door
Glika » vr 26 jul, 2013 21:20
Vorig jaar de tocht Amsterdam - Barcelona met 4 cm brede Supremes gereden. Zonder problemen en zeer tevreden met deze Supremes de diverse wegen bedwongen.
Dit jaar Málaga, Andalusië, naar Girona gereden, met Big Apple's van 5 cm breed. Ook zonder enig probleem. Maar....... Rijden de BA's zonder bagage als een speer, met bagage en op ruim 4,5 bar had ik het gevoel dat ik toch bleef plakken nu en dan. Normaliter rij ik met de BA's puur op de middelste profielbaan, in Spanje reed ik met bagage op zowel bedoelde middelste baan als delen van beide profielbanen er naast.
En dat maakt een verschil. Nu en dan had ik heimwee naar de Supremes. Inmiddels ook weer zonder bagage in NL gereden op de BA's, een genot wederom.
Ik ben dus in twijfel geraakt. Is het een probleem tussen mijn oren, had ik de banden nog harder moeten oppompen, heeft het te maken met het feit dat de BA 5 cm breed is en een Balloon band is en de Supreme 4 cm breed en dus minder Balloon, heb ik alleen maar slecht plak asfalt getroffen?
Ik had overigens minder bagagegewicht bij mij dan vorig jaar.
Kortom, de Supreme is nog steeds mijn reisfavoriet.
Groet,
Arno.