door
Revanho » di 31 mei, 2016 22:44
Henri V schreef:
C) Daarnaast twee weken geleden de Santos van mij vriendin na de winterslaap van het rek gepakt en buitengezet op de oprit in afwachting van vertrek. Na ca. Een uur lag alle olie op de oprit. Oprit smerig en niet kunnen fietsen. Balen.
Rohloff geeft zelf toch aan dat zelf als alle olie er uit gelekt is, er nog genoeg olie in de naaf zit om een tijdje te kunnen fietsen. Dus een reden om niet te kunnen fietsen lijkt me dat niet.
Henri V schreef:
Prachtige techniek maar wel veel olie lekkage en als er wat mee is kan je niets.
...
De veel geprezen berouwbaarheid is dus eigenlijk heel relatief.
Helaas zelf dus al veel olie lekkage mee gemaakte en onderweg mensen met hagel nieuwe zeer dure fietsen met Rohloff tegen gekomen die geen kant meer op konden om dat de Rohloff muurvast zat en hun vakantie midden in Frankrijk af moesten breken.
...
Conclusie: eigenlijk niet zo goed als veelal op dit forum beweerd wordt.
Natuurlijk is het prima als mensen hun eigen ervaringen vertellen. En natuurlijk mogen er vraagtekens gezet worden bij de betrouwbaarheid van Rohloff. Maar let op met de eigen beperkte ervaringen te gebruiken als graadmeter voor het geheel. Hoeveel procent van de Rohloff-naven zouden er werkelijk grote problemen opleveren?
Is de door jou gesuggereerde onbetrouwbaarheid niet bijzonder relatief?
Naar mijn gevoel is over het algemeen de tevredenheid onder Rohloff-gebruikers zeer groot en is die tevredenheid niet enkel te verklaren doordat mensen die meer hebben uitgegeven minder snel voor zichzelf willen toegeven dat ze misschien een miskoop hebben gedaan.
Na zo'n 30.000 km (schatting) enkel te kampen gehad met een gebroken kabeltje. Maar men raadt nu eenmaal aan dat schakelkabeltje om de 15.000 km te vervangen, dus verbazen moet dat niet.
Renaat