Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 52 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35259 berichten

Michael W schreef:
Rachel schreef:Ja! :wink: Ik heb nergens de naam van de maker kunnen ontdekken. Ook aan de dijk niet. :roll:
Marijn te Kolsté
http://ruimte.web-log.nl/marijn_te_kols ... swijk.html
Jep. Vond 't nu ook.. :wink:

De tovenaar schreef:Waar is deze brug, die onlangs is geopend en alleen voor fietsers toegankelijk?
Over de Eem nabij Soest :lol:

Afbeelding
Plaatje erbij :wink:

De tovenaar schreef:Waar is deze brug, die onlangs is geopend en alleen voor fietsers toegankelijk?
Afbeelding
Ik doe een wilde gok. De Berkel in het O.v.h.L. :?

Michael W schreef:Over de Eem nabij Soest :lol:
Inderdaad, is afgelopen zaterdag geopend :D

Weten jullie misschien waar precies bij Soest die fietsbrug is gelegd? :?:

Rachel schreef:Weten jullie misschien waar precies bij Soest die fietsbrug is gelegd? :?:
Bij de Malesluis !!

Ik heb even mijn GPS track geupload:

Hier ligt die brug :lol:

Hij is ook te vinden op de fietsersbond fietsrouteplanner van Utrecht.

Rachel schreef:Weten jullie misschien waar precies bij Soest die fietsbrug is gelegd? :?:
Handig hoor die Google Maps. Als je nu zoekt op Fietsbrug Eem, dan vind je gelijk de route van het nieuwe fietspad dat ik zojuist heb geupload met de foto!

:D

Thnx allebei! :wink: Ik dacht dat brug op het LF 9-traject ligt maar dat is niet zo, zie ik. Die wilde ik binnenkort eens fietsen.

@Tovenaar: heel handig en heel duidelijk. :P

De tovenaar schreef:Handig hoor die Google Maps. Als je nu zoekt op Fietsbrug Eem, dan vind je gelijk de route van het nieuwe fietspad dat ik zojuist heb geupload met de foto!
Je had alleen de foto iets lichter moeten maken met de Tonecurve of een iets hogere gamma instelling. :wink:

Michael W schreef:
De tovenaar schreef:Handig hoor die Google Maps. Als je nu zoekt op Fietsbrug Eem, dan vind je gelijk de route van het nieuwe fietspad dat ik zojuist heb geupload met de foto!
Je had alleen de foto iets lichter moeten maken met de Tonecurve of een iets hogere gamma instelling. :wink:
Ik heb op Google Maps nog 2 andere foto´s toegevoegd, je kan ze op de kaart alleen in het klein zien.

Als je verder richting Soest fietst vanaf de Eem, klim je naar de Soester Eng, met deze molen. Je waant je een beetje in een Limburgs landschap met die glooiende akkers daar
Afbeelding

De tovenaar schreef:Ik heb op Google Maps nog 2 andere foto´s toegevoegd, je kan ze op de kaart alleen in het klein zien.
Ik zag ze ja, die tweede is wel goed qua helderheid. :wink:

Mooie Rolandbeelden staan er in geheel Duitsland; Bremen, Magdeburg, Stendal etc etc. :wink:
Maar waar staat deze ?

Afbeelding

Daar ga ik eens heel lang over nadenken.. :wink:


Ik weet het!

De concurrerende stad Prenzlau, ja van de Marienkirche in puin, heeft in vroeger tijden dit houten beeld ooit gestolen. Tenminste, dat verhaal gaat.. Trouwens, dit beeldje als symbool voor het stads- en handelsrecht, is al meermaals vervangen en hersteld.

Het beeldje staat in de buurt van dit kerkje uit natuursteen - vergelijk de muur op de achtergrond - dat in de 13e eeuw werd gebouwd. :wink:
Afbeelding

Rachel schreef: Ik weet het!
De concurrerende stad Prenzlau, ja van de Marienkirche in puin, heeft in vroeger tijden dit houten beeld ooit gestolen. Tenminste, dat verhaal gaat.. Trouwens, dit beeldje als symbool voor het stads- en handelsrecht, is al meermaals vervangen en hersteld.
Het beeldje staat in de buurt van dit kerkje uit natuursteen - vergelijk de muur op de achtergrond - dat in de 13e eeuw werd gebouwd.
Klopt, het Rolandbeeld staat bij die kerk in Potzlow :wink:
Hier begint het grote Biosphärenreservates Schorfheide-Chorin

Afbeelding
Potzlow in de Uckermark; zo'n 13 km zuidelijk van Prenzlau

Excuses, mijn PC was door een storing in de modem al vier dagen off-line.
Nu hier een nieuwe raadselfoto: maar waar :wink: ? Ook weer vanuit mijn fiets gefotografeerd.
www.mijnalbum.nl/Album=JER6BZFA

Rynek Główny w Krakowie, also known as Rynek Krakowski — Kraków Market Square :D
Afbeelding

De tovenaar schreef:Rynek Główny w Krakowie, also known as Rynek Krakowski — Kraków Market Square :D
Das supersnel :wink:

Ik zeg verder niets................maar wie is hier als fietser al eens tussendoor gefietst.

Bob&Marguérite schreef:Ik zeg verder niets................maar wie is hier als fietser al eens tussendoor gefietst.
Ik niet, dus ik zeg ook verders niets ...... lijkt me wel iets in Zuid-Frankrijk rond de Middellandse Zee. :wink: