij de start en finish, als ze allemaal even hard gaan. Want de meesten halen de 25 niet eens.
Nee ik koers Amateurs B (vroeger landelijk A klassiekers, helaas wel peloton vulling^^). Toch heb ik ook een e-bike. En ja, ik heb een koersbroek aan op de fiets.
Bovenstaande is natuurlijk onzin, dat mag duidelijk zijn.
Het vervoermiddel accepteer ik voor die mensen die er ook echt een nodig hebben, nu lijkt het wel of iedereen er eentje moet, net als die holleeder-scooter een paar jaar geleden, en dat vindt ik eigenlijk best wel een beetje zielig (voor die mensen dan)
Peter, waarom is jouw manier van fietsen superieur? Vind je het normaal om mensen in hun gezicht te beschimpen omdat ze een koersbroek aan hebben op hun e-bike ? Natuurlijk reageren ze dan slecht op je.. wat denk je dan?
Welke reden heb je behalve deze kift dat jouw manier van fietsen de enige juiste is? Ik ga toch ook niet iedereen die niet A-amateur is geweest beschimpen omdat ze een sponsor shirt aan hebben?
Ik snap hier werkelijk niks van.
@Revanho, veel van de mensen die voor kleine afstanden de E-bike pakken namen vroeger toch meestal de toet-toet (zeker als het een beetje waaide). Ik denk ook dat iedereen hier nogal onderschat hoeveel beweging je krijgt op een e-bike. Als mijn Batavus max gaat zit ik in hartslagzone D2 (al rij ik wel wat langere stukken), dus ben ik zeker aan het bewegen.
Maar los van dar alles... wat maakt het uit? Gaan we nou iemand anders niet het licht in de ogen gunnen omdat hij niet een "echte" fiets heeft? Ik kan geen enkele reden bedenken waarom we hier zo neerkijken op de 25kmpu e-bike. Wil je er geen, prima. Maar iemand die hem wel wil is ook gewoon een fietser die niet de auto gebruikt om van a naar b te komen.