Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bericht zure berichten gesloten, wat gaat de vereniging doen - Pagina 7 - Forum Wereldfietser

Bericht zure berichten gesloten, wat gaat de vereniging doen

137 berichten
Loes van den Bergen schreef:We benne op de wereld om mekaar om mekaar om mekaar om mekaar te helluppe nie waar? Tenminste, dat dacht ik toch. In mijn wereld ...
Helpen kan ook betekenen dat men onzin en onzinvertellers bestrijdt of in ieder geval tegengaat dat ze hun onzin ongestoord en zonder tegenspraak verspreiden.

Renaat
Wat een onzin schreef: Afbeelding
Bron: [www.mattcutts.com/images/duty_calls.png]
Eric, je mag míj best quoten hoor. Ik plaatste dat plaatje.
Travelmaster, dit plaatje is algemeen bekend. Gaele heeft 'm ook al eens geplaatst op het forum meen ik me te herinneren.
Loes
Eric en Travelmaster quoten beiden xkcd, zonder bronvermelding :(
Revanho schreef:De visie van klimaatontkenners wordt hier dus sterk gerespecteerd, als het maar vriendelijke klimaatontkenners zijn.
Nee, vriendelijkheid wordt hier gerespecteerd.

In plaats van te zeggen dat iets onzin is (een oordeel uitspreken), kun je ook de feiten voor zich laten spreken. Bron d'r bij, klaar.
Genoeg gezeurd.
Geef liever je fiets een goeie beurt.
Een paar uitspraken:

Elke mening is waardevol omdat het een reflectie is van hoe iemand op dat moment denkt.

Geen enkele mening is waardevol omdat het hebben van meningen ontvankelijkheid in de weg staat. En ontvankelijkheid is een groter goed van 'waarheid'. Zelfs binnen de wetenschap trouwens. Een gevleugelde uitspraak is: “Bij wetenschap weet je maar nooit.” Of: “Hoe meer is als wetenschapper me ontwikkel, hoe meer is ontdek hoe weinig we weten.” Einsteins grootste kwaliteit was hoe hij buiten het gangbare durfde te denken. Nu zul je wellicht denken dat dit soort wijsheden op een gemiddeld forum niet van toepassing zijn, maar misschien vergis je je daarin :-). Menselijk contact luistert nauw, vraagt een zekere subtiliteit wil het effectief zijn. Discussie is een weinig subtiele omgangsvorm. Het heeft zeker een waarde, maar het heeft ook gigantische beperkingen. Het is geen slecht idee om je daarvan bewust te zijn als je een discussie voert. Het is allemaal een kwestie van intentie.

"Mama, waarom hebben ze na de oorlog de wapens eigenlijk niet weggegooid? Dan zou er nu geen oorlog meer zijn.... Ah, ik weet het al! Dat komt omdat ze nog oorlog in hun hart hebben.”Kind van 7 jaar.
eindgebruiker schreef:Eric en Travelmaster quoten beiden xkcd, zonder bronvermelding :(
Mijn welgemeende excuses :| . Bij zo'n wetenschappelijk onderbouwd plaatje had ik beter moeten weten.

Getver, nu word ikzelf zuur. Gauw een slok hete choco nemen!
Overigens ben ik het niet helemaal eens met het plaatje, een zinvolle discussie op het internet kan net zo belangrijk zijn als een zinvolle discussie in RL. Wat je nooit moet proberen, is om iedereen op het internet te overtuigen. :D

Belangrijkste is om elkanders mening (die niet wetenschappelijk te onderbouwen is) te leren respecteren.
DeFietsreiziger schreef:Stil heb ik niet gestaan en heb me gestort in de klimaatdiscussies onder meer met Amerikaanse climate-deniers. Voor zo ver ik weet heb ik geen discussie verloren,
Dat vind ik interessant.
Er komt een vraag in me op: je hebt zo je zegt geen discussie verloren, maar heb je iemand van die deniers overtuigd?
Mijn vraag is dan uiteraard hoe je dat gedaan hebt, niet met welke argumenten.
Wat dan weer in een ander draadje hoort, nietwaar?
In vind een aantal recties aan het adrers van Renaat toch van weinig inlevingsvermogen getuigen. Ik heb Renaat leren kennen als iemand die gepassioneerd zijn mening motiveert met argumenten, en heb ook meermalen een flinke discussie met hem gevoerd maar nooit het gevoel gehad voor wat dan ook te worden uitgemaakt. Ik ben dan ook deels van hetzelfde type.

Er zijn nu eenmaal verschillende mensen. Geloof me dat er meerdere type mensen zijn die door weer andere types in eerste instantie als ongepast/stuitend/onheus/grof/dom etc. worden ervaren. Dat wil niet meteen zeggen dat ze zo ook zijn (kan wel). In het echte leven zie je elkaar en kun je een betere schatiing maken van met wie je communiceert en kun je beslissen de communicatie dan maar op een laag pitje te zetten; op een forum schiet die schatting er wel eens bij in, met onenigheid tot gevolg. Als je je wat inleeft in het type mens kom je een stuk verder.

Overigens ben ik van mening dat de wereld de wetenschap zo veel te danken heeft dat de wetenschap wel wat meer repect verdient, niet alleen de boodschappers.
Zonder wetenschap zou ik nu in lompen in de regen zitten en vandaag nog moeten vertrekken om eind januari op de Fiets- en Wandelbeurs te zijn.

Jullie ook allemaal een fijne Kerst!
Travelmaster schreef:Wat dan weer in een ander draadje hoort, nietwaar?
Volgens mij juist de ultieme kern van dit verhaal.
Ave Gone schreef:Jullie ook allemaal een fijne Kerst!
En jij natuurlijk ook! :lol:
Ave Gone schreef:Jullie ook allemaal een fijne Kerst!
En met deze mooie gedachte denk ik ook na over alle oorlogen en wrede handelingen die plaats hebben gevonden en nog steeds plaatsvinden om elkaar de waarheid te verkondigen dan wel af te dwingen. Waar de waarheid onzin is voor de ander, begint de strijd en is onzin waanzin geworden. Laten we niet strijden op dit forum om "onzin" te bestrijden maar elkaar van kennis en ervaringen voorzien en te delen om zelf te beslissen. Je eigen beslissing, je eigen waarheid zonder waanzin.
Bron http://www.encyclo.nl/begrip/waanzin

En toen kwam de olifant met de grote snuit en blies het verhaaltje uit....(en wakkerde het niet aan).
Eric op de Fiets schreef: Laten we niet strijden op dit forum om "onzin" te bestrijden maar elkaar van kennis en ervaringen voorzien en te delen om zelf te beslissen. Je eigen beslissing, je eigen waarheid zonder waanzin.
.

FIJNE FEESTDAGEN!