Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 53 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35259 berichten

Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:Ik zeg verder niets................maar wie is hier als fietser al eens tussendoor gefietst.
Ik niet, dus ik zeg ook verders niets ...... lijkt me wel iets in Zuid-Frankrijk rond de Middellandse Zee. :wink:
Ik ben met stomheid geslagen............Ik dacht 10 minuutjes voor Michael W 8)

Ja :lol: mij valt het ook zwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar tegen dat-ie het niet weet :wink: zullen we zeggen dat-ie gezakt is? :D

maare ikke weet het zelluf ook niet :cry:

Haike schreef:maare ikke weet het zelluf ook niet :cry:
Ik kijk naar Peter R. de Vries op tv :wink:

De tovenaar schreef:Rynek Główny w Krakowie, also known as Rynek Krakowski — Kraków Market Square :D
Ook dat is snel opgelost :D ! Het gebouw is de Sukiennice, de 14e eeuwse lakenhal op Rynek Główny in Kraków, die tot in de 16e eeuw de Poolse hoofdstad was.

Bob&Marguérite schreef:Ik ben met stomheid geslagen............Ik dacht 10 minuutjes voor Michael W 8)
Ik ben wel langs Toul gefietst (in 1988) en heb foto's gemaakt van dat fraaie kerkhof aldaar :wink:

Afbeelding

De tovenaar schreef:Als je verder richting Soest fietst vanaf de Eem, klim je naar de Soester Eng, met deze molen. Je waant je een beetje in een Limburgs landschap met die glooiende akkers daar
Afbeelding
Deze molen, De Windhond genaamd, is nagelnieuw herbouwd en zal op a.s. Nationale Molendag (jaarlijks op 2e zaterdag in mei) feestelijk in bedrijf gesteld worden. De oorspronkelijke molen was in 1737 gebouwd en in 1930 gesloopt, waar veel Soestenaren erg spijt van hebben gehad. Kijk naar de fotoreportage van de herbouw: http://www.windhond.nl/fotoalbum/
Ik ken Soest vrij goed, want ik ben er vlakbij geboren en opgegroeid (Blaricum) en een broer van mijn opa had in Soest een winkel, daarnaast was hij hofmeester op kasteel Drakensteyn in Lage Vuursche.

Martin E. van Doornik schreef: Deze molen, De Windhond genaamd, is nagelnieuw herbouwd en zal op a.s. Nationale Molendag (jaarlijks op 2e zaterdag in mei) feestelijk in bedrijf gesteld worden. De oorspronkelijke molen was in 1737 gebouwd en in 1930 gesloopt, waar veel Soestenaren erg spijt van hebben gehad. Kijk naar de fotoreportage van de herbouw: http://www.windhond.nl/fotoalbum/
Ik ken Soest vrij goed, want ik ben er vlakbij geboren en opgegroeid (Blaricum) en een broer van mijn opa had in Soest een winkel, daarnaast was hij hofmeester op kasteel Drakensteyn in Lage Vuursche.
Bedankt voor de info, ik had deze molen er ook nog nooit eerder gezien, vandaar ;-)

Ik heb de molen ook op de kaart gezet 8)

Aan het einde van de dag fietste ik dit dorp binnen recht op deze molen af. Mijn vraag is: Waar staat deze molen en welke functie heeft de molenaar naast het molenaarschap?

Afbeelding

Franke schreef:Aan het einde van de dag fietste ik dit dorp binnen recht op deze molen af. Mijn vraag is: Waar staat deze molen en welke functie heeft de molenaar naast het molenaarschap?
De Eendracht in Anjum, ook VVV kantoor ? 8)

De provincie is goed, de plaats niet maar je bent warm. Er zit ook een vvv in :) maar de molenaar heeft nog een andere functie.

Franke schreef:De provincie is goed, de plaats niet maar je bent warm. Er zit ook een vvv in :) maar de molenaar heeft nog een andere functie.
Koren-, pel- en houtzaagmolen de Zwaluw in Burdaard :wink:

Afbeelding

Yep, dat is 'm! De hoogste molen van Friesland en bij de molen ligt een haventje, staat een toiletgebouwtje en mag je tentjes neerzetten.
En 's avonds komt de molenaar op zijn fietsje langs om het geld te innen. Ik was het astronomische bedrag van € 3,75 kwijt.

:D

Franke schreef:En 's avonds komt de molenaar op zijn fietsje langs om het geld te innen. Ik was het astronomische bedrag van € 3,75 kwijt.
Das een schappelijk prijsje, moesten ze overal doen :wink:

Als halve fries vind ik niet dat ik me hoef te schamen als ik beken dat ik niet weet waar Burdaard ligt, :lol: Sterker nog ik ben niet geboren in Friesland.

Waar vind ik dat op de kaart?

Sorry lui uitermate domme vraag van me, er bestaat zoiets als Google earth en zo... :wink: ff niet aan gedacht, maar ja.... een halve Fries hé.. :lol:

Haike schreef:Als halve fries vind ik niet dat ik me hoef te schamen als ik beken dat ik niet weet waar Burdaard ligt, :lol: Sterker nog ik ben niet geboren in Friesland.

Waar vind ik dat op de kaart?
http://maps.google.de/maps?f=q&hl=nl&ge ... 76218&z=13
Even boven Leeuwarden :wink:

Michael W schreef:
Haike schreef:Als halve fries vind ik niet dat ik me hoef te schamen als ik beken dat ik niet weet waar Burdaard ligt, :lol: Sterker nog ik ben niet geboren in Friesland.

Waar vind ik dat op de kaart?
http://maps.google.de/maps?f=q&hl=nl&ge ... 76218&z=13
Even boven Leeuwarden :wink:
Hihi je was me net voor daar kwam ik ook terecht... :wink:

Haike schreef:Hihi je was me net voor daar kwam ik ook terecht... :wink:
De Dokkumer Ee volgen vanuit hartje Leeuwarden (mooi fietspad, zie hieronder) en de volgende wat grotere plaats voorbij Barthlehiem is .... :wink:

Afbeelding

Michael W schreef:
Bob&Marguérite schreef:Ik ben met stomheid geslagen............Ik dacht 10 minuutjes voor Michael W 8)
Ik ben wel langs Toul gefietst (in 1988) en heb foto's gemaakt van dat fraaie kerkhof aldaar :wink:

Afbeelding
Toen stonden die stadswallen er ook al dus geen excuus voor het lang uitblijven van het goede antwoord :lol:

Binnenkant van een baksteenmuurtje retour :wink:

Afbeelding

Tip, het is in Europa en is een verdedigingsmuur rond een kerk 8)

Tip2: In de kerk is een zeer beroemde geleerde begraven :wink: