Ha, dank! Ben er ook erg blij mee!Fedor schreef: ↑vr 26 jun, 2020 11:58Héél fraaie fiets!Katermeister schreef: ↑vr 26 jun, 2020 11:15Om het fietsen nog aangenamer te maken dan het al is toch de bar-end shifters vervangen door een setje Shimano SORA brifters, fijn dik Lizzard Skin stuur tape en een spionnetje aan het "barre einde" Fijn fietsje nog veel fijner!
Ff als technische leek: Dus die Sora's (een racefietsgroep) zijn geschikt voor MTB-derailleurs icm hydraulische schijfremmen?
De 3x9 Sora's werken inderdaad met MTB derailleurs en schijnen daar zelfs niet erg kieskeurig in te zijn... Dit is voor zover ik weet de enige Shimano groep die dat trekt, zag recent dat andere Kona modellen zoals bv de Rove inmiddels ook met deze setup geleverd worden. Een andere optie was de Gevenalle shifters maar ik las hier op het forum dusdanige horror leveringsvertragingen dat ik voor de Sora's gegaan ben.
Qua remmerij is het mechanisch, Sora werkt niet met hydrauliek. Kan nu uit ervaring vertellen dat mechanische schijfremmen (heb zelf Hayes remmen) perfect hun werk doen in combi met de Sora's.