Pagina 6 van 188

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 17:02
door Rutger
Ook ik heb een fiets met een racestuur. (origineel mountainbike). Ik weet even niet hoe ik jullie een afbeelding kan toezenden.

Groeten,

Rutger
www.rutgersreizen.nl

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 18:26
door eliart
Afbeelding

Dit is mijn nieuwe fiets, de vsf fahrradmanufaktur T400. Helaas geen bepakte actiefoto. Ik heb hem 23 december afgehaald bij Marco. Een mooi kerstkado dacht ik zo.

Robbert

Geplaatst: wo 03 jan, 2007 22:41
door Suzanne
je zou er haast verliefd op worden,

op al die bepakte plaatjes dan he ;-)

Geplaatst: do 04 jan, 2007 00:22
door s0lar
Wel een heel hoog zadel, had je niet beter een grotere framemaat gekozen?

Geplaatst: do 04 jan, 2007 00:37
door eliart
We hebben toch echt alle maten opgenomen en uitgerekend en komen dan echt op framemaat 57 uit. Wat dat betreft vertrouw ik volledig op de kennis van Marco.
Daarbij, hij fiets heerlijk en ik heb nergens last van.

Groet,

Robbert

Geplaatst: do 04 jan, 2007 01:06
door s0lar
eliart schreef:We hebben toch echt alle maten opgenomen en uitgerekend en komen dan echt op framemaat 57 uit. Wat dat betreft vertrouw ik volledig op de kennis van Marco.
Daarbij, hij fiets heerlijk en ik heb nergens last van.

Groet,

Robbert
Ik twijfel geen seconde over de kennis van Marco, maar het lijkt me zo op het eerste oog een vrij hoog zadel. Maar de lengte van het frame is belangrijker dan de hoogte, dus het kan goed zijn dat je op die manier comfortabeler en ergonomischer gepositioneerd bent. Ikzelf heb ook framemaat 57/58 en ik zet mijn zadel nog niet half zo hoog. Ik zal morgen eens foto's plaatsen van mijn fietsen.

Geplaatst: do 04 jan, 2007 14:46
door Haike
s0lar schreef:
eliart schreef:We hebben toch echt alle maten opgenomen en uitgerekend en komen dan echt op framemaat 57 uit. Wat dat betreft vertrouw ik volledig op de kennis van Marco.
Daarbij, hij fiets heerlijk en ik heb nergens last van.

Maar de lengte van het frame is belangrijker dan de hoogte, dus het kan goed zijn dat je op die manier comfortabeler en ergonomischer gepositioneerd bent
De lengte van het frame is belangrijk; maar niet belangrijker dan de hoogte, ik zou niet graag op een te laag frame zitten.

Geplaatst: do 04 jan, 2007 15:14
door m-gineering
Haike schreef:
s0lar schreef:
eliart schreef:We hebben toch echt alle maten opgenomen en uitgerekend en komen dan echt op framemaat 57 uit. Wat dat betreft vertrouw ik volledig op de kennis van Marco.
Daarbij, hij fiets heerlijk en ik heb nergens last van.

Maar de lengte van het frame is belangrijker dan de hoogte, dus het kan goed zijn dat je op die manier comfortabeler en ergonomischer gepositioneerd bent
De lengte van het frame is belangrijk; maar niet belangrijker dan de hoogte, ik zou niet graag op een te laag frame zitten.
Je moet ook niet op het frame zitten maar op het zadel.:o

Touristen rijden graag op een groot frame, want dan kan het stuur zo lekker hoog. Maar een te lange bovenbuis kun je maar gedeeltelijk compenseren met een kortere stuurpen. Beter is dan een te klein frame zodat de lengte tenminste klopt, een wat langere zadelpen en wat vulbussen onder het stuur. Want uiteindelijk gaat het voor de zit alleen om de driehoek trapad-zadel-stuur. Wat er tussen zit is secundair

Geplaatst: do 04 jan, 2007 16:03
door nikopaul
m-gineering schreef: Maar een te lange bovenbuis kun je maar gedeeltelijk compenseren met een kortere stuurpen.
Interessant Marten, is er een vuistregel voor de minimum lengte van de stuurpen?
(realiseer me dat dit een zeer offtopicvraag is...)
niko

Geplaatst: do 04 jan, 2007 17:05
door m-gineering
nikopaul schreef:
m-gineering schreef: Maar een te lange bovenbuis kun je maar gedeeltelijk compenseren met een kortere stuurpen.
Interessant Marten, is er een vuistregel voor de minimum lengte van de stuurpen?
(realiseer me dat dit een zeer offtopicvraag is...)
niko
Geen regels: je wil een redelijke gewichtsverdeling dus voldoende druk op het voorwiel houden, en het moet er nog een beetje uitzien. Tot voor de voor-as (dus heel lang) is in ieder geval niet handig

Geplaatst: vr 05 jan, 2007 15:20
door Jarno
Mijn vakantiefiets (ik ben geen wereldfietser... :wink:)

Afbeelding

Geplaatst: vr 05 jan, 2007 20:38
door mario
Jullie moeten eens kijken op de site van www.bikeboosting.nl

Dit is een site van een jongeman, die gek is op fietsen en een zeer goede site heeft waarin hij vele dingen uitlecht over de meest belangrijkste dingen van een fiets.

Hij is afgestudeerd als leraar wiskunde, werktuigbouwkunde en fijn mechanische techniek.

Geplaatst: vr 05 jan, 2007 22:26
door 123456
Ik heb even gekeken: hij is gek op fietsen en ook wel een beetje beetje maf... De cult-pagina en die pimp-my-bike (opwaardeer) spulletjes zijn erg grappig.

Geplaatst: vr 05 jan, 2007 22:52
door m-gineering
willem.megens schreef:Ik heb even gekeken: hij is gek op fietsen en ook wel een beetje beetje maf... De cult-pagina en die pimp-my-bike (opwaardeer) spulletjes zijn erg grappig.
Ik was al bang dat het een site voor fietsendieven was ;)

Geplaatst: za 06 jan, 2007 00:40
door 123456
Dan ook maar een bijdrage van mij. Ik kon alleen een actiefoto vinden (Hardknott pass, Lake District, mei 2006). Het was er erg steil, maar de fiets brak gelukkig niet in tweeën.

De fiets is een Sparta* Marathon uit begin '97. Deze heeft het altijd prima gedaan, maar ik heb afgelopen oktober een mooiere fiets aangeschaft, waarvan ik nog geen foto heb.

*) Ja ja, de Sparta-met motor is verstopt in de fietstas rechtsachter...

Afbeelding

Geplaatst: za 06 jan, 2007 08:19
door m-gineering
willem.megens schreef:Dan ook maar een bijdrage van mij. Ik kon alleen een actiefoto vinden (Hardknott pass, Lake District, mei 2006).
Het voordeel van Hardknottpass is dat je bergop met een heeeeeeeeele lange sluitertijd kunt werken en altijd een scherpe actiefoto hebt :lol:

Geplaatst: za 06 jan, 2007 14:12
door Jarno
m-gineering schreef:
willem.megens schreef:Dan ook maar een bijdrage van mij. Ik kon alleen een actiefoto vinden (Hardknott pass, Lake District, mei 2006).
Het voordeel van Hardknottpass is dat je bergop met een heeeeeeeeele lange sluitertijd kunt werken en altijd een scherpe actiefoto hebt :lol:
Het ziet er allemaal nog heel soepeltjes uit.

Geplaatst: za 06 jan, 2007 19:15
door 123456
Ha ha, 'actie' is inderdaad ironisch bedoeld. Ik ga denk ik 5 km/u ofzo.

Maar de sluitertijd valt nog wel mee hoor:
Diafragma F8 - Sluitertijd 1/100 - ISO 100

postbike

Geplaatst: za 06 jan, 2007 19:34
door jens007
Ik zal mijn vakantiefiets hier ook maar eens showen.
Het is de oude fiets van de postbode hier in het dorp die ik volledig gerestaureerd heb, voorlopig stel ik het met een 3 versnellingsnaaf, maar tegen volgende zomer zal ik hier een andere naaf voor moeten vinden om de alpen over te graken op weg naar Rome.

Afbeelding

Hier ziet u de postbike op weg naar Parijs, fiets+ bagage = 37 kg

Groeten, Jens

Snelheid

Geplaatst: za 06 jan, 2007 19:34
door VoorheenRJ
willem.megens schreef:Ik ga denk ik 5 km/u ofzo.
Dan denk ik dat dit een relatief "makkelijk" gedeelte is op die beruchte Hardknot Pass...?
Anders had het eerder richting 3 km/u gegaan (of lopen).