Ik denk dat het komt doordat de vele verschillende ontwerpen van ligfietsen lang niet zo uitgeevolueerd zijn als de frames van bukfietsen.eric190173 schreef:Als degelijkheid hét probleem is bij 'wereldligfietsen' dan lijkt mij dat, als je met de gewenste dimensies bij een goede framebouwer komt, dat probleem op te lossen moet zijn...keesswart schreef:knip
Natuurlijk kun je wereldfietser zijn op een ligfiets. We hebben er zelf ook vier jaar lang zonder al te grote problemen op gereden. Wel ben ik er inmiddels van overtuigd dat de kans op pech die ter plekke niet te verhelpen is, bij een ligfiets beduidend groter is. Tot voor kort hoopte ik dat een ligfietsfabrikant daarom ruime veiligheidsmarges in acht zouden nemen bij het bouwen van fietsen die verkocht worden aan en bedoeld zijn voor wereldfietsers. Inmiddels weet ik beter. knip
Of is het meer inherent aan het feit dat ligfietsen van die langgerekte frames zijn dat ze in zichzelf zwak zijn?
Gr
Eric
Als je je bemoeit met het ontwwerpen van een frame zoals ik dat met mijn maatfiets heb gedaan kom je er achter hoeveel lu***ige maar invloedrijke complicaties zich daarbij voor kunnen doen. En dan ging het nog om een gewone reisfiets, kun je nagaan wat je allemaal tegenkomt als je een ligreisfiets ontwerpt!
Leon